riverrafter
En afrikansk pungråtta
Kan ingen moderator kasta ut sånna här jävlar som bara är ute efter att provocera....
Skulle väl inte bli så många användare kvar då?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan ingen moderator kasta ut sånna här jävlar som bara är ute efter att provocera....
Det är inte antalet hästar som utgör faran precis som det inte är hastigheten som dödar.
Ni som inte förstår det resonemanget har ingenting att göra på en hoj överhuvudtaget.
O begränsa till 100bhp verkar ju allmännt korkat precis som allting annat innom EU. (bananer måste vara böjda för att få kallas bananer eller gurkor får inte vara böjda alls för att få kallas gurka) Kan ni <sättin-valfritt-nedverderande-uttryck-här> som röstade att vi skulle in i EU nu förklara er ??
This calls for:
Men flytta tillbaks till nordkorea va? Du verkar ju gilla när andra bestämmer åt dig.men hallå eller? organdonatorer.. makes sense? precis det är sporthojjåkarna som är största dödsiffran bland mc åkare. De sätter inte sådana gränser o lägger till ABS bromsar av en slump!!
De kommer förmodligen inte ha dessa regler gällande på racebanorna..
det är ju där superbikes hör hemma egentligen.
vadå? tror du inte att jag står för vad jag skriver?
Men flytta tillbaks till nordkorea va? Du verkar ju gilla när andra bestämmer åt dig.
Såg förresten att din kawa ska ha 110hk. Att du vågar köra på en sånn djävulsmaskin!!11!
men hallå eller? organdonatorer.. makes sense? precis det är sporthojjåkarna som är största dödsiffran bland mc åkare. De sätter inte sådana gränser o lägger till ABS bromsar av en slump!!
De kommer förmodligen inte ha dessa regler gällande på racebanorna..
det är ju där superbikes hör hemma egentligen.
vadå? tror du inte att jag står för vad jag skriver?
Så effektbegränsning igen vore ju kul, då slapp man bli ifrånåkt av glin med banklån
De ska inte ha 180-hästarshojar, not worthy![]()
Nej, jag är mån om säkerhet o tycker det inte är något fel med mer säkerhet. Jag kör eller körde på en kawa med 110 Hk ja. men med ABS! o sedan har jag inget emot att dra ned Hkn på den.. No need som sagt. 90 hade räckt gott.
Jaha.....så du är 1-procentare....dvs den procent som hänger på SH som inte kan köra mer än 75 hk![]()
Vem kommer att följa detta? Får man montera turbo hur som helst på hojar och bilar? Nej. Gör folk det? Ja.
Samma sak som med mellanklass hojar, hur många har egentligen strypningen i? 30%?
Hur många 125cc hojar har 15HK? Inte ens hälften. Hur många mopeder gör 30kmh, alt 45kmh? Inte många.
Ingen som bölar avsevärt över detta.
Pynta min kontant![]()
Har svårt att tro att 100HK blir av men tror starkt på att ABS kommer mer o mer samt att det blir en lag på det, precis som i tyskland eller det är på väg att bli det.
Öh du..ta bilen ist, mycket säkrare!
Oavsett vad jag står i sakfrågan så ska du ha heder av att du, till skillnad från en del av dina kombattanter, avstår personangrepp.![]()
Låter verkligen toppen hörru! Samtidigt så kan vi ju förbjuda all alkohol, snus, cigaretter, fet och onyttig mat och godis m.m.
Han ska nog ta och rulla in sig i bubbelplast och stanna inomhus så han inte gör sig illa.
Hoppas att inte huset rasar bara....
!
Har svårt att tro att 100HK blir av men tror starkt på att ABS kommer mer o mer samt att det blir en lag på det, precis som i tyskland eller det är på väg att bli det.
Discuss we must! inte hoppa på folk så där![]()
Köpehästar är ju lamt iaf. 180-hästars sugsporthojar på 80-taler var det ju kul att se i action. Sladdriga ramar, lurkiga ägare med örnkoll och oljiga tassar, verktyg i ryggan, fett sound, markvibrationer när motorn var igång och hojen stod på stödet, megafon och mycket skruva.
Det låter ju faktiskt som att det är precis det som EU-kommissionen lutar åt också, om man läser sista meningen i artikeln:
“On the other hand, it emerged from dedicated studies that the link between engine power and increase of safety cannot be demonstrated. Based on this, the Commission intends to propose an harmonisation of the EC legislation on that matter.”
Man kan ju hoppas iaf...
Obligatorisk ABS har jag dock inget emot.
“The DfT has been asking us for our opinion on this and we’ve very clearly come out against a power limit for the UK.”
This creates a situation where a motorcycle above 74 kW [100bhp] type-approved in one country is refused in another one. This type of situation is not in line with the spirit of the internal market.
“On the other hand, it emerged from dedicated studies that the link between engine power and increase of safety cannot be demonstrated. Based on this, the Commission intends to propose an harmonisation of the EC legislation on that matter.”
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |