MC butikers öppettider?!

Som nybliven hojåkare måste jag säga att det är svårt att hitta grejor utanför nätet när man har tid att handla. Och då bor jag i Stockholm och åker gärna t.o.r. Uppsala bara för att få klämma på det jag ska köpa ...
Jag är rätt säker på att den handlare som börjar med bättre öppettider kommer att få en klart ökad försäljning, åtminstone till en början. Ryktet går, man åker till den som har mest öppet även på de tider de andra också har det. Det blir merförsäljning av att ha kunden på plats, man kan prova, titta, diskutera alternativ.
Jag skulle leta rätt lite efter alternativ om jag visste att XX-MC hade öppet när jag hade tid att handla.
Finns säkerligen underlag för någon/några helgöppna MC-affärer på varje sida om stan. Kanske bara i stora städer men ändå...
My 2c

Varför har några butiker över huvud taget öppet på veckorna? Folk arbetar ju då. De enda som är lediga är väl folk utan pengar, pensionärer och tjuvar. Öppna klockan 12 till 20 och på helgerna till klockan 18 lör-sön. Även mc butiker.

*Trådlyftskungen*

Varför har några butiker över huvud taget öppet på veckorna? Folk arbetar ju då. De enda som är lediga är väl folk utan pengar, pensionärer och tjuvar. Öppna klockan 12 till 20 och på helgerna till klockan 18 lör-sön. Även mc butiker.

*Trådlyftskungen*

Du glömmer oss som reser över landet och har all tid i världen att pruta, förhandla med grejer och servicar samt beställa hem udda reservdelar...

Screenshot_20250518-080713~2.png

...utan att någonsin komma till skott och verkligen göra affär, hämta ut beställda delar eller ens dyka upp igen.

Det är för oss handlarna håller öppet!

Och hur fan kan man stänga klockan 16 en fredag under högsäsong?
När jag jobbade på Yamahacenter fick vi slita till 20-21 på kvällarna och kön tog aldrig slut, motorcyklar, fyrhjulingar, scootrar, båtar, snöscootrar, utombordare, allt skulle bara ut.

Och hur fan kan man stänga klockan 16 en fredag under högsäsong?
När jag jobbade på Yamahacenter fick vi slita till 20-21 på kvällarna och kön tog aldrig slut, motorcyklar fyrhjulingar, scootrar, båtar, allt skulle bara ut.
Man borde blivit socialdemokrat.

Det där har jag heller aldrig fattat. Det borde vara natuligt att ha öppet när det passar kundgruppen. Funkar inte att ha en bio som är öppen 08-17, eller taxi som bara går dagtid.
Jag har tidigare i en annan tråd berättat att det finns handlare som tänker annorlunda. För ett par år sedan körde jag snöskoter en helg i Sälen. På lördagen upptäckte jag att ena slidsen (plastskenorna som mattan glider på i boggin) lossnat. Fan också, slutåkt den helgen, tänkte jag! På ren chans gick jag in hos handlaren och frågade om det möjligtvis fanns en tid på verkstaden, ja jag skämdes lite att överhuvudtaget komma på att ens fråga.
-Ja för fan, ställ hit maskinen du, vi fixar den i natt! Blev så jävla glad och överraskad!
Han berättade vidare att de under snösäsongen jobbar dygnet runt alla dagar i veckan! Man måste finnas till för kunden när den behöver, annars kan vi lika gärna slå igen.
Den inställningen är tyvärr få handlare som har, guldstjärna till Leonarden i Lindvallen!
På söndagen när jag hämtade min ordningsställda skoter tog jag med en kasse pilsner till mekanikern. Det uppskattades!

Till och med Systembolaget har fattat, och anpassat sig, till när kundgruppen är inom räckhåll.
Väntar bara tills jag kan köpa kalla starköl - heja Finland 🇫🇮

Till och med Systembolaget har fattat, och anpassat sig, till när kundgruppen är inom räckhåll.
Väntar bara tills jag kan köpa kalla starköl - heja Finland 🇫🇮
Vissa länder(Mexiko) hade fått en tredje revolution om det inte hade gått att köpa kall öl i butikerna. Dom kan fan inte segla, men öl och grille, det kan dom.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti