MC Huset malmö SÄMST!

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Måste skriva av mig lite.. Börjar undra om MC huset ens har några nöjda kunder?

Allt började när jag skulle köpa min nya ER-6n hos dem. Den skulle strypas till 25kW och dem sa då till mig när vi beställde hem den att det kommer ta ca 1-2 veckor att få den fixad.
Nåväl, nöjd att man beställt MC och börjar redan längta.. Veckan efter; jag ringer och frågar hur det går.. Dem har inte beställt min MC ännu.. Veckan efter ringer jag igen och frågar om dem beställt den, nu är den beställd och ska komma i slutet av veckan.

Finfint, då va det bara strypningen som skulle komma? Väntar till nästa vecka; ringer och frågar om strypningen har kommit? Nej dem har inte haft tid att beställa hem den heller... Hepp tänkte jag och frågade hur lång tid det kommer att ta, på ett ungefär? Nämnde att jag hade uppkörning om 3 veckor så hade varit fint om den vart fixad tills dess iaf? "Inga problem, den ska vara klar till dess.. Så lång tid tar det inte, osv" sade dem.

Veckan efter ringer jag igen och frågar hur det går med min MC, gått 3 veckor nu sen vi gjorde affär, och dem säger att strypningen har nu kommit och min MC står på tur till verkstaden..
Veckan efter ringer jag och frågar om min MC är klar snart, strypningen och allt har kommit och det har gått 1 månad nu, lite prio kanske? Han säger att han inte vet hur lång tid det kan ta.. 1 dag? 1 vecka? Så han kopplar mig till verkstan då han inte kunde ge något svar. Frågar dem om dem har några uppgifter på hur lång tid det kan ta, har dem verkligen så mycket att göra? Min MC har jag väntat på i 4 veckor nu, borde väl prioriteras lite iaf? Känns som dem inte bryr sig riktigt.. Han i verkstan sa att den står där och väntar och jag kommer nog kunna hämta den nästa vecka..

Ringer igen nästa vecka och frågar om jag kan hämta min MC och om den är klar? Killen jag gjorde affär med säger då; Din MC har aldrig varit inne på service, din stypsats har inte kommit.. Den vi fick hem var till en annan killes ER-6f......... Börjar tänka lite och börjar koka! VAF*N NI KAN VÄL RINGA OCH SÄGA DETTA DÅ?!?! F*N SKA JAG BEHÖVA RINGA OCH FÅ REDA PÅ SÅNT?!? J*vla nötter!!! :mad:
Frågar hur lång tid det kommer ta för dem att fixa min MC med min argaste basröst?! Då säger han att han ska beställa hem en ny strypsats och den borde komma nästa vecka.. "yeah right" tänker jag.. Men lyckligt nog kom den veckan efter, och på EN vecka lyckades dem få hem strypsatsen, montera dit den i verkstan samt besikta den, kunde hämta den på fredagen i 6e veckan...
Bra start på mitt påbörjade MC liv!

Riktigt dålig service då dem;
1: Ringde inte upp mig EN ENDA gång för att berätta hur det gick för min MC.. Inte ens när dem hade "beställt hem strypsats till en annan"... Ne sånt måste kunden ringa om och få reda på.. 0 koll..

2: Ljuger för mig och säger att min MC står på verkstan och väntar, t.om killen i verkstan sa att den står där och väntar på sin tur.. (dem kunde omöjligt blanda ihop min er-6n och han andre killens f då killen i verkstan frågade efter mitt reg nr.) :gnissla

Detta hände/började någon gång i april.. Nu är jag tillbaka med samma kassa service då min baklampa slutade fungera när man bromsade, och nu glappar hela skiten ist.
Har kollat upp det och måste byta ut hela lampan med plast och kablar och allt.. Ringde MC huset för att få det på garantin (bäst och återgå till sin försäljare då man läst lite skräckhistorier när det gäller garanti delar från andra verkstäder) och vi kom överens att jag skulle köra ner dit så dem kunde titta på det..
Körde ner där för 2½ veckor sedan och dem tittade på det och sa "japp, vi får beställa hem en ny lampa åt dig." Ber dem skicka den hem till mig då jag bor i helsingborg, och att jag kan montera på den själv. Inga problem sa dem..

