Kul att få möjlighet att testa i princip allt du kan önska dig och lite till på samma gång, även om det naturligtvis inte säger SÅ mycket om hojen på den lilla repa man hinner ta. Även om du manglar på stumt med hojen ut på rakan hinner du ju knappt känna på den innan det är dags att bromsa för att inte ramma röven på nissen i glidaren framför som tar konerna i 10 km/h.
Ett kanonevent tycker jag iaf. Som jag har skrivit på andra ställen, BMW:n är i en klass för sig själv. Grymt mos, otrolig kvalitetkänsla, den bästa växellåda jag någonsin upplevt (Quickshiftern är helt sanslös), verkade ha ett härligt chassi det lilla man kunde känna, och bromsarna med ABS är brutala. Skulle jag köpa en ny hoj idag vore valet lätt. KTM RC8R tyckte jag också var jävligt rolig; en helt annan upplevelse, men helt klart charmig. Inte fullt lika imponerad av bromsarna, men fixar man bara till dem är det en god tvåa i min bok. Honda är ju alltid Honda, Suzuki kör jag själv. Årets besvikelse är dock R1:an. Sorry, Yamaha, men ful och tam (ja, ja, det är den väl inte, men i min (och andras jag talade med) bok kom den i år på sista plats).
Hursomhaver barnen kär.. Har ni inte varit där, åk dit för böveln!
Edit: hade varit kul att testa RSV4:an, men nåväl..