MC-mässan i Halmstad!?

Måste hålla med om att mässan var lite si och så, alldeles för mycket kraffs istället för motorcyklar, max 30 st hojar. Finns fler i en mc-affär :( Körde 2 h för o komma fram så det blev lite av en besvikelse. Ska iaf ladda upp mina bilder. Ska bara käka mat först.

;)

Nyss hemkommen.
Betyg godkänt men verkligen inte mer.
För lite av allt, utom plånböcker och t-shirts med tryck som tidigare nämnts.

Jag var där och tittade idag.
Var som tidigare sagt inte så jätte mycket att titta på, men ja en del ändå.

Bl.a. kunde man få en helt ny Kawasaki Ninja för 42kkr. Visserligen bara en Ninja 250R. Men ändå en helt ny sporthoj för de pengarna är ändå lite lockande, även om det bara är en 250 och instrumenteringen kändes lite mer 89 än 09. Speciellt för de som har 'mellan kort' (A begränsad) så kan det nog vara ett rätt intressant alternativ.

Polisen hade två Honda motorcyklar där, en Pan Europan ST 1300 (den som vobblar när de har mer än styrfart) och en Varadero.

Man har ju sett i amerikanska filmer att de i USA har ett motto "to protect and to serve".
Svenska polisen har tydligen ett annat motto...
...jag kunde inte låta bli att skratta litegrann när jag såg deras Varadero, så jag tog en snabb bild med mobilen.

Här är direktlänk till stor bild:
http://cdn.solidfiles.net/i/ULV1.jpg

Last edited:
Jag var där och tittade idag.
Var som tidigare sagt inte så jätte mycket att titta på, men ja en del ändå.

Bl.a. kunde man få en helt ny Kawasaki Ninja för 42kkr. Visserligen bara en Ninja 250R. Men ändå en helt ny sporthoj för de pengarna är ändå lite lockande, även om det bara är en 250 och instrumenteringen kändes lite mer 89 än 09. Speciellt för de som har 'mellan kort' (A begränsad) så kan det nog vara ett rätt intressant alternativ.

Polisen hade två Honda motorcyklar där, en Pan Europan ST 1300 (den som vobblar när de har mer än styrfart) och en Varadero.

Man har ju sett i amerikanska filmer att de i USA har ett motto "to protect and to serve".
Svenska polisen har tydligen ett annat motto...
...jag kunde inte låta bli att skratta litegrann när jag såg deras Varadero, så jag tog en snabb bild med mobilen.

:tummenupp

Får ju ha i åtanke att det är första året som mässan hålls, dessutom så håller alla i sina slantar just nu.
Jag var där på fredags kvällen och tyckte det var trevligt med liveband och pub.
Hoppas att detta växer och blir nåt riktigt bra kommande år!

Alla backslick under Båstadveckan är från Stockholm. Förhoppningsvis håller de sig borta från västkusten under hojmässan.

Ja det tror jag att de gör, har man väl lurats iväg till det där bakvattenstället drar man nog gärna hem till österligare grader snabbt.

HalmstadFebruari2009040.jpg
På väg dit.

HalmstadFebruari2009005.jpg

HalmstadFebruari2009008.jpg

HalmstadFebruari2009009.jpg

HalmstadFebruari2009013.jpg

HalmstadFebruari2009014.jpg

HalmstadFebruari2009015.jpg

HalmstadFebruari2009019.jpg
Hahah, så ful. :D

HalmstadFebruari2009021.jpg

HalmstadFebruari2009023.jpg

HalmstadFebruari2009024.jpg

HalmstadFebruari2009025.jpg

HalmstadFebruari2009028.jpg

HalmstadFebruari2009029.jpg

HalmstadFebruari2009030.jpg

HalmstadFebruari2009036.jpg

SimonpBesk021.jpg

SimonpBesk051.jpg

Besvikelse var namnet - Sån tur var ju att där serverades öl som kunde bedöva besvikelsen lite :arsele

Marcussens var väl det enda vettiga man sneglade på Prillan som stod där och bara ropade KJÖÖÖÖP!:yoparty

Hoppas det blir bättre till nästa år och att de lägger alla dessa fransar och skinnmössor på en egen dag ute vid något fik i Customland! :död

Ja det tror jag att de gör, har man väl lurats iväg till det där bakvattenstället drar man nog gärna hem till österligare grader snabbt.
Faktum är, och nu blir det helt OT men i informativt syfte, att Båstad och resten av Bjärehalvön är grymt mysiga omgivningar - inte minst på hoj - under 51 veckor om året. En vecka om året är samhället skandinaviens ohotade rövhål.:gnissla

jag känner snubben som anordnar mässan, ska hör med bosse hur planerna ser ut och återkommer ok:tummenupp

Vad jag minns av den mässan var att det var trångt som fan tills man kom upp i ena hörnet. Där stod det en bunke ATVer som fyllde upp en fjärdedel av hallen. :näsblod
ja jag överdriver säkert lite men gott om plats hade han

jag känner snubben som anordnar mässan, ska hör med bosse hur planerna ser ut och återkommer ok:tummenupp

Tjena!
Är det samma kille som arrangerar mässorna som varit i Varberg här om åren :va

Det är en rätt liten men trevlig mässa med möjlighet att handla en del kul :D
Nått lagom insprirerande i början på Mars... *har för mig* :rolleyes:

Tjena!
Är det samma kille som arrangerar mässorna som varit i Varberg här om åren :va

Det är en rätt liten men trevlig mässa med möjlighet att handla en del kul :D
Nått lagom insprirerande i början på Mars... *har för mig* :rolleyes:

jupp!

Är lite besviken på hojmässorna i Sverige och denna verkar vara av samma typ!

Största mässan "på två hjul" är även den ganska medelmåttig och "mässerbjudandena" brukar vara ett skämt! Jag var med och arrangerade skogs-nolia i västerbotten och vissa av utställarna sålde 1/3 av årets försäljning på den och erbjudandena var därefter!

Om det inte kommer någon riktigt cool hojnyhet till nästa gång mässan är i sthlm kommer jag spola den helt!

Är lite besviken på hojmässorna i Sverige och denna verkar vara av samma typ!...
Om det inte kommer någon riktigt cool hojnyhet till nästa gång mässan är i sthlm kommer jag spola den helt!

Du får väl åka med SMC-båten till Suomi... o gå på mässan där. Inträde o buss dit ingår ju i biljetten.

Full kan man dessutom bli på båten :D :öl

Sökt men hittar inget om någon mässa i vinter. Missade förra pga jobb. :mad:

Du får väl åka med SMC-båten till Suomi... o gå på mässan där. Inträde o buss dit ingår ju i biljetten.

Full kan man dessutom bli på båten :D :öl

Den mässan är inställd...

Back