Frågade hur lång tid det kommer att ta för dem att få hem baklampan, då svarar killen att det normalt tar 3 arbetsdagar.. "Gött tänker jag!" sen någon extra dag för att den ska fraktas hem till mig. Förra veckan, alltså 1½ vecka senare, ringer en kille från MC huset min mobiltelefon, och inleder samtalet såhär:
MC Huset: Hejsan, *** heter jag och ringer från MC huset. Jag hitta några papper här bland skräphöge... ...bland bunten med papper och hittade följande baklampa, och undrar vad det är för nått och vad handlar det om?
Jag: Hejsan.. Ehm ja.. Jag va hos er för 1½ vecka sedan och ni kollade på min baklampa och kom fram till att den måste bytas ut.. Ni skulle beställa hem en ny till mig och det skulle ta ca. 3 arbetsdagar.. Har ni inte fått hem den ännu?
MC Huset: Ehm, nej.. Vi har inte beställt någon baklampa.. Men här står att den ska skickas till Helsingborg?
Jag: Aa, jag bor i helsingborg och frågade om ni kunde skicka den hit, och det skulle inte vara några problem mer än att jag kommer få stå för frakten från malmö-helsingborg då.
MC Huset: Okej, då förstår jag.. Men jag fixar detta då..
Jag: Aa men du.. Hur lång tid tar det för er att beställa hem?
MC Huset: Det tar en vecka ungefär..

Bra att killarna säger olika? Bra koll endå..
Väntar fortfarande på min baklampa och God knows hur lång tid det kommer ta för dem den här gången?..
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
de är sånna här "historier" som gör att jag drar mig för att köpa från handlare osv.
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Efter det bemötande jag har fått på MC-Huset har jag helt slutat handla eller ens åka dit för att titta å skulle aldrig drömma om att köpa en MC från dom.

Det intrycket jag har fått är att dom fullständigt skiter i sina kunder å verkar tycka att det mest är jobbigt att ha dom i butiken.
Å då ska det tilläggas att jag inte direkt kan klassas som en "jobbig" kund som har massa frågor å vill klämma å känna på saker som jag aldrig inte köper.
Har varit dit för att köpa en del småsaker som oljefilter å liknande men bara det har varit knepigt.

/Marcus
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
konstigt att de kan vara så stora, finns ingen som har någon bra erfarenhet av deras mc-försäljning/verkstad. Inte jag heller :huvet
 

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Inte förvånad, haft liknande äventyr med verkstaden där.
Lite synd dock eftersom personalen på tillbehör/kläder är ofantligt vänliga och serviceminded!

Aa kläder och tillbehör avdelningen är riktigt bra! Fick super bra service hos dem.. Men resten är ren skit... Aldrig att jag rekommenderar dem eller köper något hos dem längre efter det jag upplevt hos dem..
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Beklaga du dig till Mc-huset? Många som klagar men som inte säger något till själva stället.

Tror inte att dom är dumma i huvudet och inte vet hur dom behandlar sina kunder men ibland behöver man få det i fejjan.

Prata med Mikael om du inte tycker att du fått bra service. Sen kan du komma upp till oss på tillbehör och utrustning så ska vi fjäska för dig, om du inte tigger rabatt. :D:tummenupp
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Tror inte att dom är dumma i huvudet och inte vet hur dom behandlar sina kunder men ibland behöver man få det i fejjan.
Behandlar man kunder på detta vis anser jag att man är dum i huvudet.
Det går alldeles för bra för företaget,men tro mig,det är bara en tidsfråga.
 

