Mc-Live Barkarby provkörning

var där idag, provade säkert 20-25 hojar. Sjukt kul! väl värt de 140:- det gnälls om! några favoriter var Triumph Street Triple som är jävligt mycket hoj för pengarna och kubiken, att 675cc kan göra en så glad hade jag aldrig trott! Sedan var Ducatis Multistrada 1200 något utöver det vanliga, vilken jävla hoj alltså. 150 hk på en offroad-touringhoj känns helt befängt. Jag vill ha en, NU. Provade BMW's 1200 och 800 GS, sköna båda två! Adventure 1200:an kändes lite som ett rymdskepp med alla sina funktioner! KTM's hojar rent generellt var jävligt grymma, framförallt Superduken och SM 990, ville äga en direkt. Även Kawasakis Z1000 var förvånansvärt kul att köra! Dagens besvikelse var tyvärr Yamaha's FZ1-N som jag hade höga förhoppningar om, den kändes fruktansvärt seg och tråkig för att ha 150 hk. Jävligt kul dag hursom! Vill dit igen imorrn men tycker det är jävligt fult att man måste betala igen för att komma in.
 
Synd stt du missade K1300R,Den fanns där, den stod i samma rad som K1300S

Det var som fasiken, har jag något att se fram emot imorrn =) Såg den inte när jag kolla två ggr och så stod den inte med i listan, antog då att den inte fanns med.

Killen snacka något om att de märkt av en egenskap med DTC och quickshift, om jag förstod det rätt så var det något med att om DTC bryter och man samtidigt ska använda quickshift så blir det kaka på kaka. Gick inte in så djupt på det men kan ju tänkas att växlingen kanske inte blir optimal då.
 
Satsade folk så jävligt på provkörningarna att dom klota?
Eller var det mer ovana med hojtypen i fråga?

Jag skulle fasen knappt våga gasa med självrisken i åtanke, men så är man ju ingen miljonär heller :)

I högtalarna sa de att båda klotat för att det var för bra bromsar och de var ovana vid dem och helt enkelt bromsat omkull. Så man skulle ta det lugnt med bromsandet.
 
Förmodligen därför de införde obligatorisk bromstest vid starten lite senare på dagen, de satte upp koner man skulle följa och bromsa mellan innan man gav sig iväg på första rakan.
 
Ja det var smart med bromsprovsträckan där! :tummenupp

Himlans trevligt att jobba där idag! Även om det var sjukt kallt! :rolleyes:
 
Satsade folk så jävligt på provkörningarna att dom klota?
Eller var det mer ovana med hojtypen i fråga?

Jag skulle fasen knappt våga gasa med självrisken i åtanke, men så är man ju ingen miljonär heller :)
Efter några varv lyckades jag få hayabusan upp i 5000 rpm på 3:e växeln! :skrämd
Sanslös hoj :yoparty
 
Efter några varv lyckades jag få hayabusan upp i 5000 rpm på 3:e växeln! :skrämd
Sanslös hoj :yoparty

Hehe avis jag blir, Busan, förutom nya Multistradan och BMW 1000RR är ju en av dom intressantaste hojarna.

Jobbade igår så jag varken kunde eller orka åka dit och prova hojar.
och idag när man är ledig vetefasen om man orkar heller, är ju kallt och blåsigt ute :gnissla
 
Ett litet tips bara, för den som ska prova BMW:n och aldrig har kört en hoj med quickshift.
När man lägger i ettan måste man faktiskt dra in kopplingen, det var mer än en som stampade i ettan igår med tvärstopp som följd.
Det skär lite i hjärtat när det krasar i maskineriet.
 
I högtalarna sa de att båda klotat för att det var för bra bromsar och de var ovana vid dem och helt enkelt bromsat omkull. Så man skulle ta det lugnt med bromsandet.

Det kallas för att man helt enkelt är en dålig förare och inget annat..

Duger kevlarförstärkta mc-jeans som "byxor"?

Det är en provkörning det är frågan om... Hur hårt hade du tänkt köra egentligen?
Tror knappast ett skinnställ skulle hjälpa mer än ett par jeans.. Men jag har ju inte vart där och sett hur folk kör heller å andra sida...
Men som jag sa det är en provkörning...
 
Last edited:
Var dit idag. Mycket trevlig tillställning, fick koncentrera mitt testande eftersom jag skulle hinna hem till eftermiddagsskiftet.

Bmw 800 GS, mycket skön körställning, lagom med mos och mycket lättkörd.
Ducati 1198S, var andra hojen jag körde och jag slogs mest av vilket sjukt coolt ljud den hade. Vågade inte gasa så mycket.
Kawasaki ZX10R, kändes bra. Lättkörd för att vara tusenkubikare.
Suzuki GSXR 750, väldigt lättkörd och smidig.
Bmw S1000RR, vilken hoj! Quickshiften var sjukt smidig och bromsarna imponerade något oerhört.
 
Sitter med ett jäkla skolprojekt som ska in imorn, funderade på om jag skulle tagit med mig all utrustning hit från ua alt. tagit hojen hit. Men nu ska ju den här skiten in imorn.
Får hoppas att det kommer nästa år igen :)

Utav det jag läst här så kan man fundera över hur många det är som börjat spara till en S1000RR :D... undrar om den kommer i ett sf utförande så småningom.
 
Synd stt du missade K1300R,Den fanns där, den stod i samma rad som K1300S

Nä för den skrotades!* :huvet

Efter att ha tagit mig dit, tappat körkortet på området, fått tillbaka det inom 20 min då någon vänlig själ lämnat in det till informationen samt fått ett basebollträ(alu) slaget med ganska bra kraft i ryggen stod jag äntligen glad i hågen och väntade på K1300R.

En före mig, till synes inte mer skydd än hjälm och eventuellt handskar på sig åker iväg. S´en blir ledig och de frågar mig om jag vill prova den istället men jag ville väldigt gärna köra just R´en bara för att även om det bara är kåporna som skiljer. Någon bakom mig går då före och tar S´en. Sen tog det en stund tills vi uppfattat att någon gått omkull, de släppte nämligen till en början iväg hojar trots detta för att sedan stoppa ett tag. Ingen raketfart på ambulansen så det antogs att det gått ganska bra men på grund av tiden i förhållande när hojarna släppts iväg funderade vi i kön om de lagt omkull både R och S hojarna. Lyckligtvis var inte så fallet och det slutade med att jag provkörde S´en, var trevligt det med men tyvärr hade de ingen R uppställd i tältet så jag kunde inte klämma på den heller.

* Tror inte det gick så illa att det blev skrot, av det jag hörde hade det gått hyggligt för föraren och det var på den långsammare delen av banan.

Honda fick sin CBR1000 misshandlad också men de lyckades "tejpa ihop den" som de uttryckte det, såg den inte men de funderade på om spjuvern hade slagit över då baklyset hade blivit skrot.

Provkörde även Varadero vilket var för tungt o klumpigt för mig samt GSX1250FA vilket blev en besvikelse, låda och motor var det inget fel på men cykelstyret och styrkänslan tyckte jag kändes riktigt skum.
 
Nä för den skrotades!* :huvet

Efter att ha tagit mig dit, tappat körkortet på området, fått tillbaka det inom 20 min då någon vänlig själ lämnat in det till informationen samt fått ett basebollträ(alu) slaget med ganska bra kraft i ryggen stod jag äntligen glad i hågen och väntade på K1300R.

En före mig, till synes inte mer skydd än hjälm och eventuellt handskar på sig åker iväg. S´en blir ledig och de frågar mig om jag vill prova den istället men jag ville väldigt gärna köra just R´en bara för att även om det bara är kåporna som skiljer. Någon bakom mig går då före och tar S´en. Sen tog det en stund tills vi uppfattat att någon gått omkull, de släppte nämligen till en början iväg hojar trots detta för att sedan stoppa ett tag. Ingen raketfart på ambulansen så det antogs att det gått ganska bra men på grund av tiden i förhållande när hojarna släppts iväg funderade vi i kön om de lagt omkull både R och S hojarna. Lyckligtvis var inte så fallet och det slutade med att jag provkörde S´en, var trevligt det med men tyvärr hade de ingen R uppställd i tältet så jag kunde inte klämma på den heller.

* Tror inte det gick så illa att det blev skrot, av det jag hörde hade det gått hyggligt för föraren och det var på den långsammare delen av banan.

Honda fick sin CBR1000 misshandlad också men de lyckades "tejpa ihop den" som de uttryckte det, såg den inte men de funderade på om spjuvern hade slagit över då baklyset hade blivit skrot.

Provkörde även Varadero vilket var för tungt o klumpigt för mig samt GSX1250FA vilket blev en besvikelse, låda och motor var det inget fel på men cykelstyret och styrkänslan tyckte jag kändes riktigt skum.

Det där med K1300R låter rätt roligt då jag antagligen körde den innan killen som vurpade, vet att jag sket i provkörningen efter när jag såg att det hänt något. Sjukt rolig hoj, kändes avsevärt mindre än den är.
 
Nä för den skrotades!* :huvet

Efter att ha tagit mig dit, tappat körkortet på området, fått tillbaka det inom 20 min då någon vänlig själ lämnat in det till informationen samt fått ett basebollträ(alu) slaget med ganska bra kraft i ryggen stod jag äntligen glad i hågen och väntade på K1300R.

En före mig, till synes inte mer skydd än hjälm och eventuellt handskar på sig åker iväg. S´en blir ledig och de frågar mig om jag vill prova den istället men jag ville väldigt gärna köra just R´en bara för att även om det bara är kåporna som skiljer. Någon bakom mig går då före och tar S´en. Sen tog det en stund tills vi uppfattat att någon gått omkull, de släppte nämligen till en början iväg hojar trots detta för att sedan stoppa ett tag. Ingen raketfart på ambulansen så det antogs att det gått ganska bra men på grund av tiden i förhållande när hojarna släppts iväg funderade vi i kön om de lagt omkull både R och S hojarna. Lyckligtvis var inte så fallet och det slutade med att jag provkörde S´en, var trevligt det med men tyvärr hade de ingen R uppställd i tältet så jag kunde inte klämma på den heller.

* Tror inte det gick så illa att det blev skrot, av det jag hörde hade det gått hyggligt för föraren och det var på den långsammare delen av banan.

Honda fick sin CBR1000 misshandlad också men de lyckades "tejpa ihop den" som de uttryckte det, såg den inte men de funderade på om spjuvern hade slagit över då baklyset hade blivit skrot.

Provkörde även Varadero vilket var för tungt o klumpigt för mig samt GSX1250FA vilket blev en besvikelse, låda och motor var det inget fel på men cykelstyret och styrkänslan tyckte jag kändes riktigt skum.

Var det här idag eller? För när jag körde CBR1000RR så var den hur fin som helst... BMW så fanns det bara en hoj som jag ens tittade åt... även provkörde :)... satan vad S1000RR är grym. :yoparty
 
inte fan hinner man varva ur hojen på den lilla rakan dom erbjöd:(

Nope det hinner man inte... inte alla sex växlar i alla fall... fast räcker det inte med att blåsa fullt 3 växlar för att känna en hel del av en hoj eller?

Jag är i alla fall skitnöjd med vad som erbjöds och jag vet ganska väl vilken hoj jag skall prova på en lite längre tur för att verkligen bestämma mig.
 
Vad fan, det låter som folk är totalt talanglösa, eller bara jävligt omedvetna om sina egna begränsningar? :va

Hur fan lyckas man skrota så mycket hojar på så kort tid?
 
Vad fan, det låter som folk är totalt talanglösa, eller bara jävligt omedvetna om sina egna begränsningar? :va

Hur fan lyckas man skrota så mycket hojar på så kort tid?

Definiera "så mycket hojar"... för jag tycker inte det vart så farligt.

Fast å andra sidan fattar jag inte hur man kan vara så talanglös att man skrotar en handlares hoj, men det är jag det. För alla vet att det är skitdyr självrisk, att det inte är ens egen hoj... kör man verkligen på gränsen så hårt då att man klotar den... eller så kasst att man lägger den vid en tight kurva???
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top