Max 100 BHP och obligatorisk ABS

Varför måste jag kunna hantera den fullt ut för att ha kul med den?
Är väl bättre om det är jag som sätter begränsningarna istället för cykeln, då finns det ju utvecklingsmöjligheter :tummenupp

Ja, det var bara en tanke. Jag gillar hästar.

Orka denna ständiga häxjakt på mc-åkare. Eller ja, folk som gillar att KÖRA mc/bil. :huvet :huvet :huvet Blir så otroligt trött.

Undrar förresten om det kommer bli någon spärr på bilar oxå?

Eller om dessa med, vad vet jag 300-500 hästar? fortfarande får rulla fritt?

ferrari-enzo-2.jpg

Det får tamigfan vara nog snart, ut ur EU innan kukfettan herman i Bryssel väljer kalsonger åt mig.

Jag tycker det låter skit bra!
Ni behöver inte fler HK! (märk ordet behöver) En MC accelererar alltid fortare än bilar och kommer alltid vara smidigaste och snabbaste fordonet. O ABS också.. super. fattas bara att förarna också blir skärpta så kommer dödssiffrorna minska rejält!
This calls for:

Bifogat

• Trollspray.jpg
    Trollspray.jpg
    22.9 KB · Visningar: 119
Varför måste jag kunna hantera den fullt ut för att ha kul med den?
Är väl bättre om det är jag som sätter begränsningarna istället för cykeln, då finns det ju utvecklingsmöjligheter :tummenupp
Problemet är att alldeles för många har svårt att inse sina egna begränsningar och vilka av fysikens lagar man inte kan bryta mot. Istället så ska de bRASsA HeLlVet (stavning? :va) med nyinköpt Yamaha R1 och ett rykande färskt körkort. Och där hjälper inga effektgränser i världen. Folk lyckas ju till och med ha ihjäl sig på trampcyklar och skidor, så att då tro att max 100bhp skulle göra någon större skillnad för trafiksäkerheten är jävligt naivt.

Eller om dessa med, vad vet jag 300-500 hästar? fortfarande får rulla fritt?

Ferrari Enzo = 651 hk.

Men visst, i rimlighetens namn så ska ju då även alla bilar effektbegränsas. Totalförbud att sälja bilar med mer än 300 hk vore ju rimligt... D.v.s. samtliga Ferraris, Lambos, Spykers, Zondor, Kööönigsäggs osv. måste strypas. Alla firmor som trimmar bilar kommer således att tvingas lägga ned.

Låter genomtänkt ...

Köpehästar är ju lamt iaf. 180-hästars sugsporthojar på 80-taler var det ju kul att se i action. Sladdriga ramar, lurkiga ägare med örnkoll och oljiga tassar, verktyg i ryggan, fett sound, markvibrationer när motorn var igång och hojen stod på stödet, megafon och mycket skruva.

Så effektbegränsning igen vore ju kul, då slapp man bli ifrånåkt av glin med banklån :mad:
De ska inte ha 180-hästarshojar, not worthy :gråta

[YOUTUBE-ID]I9eOLLSE60U[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ni behöver inte fler HK! (märk ordet behöver) En MC accelererar alltid fortare än bilar och kommer alltid vara smidigaste och snabbaste fordonet. O ABS också.. super. fattas bara att förarna också blir skärpta så kommer dödssiffrorna minska rejält!

dislike.

serious-cat.jpg

Man kan ju alltid återinföra de stora tvåtaktarna. 100 tvåtaktspållar kan man ha mycket kul med:)

Man behöver verkligen inte mer än 100 hk men det vill man mer än gärna ha. Det är kul, även om man inte kan ta ut allt på Sveriges vägar. Vi lever ju annars ett liv i överflöde, ska man ta bort allt som är överflödigt? Come on peeps :)

Kan ingen moderator kasta ut sånna här jävlar som bara är ute efter att provocera....

Själv är jag emot de mesta former av förbud och krav. Jag förstår att ABS är en bra grej, men om jag vill ha en hoj utan ABS vill jag kunna köpa en. Jag ser ingen vits att tvinga alla att ha det. Samma med 100 hk-gränsen. Om folk inte tycker de behöver mer än så, då köper väl man en sån hoj?

Usch vad tråkigt. Dock tycker jag nästan det är värre med ABS:n än effektbegränsningen. Då måste dom ju dit med det på varenda lv-reggad enduro för att den ska va godkänd på gata och det kan man ju fundera om tillverkarna kommer orka fixa till. Effektbegräninsgen så är det ju bara sätta lite enkla strypbrickor som man sedan kan ta bort...

jag personligen tycker att 100hk räcker mer än väl i en mc och krav på abs är kanon.

MEN dock tycker jag även att OM man vill ha mer hästkrafter så ska man kunna kpa hoj som har det. är ej så inne på att staten eller någon annan ska gå in och styra vad eller vilken typ av fordon man ska få köra.
det borde vara upp till var och en, vill man ha effekt ska man kunna köpa det, vill man inte ha massa effekt så behöver man ej köpa det.

inte för jag har stenkoll på hur abs fungerar på hoj, men jag skulle inte vilja ha abs på en motard, typ ktm 525

inte för jag har stenkoll på hur abs fungerar på hoj, men jag skulle inte vilja ha abs på en motard, typ ktm 525

är det vikten eller funktionen som stör dig?för de nya systemen väger inte så mycket , å det går ju alltid att koppla bort en givare så är det som vanligt igen,om man inte har servobromsar typ gamla bumsar

Blir det sånna skitregler får man väll göra som man gör med bilar... tex ha en gammal orginal 740 gl motor för besiktning och så en vråltrimmad 940 turbo motor som man kör med när man inte skall besiktiga :-)

Är ju ännu smidigare till mc med när man bara måste byta motor vartannat år.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!