MC / Moped, är folk blinda eller dumma i huvudet?

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag äger defenitift en moppe :D har kopplat bort dom andra 3cyl så jag har en stonka, moppar har ju oftast 1cyl, undrar pliten vad man kör, e det moppe :) men moppen går hygligt bra för att vara moppe.

Ibland när jag rullar ut moppen så finns det en pojke här som är ca 5-6år han kollar på den o säjer den är fin din motorcykel, jag vill okså ha en :)

Sen kan det komma någon äldre dam för nån vecka sedan o säjer, e det så här dagens moppar ser ut :) skälvklart svarar jag, ja det är så här mopparna ser ut nu förtiden, då ler hon o säjer den är fin din moppe :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skiter fullkomligt i om folk ser att det jag har är en MC eller moppe. (Iofs är det ju mest en moppe) men hade känt likadant om jag haft en mindre moppig hoj.

Folk rent allmänt kan ju inte se skillnad på en lastbil och en dragbil med släp heller.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det måste bero på hur ni själva ser ut. Själv så har jag nog inte råkat ut för att någon trott att jag haft en moped när det inte har varit det (tja, med vissa undantag för veteranen, men det är ju fullt förståeligt).
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
125a 2-taktare... ja det händer...

Fast avstängd har många trott det är en 916 eller 748 tills dom kommer nära hehe,
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Som svar på trådrubriken är folk både blinda och dumma i huvudet. Med den inställningen lever man längre som 2-hjulspilot.
 

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Ort
Södermanland
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Ni som kör med mycket kubik...

Ni som kör 1000-kubikare och menar på att hojar under 1000 kubik är mopeder... Alltså...Ni måste ju då ha en liten snopp, för det ni har, är ju bara en penisförlängare....Och mycket effekt är ju inget utan kontroll..:tummenupp:arsele :tungan

Jag var bara tvungen att försvara oss som har medelhojar lite bara..Ta inte illa upp. :D
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kanske inte svar på din fråga, men sen jag satt i högintensiva blå dioder i positionsljusen fram så har alla problem med att inte synas försvunnit.

Snutnojan hjälper mot utkörande idioter:) (varselgult suger)

Sen att alla håller undan när man kommer bakifrån är bara bonus:)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ni som kör 1000-kubikare och menar på att hojar under 1000 kubik är mopeder... Alltså...Ni måste ju då ha en liten snopp, för det ni har, är ju bara en penisförlängare....Och mycket effekt är ju inget utan kontroll..:tummenupp:arsele :tungan

Jag var bara tvungen att försvara oss som har medelhojar lite bara..Ta inte illa upp. :D

Helvete vad min snopp blev liten nu, kör ju 1200 cc... :huvet
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kanske inte svar på din fråga, men sen jag satt i högintensiva blå dioder i positionsljusen fram så har alla problem med att inte synas försvunnit.

Snutnojan hjälper mot utkörande idioter:) (varselgult suger)

Sen att alla håller undan när man kommer bakifrån är bara bonus:)

Jag tror folk tar mig för civilpolis ganska ofta. Annars är folk väldigt snälla i trafiken för släpper förbi där det är heldraget och enfiligt det gör dom. (3st idag av 3 möjliga)
 

Ormfn

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Soundsvall
Hoj
KTM Supermoto
Tror snarare att problemet nuförtiden är att mopeder ser ut som motorcyklar, annat var det förr när man åkte yamaha fs1 eller ks 50 ;)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Tror snarare att problemet nuförtiden är att mopeder ser ut som motorcyklar, annat var det förr när man åkte yamaha fs1 eller ks 50 ;)

Hur såg dåtidens motorcyklar ut då?? Jämför gärna en 70tals cb med en k50. Sjulle säga att det är tvärtom för då fanns inte miljontals euscooters som är extremt lätta att skilja ut. (om man inte ser till asien och supercubsen)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tror snarare att problemet nuförtiden är att mopeder ser ut som motorcyklar, annat var det förr när man åkte yamaha fs1 eller ks 50 ;)

Håller inte med då 99.9% av mopparna idag är av modell "vespa". Aka "EU-moppe", finns inte många som kan förknippa dessa med en MC om man är nykter och inte legat under en sten de senaste 10 åren. IMO.

Du kan vara lugn. Det är bara dom med små som försöker intala sig själva i detdär.. hehe

Hehehehe, jaaa, du ser.. :D

Vem ska jag tro på, tro på... :tungan
 

Ormfn

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Soundsvall
Hoj
KTM Supermoto
Amen, är ju det jag menar. Hur många här är det som åker moped? Tror inte dom äldre misstar en eu-moppe för en mc.

Men en av dagens motardmoppar osv så fixar dom nog inte så bra att urskilja dom, eller?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Amen, är ju det jag menar. Hur många här är det som åker moped? Tror inte dom äldre misstar en eu-moppe för en mc.

Men en av dagens motardmoppar osv så fixar dom nog inte så bra att urskilja dom, eller?

Är enligt mig lite av ett icke-problem.
En motard som misstas för en moppe kör högst 50 km/h i stadstrafik om det körs lagsligt. På landsväg måste man anta att den kör i den lagstadgade hastigheten av 70/80/90/100 oavsett.
Allt annat är handhavandefel eller bilistens oförmåga att tänka. Alternativt hastighetsöverskridande som man själv får ta konsekvenserna av.
 

Ormfn

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Soundsvall
Hoj
KTM Supermoto
Ja nu snackar vi ju inte om alla som kör på e4an i 110km/h, utan mer allmänt när man står still osv.. Hmm?

Tips: Försök dig tänka in i en 70årig gammal dam/farbrors huvud..
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top