Ejpi.87

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
SUZUKI SV650S K4
Jag tror de tjänar på att de syns.
Sånna som mig som inte har haft MC så länge o kanske inte kan fixa sin MC på egen hand tänker att dem är stora då måste de vara bra. Även folk som "alltid" gått dit fortsätter att köpa sina MC därifrån.

Jag tycker att Bröderna Hörberg i lödde är bra och har bra service.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
håller helt med, det är en speciell känsla att gå in och kolla hojar på mc-huset, händer en gång på tio att någon kommer fram och frågar om man behöver hjälp, istället står dom och snackar skit på kontoret. Lite synd för det behövs så extremt lite effort för att ge en kund ett bra välkommnande. Måste dock säga att provkörningen funkar fint, aldrig något strul eller tjaffs om man vill ut och provköra en båge.

Undantaget är som sagt övervåningen där man får sjukt bra hjälp, och snabbt går det också :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Behandlar man kunder på detta vis anser jag att man är dum i huvudet.
Det går alldeles för bra för företaget,men tro mig,det är bara en tidsfråga.

Kan inte annat än att hålla med, ska man själv behöva komma upp för att det ska "fjäskas" för en? Jag skiter helt i några extrapriser som i grund o botten endå ger företaget förtjänst. Det ska vara snabb personlig service, grejer SKA funka och det är upp till dem att hålla kontakten fortlöpande.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Klart man gnällde när man var där, speciellt på chefen såklart.
Slutade med att jag tog mina saker därifrån och fixade på annan verkstad istället.

Lillemans har jag servat mest på, tycker de är ordentligt bra i verkstaden.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Riktigt trist att du fått sådan dålig service. Själv har jag inte haft några som helst problem med varken säljarna eller verkstaden.
Verkar som att jag kanske är den enda som är någorlunda nöjd.

Prata med Mikael om du inte tycker att du fått bra service. Sen kan du komma upp till oss på tillbehör och utrustning så ska vi fjäska för dig, om du inte tigger rabatt. :D:tummenupp

Men jag kan få lite rabatt va!?
Behöver nytt visir.
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Har inte varit på mc-huset på länge nu för dem har varit totalt ointresserade av att hjälpa till när man ska ha något. En gång skulle jag ha en ny sukka dr 650se men fick "jaga" försäljaren hur länge som helst innan han stannade. När jag ställde lite frågor sket han fullständigt i en och sa att den kostar vad det står på lappen. Slutade med att jag körde ända upp till Jönköping och köpte en helt ny av dem istället. Men alla ggr jag varit där inne är dem totalt nonchalanta, precis som det är jobbigt när det kommer kunder :confused:

Sen hörde jag med min kusin som precis köpt hoj och utrustning och han behövde hjälp med en ny hjälm bl.a. Långt om länge hade det kommit fram någon och frågat vad han letade efter och då sa han vad han var ute efter. Ok, du kan gå ner o titta där istället - sen gick han/hon iväg igen trots att han ville ha hjälp med hur den ska sitta, märke, modell osv. Ibland kan man nästan få känslan att man ska be om lov för att få handla där :va
 

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Jag tror de tjänar på att de syns.
Sånna som mig som inte har haft MC så länge o kanske inte kan fixa sin MC på egen hand tänker att dem är stora då måste de vara bra. Även folk som "alltid" gått dit fortsätter att köpa sina MC därifrån.

Jag tycker att Bröderna Hörberg i lödde är bra och har bra service.

Mjo, jag åkte ju på den.. Gick ju dit för dem vart stora.. Men efter den servicen jag fått så lär jag nog aldrig handla MC hos dem mer. Tragiskt nog kommer förmodligen tillbehör/reserv avdelningen också drabbas pga det.. Men men..
Jag har sagt mitt iaf..
 

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
Klart man gnällde när man var där, speciellt på chefen såklart.
Slutade med att jag tog mina saker därifrån och fixade på annan verkstad istället.

Lillemans har jag servat mest på, tycker de är ordentligt bra i verkstaden.

Det är värt den lilla mödan att ta sig till Lund och Lillemans istället. :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top