Westfield
Gubbe
Var skall gränsen dras då? 100 hk är ju precis lika farligt som 180 om man ser på det rent krasst, skillnaderna i acceleration 0-200 är ju akademiska mer eller mindre.
Alldeles riktigt, därför förstår jag inte riktigt det ramaskri som blir från så många, jag tycker inte heller om ett ev förbud men en del av argumenten som framförts mot ett förbud är ju bara larviga.
Men om de nu i princip inte är nån skillnad mellan 100 och 180 hk varför då förbjuda mer än 100hk som du nu försvarar så?
Det jag hävdat är att det inte påverkar prestandan så mycket som folk gärna vill tro, däremot så är 180hk betydligt mer svårhanterat, lite för mycket gas och det går åt helvete, där är min gamla citron mer förlåtande då man nästan kan vrida fullt i vilken kurva som helst utan större fara.
Men det är klart man blir ju snabbare utanför korvmojen med 180hk.
Nu tänker jag inte argumentera om detta mer för då tror väl folk snart att jag står bakom förslaget
Last edited: