mc:n går CP

Basse_mollberg skrev:
Men åhhh. det tänkte jag inte på.
Jag ska kolla så att trotteln är rätt. Glömde det. :o

Tack.! :tummenupp
ehh?? basse, du vet ju inte vad du snackar om!
Men du, Göransson vann STCC första racet! BMW Powwah
 
Det är helt klart att det är för små huvudmunstycken.

Om ni inte vill riskera kolvskärning så bör ni byta till större snarast. :fakta
 
Ofattbart ni orkar tjafsa så mkt........
Lätt höra skillnad på 2takt som går för fett resp. för snålt. Fett = 4taktar ('bluddrar') o ryker . Snålt = mer 'boaaap'. Choka den o prova (för fett). Eller prova utan huvudmunstycke, då blir det alldeles för fett nånstans v 1/2-3/4 gas o uppåt. O så vet du att nål o nålmunstycke räcker till.....Eller prova utan luftfilter, blir det värre så för snålt, annars för fett. Värre kall = snål, värre varm = fett. (Fullgas o kall iofs ingen bra kombination; omdöme !)
/u
 
Tyckte att ulf hade ett väldigt bra svar på det hela, så om du tycker att det var jobbigt att läsa så läs en gång till så att du förstår det o sen är det bara ut o meka ;)
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top