Mc-Live Barkarby provkörning

Inga problem att maxa om man startar på 1:an.
Bägge BMW:na va såklart inkörda o inte spärrade i går.

Tjena Christer:tummenupp Allt väl med dig?
Ok ja då fick de ju visa vad de gick för på riktigt då? Själv känner jag inte att jag en VILL prova nån annan hoj nu när jag köpt BMW-n så därför avstår jag att åka dit trots att sonen står i Kawamontern hela helgen.

De va vid 9000 som det började röra på sig.
Provade den svarta först o trodde de va fel på den
för den dog ibland. Tvungen att testa den vita med.
Kom på efter att det troligen va antibakhjulnågot.

BW : Bara bra

Jag trodde dom arrade såna här saker för att få SÄLJA hojar/saker.
Ju flera som provar ju fler hojar lär dom ju få sälja.
Så många är det ju inte som krashar, så man tycker att en bit av inträdet borde kunna täcka såna eventualiteter också.
Snart får man betala inträde i hojaffärerna också altså?

Du betalar ju för att gå på mässor eller ?

Tjena!

Tänkte åka iväg till mässan imorgon. De flesta av er tar säkert bågen dit och kommer med rätt utstyrsel (hjälm, ställ osv).
Jag tänkte ta tåget dit eftersom jag ännu inte lyckats köpa någon hoj.

- Min fråga är om det går bra att provköra motorcyklar om jag dyker upp med hjälm, handskar och vanliga ytterkläder? Vill helst inte sitta på tåget iklädd skinnställ som en riktig knasboll...

Tjena!

Tänkte åka iväg till mässan imorgon. De flesta av er tar säkert bågen dit och kommer med rätt utstyrsel (hjälm, ställ osv).

- Min fråga är om det går bra att provköra motorcyklar om jag dyker upp med hjälm, handskar och vanliga ytterkläder? Vill helst inte sitta på tåget iklädd skinnställ som en riktig knasboll...

Från deras info site:

Utrustning
För att provköra bör du ha med dig egen utrustning avsedd för motorcykelkörning.
Möjligheten att låna utrustning på plats är mycket begränsad.
Krav på utrustning är hjälm, jacka, handskar, byxor och stövlar.

/S

Helt klart värt 110,. i inträde som jag fick betala som SMC medlem.

Dagens favoriter var Kawasaki z1000 och bmw s1000rr vilka jävla bromsar den hade =) & quickhiften va ju bra häftig =)

testa massor med hojjar allt från 600:or till 1200:or.

riktigt kul event 5/5 och ett plus i kanten

Under tiden jag var där hände 4 olyckor. en kille på en KTM blåste i i staketet i depå området en tjej välte med en triumph i depå området och 2 avåkningar på banan där ambulans ryckte ut hörde nån som sa att ena kille hade brutit armen.

Last edited:
Kul att få möjlighet att testa i princip allt du kan önska dig och lite till på samma gång, även om det naturligtvis inte säger SÅ mycket om hojen på den lilla repa man hinner ta. Även om du manglar på stumt med hojen ut på rakan hinner du ju knappt känna på den innan det är dags att bromsa för att inte ramma röven på nissen i glidaren framför som tar konerna i 10 km/h.

Ett kanonevent tycker jag iaf. Som jag har skrivit på andra ställen, BMW:n är i en klass för sig själv. Grymt mos, otrolig kvalitetkänsla, den bästa växellåda jag någonsin upplevt (Quickshiftern är helt sanslös), verkade ha ett härligt chassi det lilla man kunde känna, och bromsarna med ABS är brutala. Skulle jag köpa en ny hoj idag vore valet lätt. KTM RC8R tyckte jag också var jävligt rolig; en helt annan upplevelse, men helt klart charmig. Inte fullt lika imponerad av bromsarna, men fixar man bara till dem är det en god tvåa i min bok. Honda är ju alltid Honda, Suzuki kör jag själv. Årets besvikelse är dock R1:an. Sorry, Yamaha, men ful och tam (ja, ja, det är den väl inte, men i min (och andras jag talade med) bok kom den i år på sista plats).

Hursomhaver barnen kär.. Har ni inte varit där, åk dit för böveln!

Edit: hade varit kul att testa RSV4:an, men nåväl..

Jag tyckte ändå man kunde säga lite om de olika hojarna trots den begränsade banan t.ex firebladen fick man nästan tanken i näsan av medans zx-10 knappt reste sig!

Customskeppen kunde man passera lite överallt...en kille på en vulgär victory såg mer än lite fövånad ut då jag passerade honom på utsidan burkandes för livet i första kurvan...

Under tiden jag var där hände 4 olyckor. en kille på en KTM blåste i i staketet i depå området en tjej välte med en triumph i depå området och 2 avåkningar på banan där ambulans ryckte ut hörde nån som sa att ena kille hade brutit armen.

Vafan, var folk packade sen valborgsfirandet eller?

Tjena!

En polare va där utan utrustning.
Han fick låna hjälm, jacka o handskar av mig.
Blev ingen provning av Ducce, Suzuki. Ktm missade att han hade jeans.
Övriga gick bra just då.

Provkörde 9 hojar och trodde jag var kung, sen fick jag höra via SMC att det var någon som provkört 56-57 hojar nånting av 116 enligt listan :tummenupp

1000RR var nummer två och ja vad ska man säga... :Bugar Bemötandet var kalas överlag och även så vid BMW-hojarna, fick en snabb välrepeterad instruktion:

ABS, quickshift, attdenslåravpåslangenvaddetnuhette, bra bromsverkan och ge på fullt och använd quickshift. Inställd på full effekt och fullt skydd

Nåväl jag tog det ganska piano med varvtalen och blev fascinerad av quickshiften, förväntade mig något klonk eller skrap men det bara kicka i hur cleant som helst så jag panga upp på fyran på rakan :tummenupp Senjävlarvaddetbromsadesatanigatan! Übergrümt tryck i bromsarna, tänk er när dämpen satt sig och man tycker det suger till ordentligt på en hoj som har bra bromsar, så var det omedelbums och sen blev det ännu jävligare. Trots detta kändes det städat men naturligtvis fick man spjärna mot. Kändes jättelätt och lättsvängd men precis som sagt tidigare kunde man inte få ut någon stor del av upplevelsen den har att erbjuda, ändå glad att jag provade detta mästerverk.

Tror det var tre som gick omkull idag, två Suzuki skulle det varit iaf. En från Honda trodde det var en Suzuki 1800 som gått i backen när två ambulanser och en akutbil ryckte ut, förmodligen det artikeln syftade på.

Sämsta jag provkörde var en Piaggio trehjuling, totalt värdelös maskin och jag blev för övrigt omkörd av 4 hojar då :D

Största misstaget var att dumpa kopplingen för motorbroms på en 1200GS vilket resulterade i några meters låsning men ganska odramatiskt. Körde även över en mindre kåpa som någon tappat.

Bästa var 1000RR. Min med råge erfarnare kompis provkörde först 1000RR och sedan direkt efter RC8 R, han tyckte nog inte KTM gjort ett dåligt jobb men jämförelsen blev så skarp mot BMW´n att han tyckte att RC8 R kändes som ett hemmabygge :tummenupp

Summa sumarum är att jag fortfarande inte hittat någon hoj jag riktigt vill ha efter CB´n :huvet Visst vill jag ha en 1000RR men det är inget jag kommer köpa, blir nog att rulla några varv till imorgon. Saknade 1300R hos BMW.

Snubbarna på Triumph hade inte märkt att deras hoj vält förrns vi påpekade det när polarn satt på den. Tjejen hade inte sagt till om det, och snubben där sa "Ja det måste varit den där jävla bruden, hon uppträdde fan konstigt!"

Sjysst av henne att inte säga nått ;-) polisen kom ju när första killen klota tror dom kolla nykterheten faktiskt men som ren rutin.

Jag var ju med om en annan rolig sak Yamaha gav mitt körkort till fel kille medans jag stod i kön vid första klotningen killen märkte inget och åkte hem till Bålsta ;-) tur att hans kort var kvar med tillhörande mobil nr

Sjysst av henne att inte säga nått ;-) polisen kom ju när första killen klota tror dom kolla nykterheten faktiskt men som ren rutin.

Jag var ju med om en annan rolig sak Yamaha gav mitt körkort till fel kille medans jag stod i kön vid första klotningen killen märkte inget och åkte hem till Bålsta ;-) tur att hans kort var kvar med tillhörande mobil nr

Låter som att dom borde ha kollat nykterheten hos personalen hos Yamaha då oxå alltså? :)

Satsade folk så jävligt på provkörningarna att dom klota?
Eller var det mer ovana med hojtypen i fråga?

Jag skulle fasen knappt våga gasa med självrisken i åtanke, men så är man ju ingen miljonär heller :)

Visst vill jag ha en 1000RR men det är inget jag kommer köpa, blir nog att rulla några varv till imorgon. Saknade 1300R hos BMW.

Synd stt du missade K1300R,Den fanns där, den stod i samma rad som K1300S

Inställningen under provkörningen på S1000RR är "sport", (om man inte utryckligen vill ha annat) med ABS och DTC på. Villket känner av framhjuls lyft, och tar ner hojen.
Denna funktion upplevs av många som en skön säkerhet, när man provar en ny hoj, men vana sporthojsåkare tycker den är kraftlös på toppen, Jo den blir ju det när den tar ner framhjuls lyft, men det finns fler "mindre skyddande" program, RACE, SLICK, och att helt stänga av DTC och/eller ABS. så jag lovar, KRAFT FINNS ,så det räcker för absolut dom flesta, under dom 2 första dagarna så är det totalt 10st som haft annat än sport programet, 2 som provat i slick utan DTC, och dom ler nog fortfarande:tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti