Max 100 BHP och obligatorisk ABS

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ett sätt att begränsa framfarten men ändå bibehålla spänningen vore ju att ha kvar dagens effekt men endast tilllåta svingar o gafflar av samma dimensioner som orginal sportster 1200 i blötjärn.:D




jo, jag vet att du har en meta texmex sving i billet...:krama
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ett sätt att begränsa framfarten men ändå bibehålla spänningen vore ju att ha kvar dagens effekt men endast tilllåta svingar o gafflar av samma dimensioner som orginal sportster 1200 i blötjärn.:D




jo, jag vet att du har en meta texmex sving i billet...:krama

Japp, samt diagonaldäck med slang, 100 fram 140 bak. Helt suveränt säkra dimensioner, hade samma på på Kawa H2:an, inte använt försäkringen på 23 år, inte ens vält på stödet :D

Peppar peppar... :gnissla
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Nu håller du sandlådenivå på argumenten, lagar, regler och förbud måste finnas för att samhället ska fungera.
Eller tycker du att man ska få göra precis som man vill?, vill man ha en sporthoj är det bara att klubba ner första bästa som åker förbi?
Pedofili?
Våldtäkt?

I princip allt man gör får efterverkningar som drabbar andra människor på ett eller annat sätt,

Det här förslaget är inget annat än en motreaktion på bakhjulsåkande fartfantomer som orsakat sig själva eller andra skador.

Jag är själv ingen förespråkare för effektbegränsning men att så många vägrar inse vad det handlar om ger mig bara en större förståelse för förslaget.

sandlådenivå... vet du hur tjock lagboken håller på att bli? Likadant är det med byråkratin... finns ju fan ingen gräns... Säkerhet i all ära, men till vilket pris, våran frihet?
 

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Ort
Mellansverige
Hoj
;)
Javisst jag tycker också att folk kan få göra vad dom vill, men då vill inte jag vara med och betala för konsekvenserna.
Vill nån slanga i 150blås iförd flipflops o badshorts sittande på styret samtidigt som dom meckar en holk så fine, men jag tycker inte att den sjukhusräkningen ska betalas av mig.

Givetvis skulle du inte behöva betala detta i en Individualist stat för där står alla för sina egna kostnader.. däremot om man ska ha en Liberalistisk stat så kan det finnas sjukvård i den formen att folk får betala frivilligt och då kan de som vill ha sjukvård betala och de som inte vill låta bli..

Däremot i en Demokrati är det Lag på att betala skatt för andra..

- Svammel -

Det är ju helt beroende på vad man tror på.. jag gillar inte politik men jag gillar Frihet och Rättigheter ( Även de som är begränsade så som Körkort )... körkort är en rättighet.. men den är begränsad till ålder och utbildning.. men det är fortfarande lagligt att skaffa det.. så för mig är individualiteten viktig
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
BARA:mattias... om ABS'n går att koppla ur med en enkel knapptryckning.
100hästars begränsning är ju bara löjligt, då får man ju begränsa alla fordon....Inte för att jag nånsin tror mig komma äga något tvåhjuligt med mer än 100hästar men ändå :D
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top