Masterbike 2008 ?

• Thread starter Thread starter BTB
  • Start date Start date
Masterbike... va e de??? :va Finns bara ett test som gäller; SBOTY! Fast Bikes Magazine's SportsBike Of The Year!! Tidningen BiKE suger pung!

Vet du eller nå´n hur det har gått förr om åren? Hade varit kul att se lite historia på det.

Oj, en HEL poängs skillnad mellan platserna 1-2-3 ! (mindre än EN % alltså...) Man kan m.a.o säga att alla hojar vann.
Sukan som är hela FYRA poäng efter vinnaren måste vara kass!

Jupp, helt rätt...:)

Det som är bra med Masterbike är just att om man läser mellan raderna så inser man det du skriver, nämligen att skillnaden är liten (Läs:försumbar). Just därför, när det är riktiga tävlingsförare som testar, så förstår man vilket BS det är när ett gäng journalister skriver "tester" i diverse tidningar och sågar eller haussar den eller den hojen.
Det är större skillnad på journalisterna än hojarna, vilket Masterbike bevisar. Dessutom ger det ju mej som konsument en klockren fördel, jag kan köpa precis vilken hoj jag vill eftersom alla hojar är ungefär lika bra:tummenupp

Det brukar ju oftast nämnas i de flesta jämförelsetester (1000cc-klassen, 600cc-klassen osv) att hojarna är extremt likvärdiga. Vissa aspekter (positiva/negativa) som kan sticka ut tas upp såsom trög växellåda, suveräna bromsar, starkt mellanregister, insprutningsryck etc. Jag tycker att jämförelsetesterna i allmänhet och Masterbike i synnerhet är intressanta att läsa, de ger en vink om vad man kan förvänta sig. Men sedan återstår ju en egen provkörning, där man själv avgör vilken hoj som är mest lämplig. Att ta med sig andras erfarenheter & åsikter (från ett test) kan ju knappast vara skadligt inför ett hojval:va

Själv är jag otroligt nyfiken på den nya Blejden...(RC8:an oxå, även om jag inte tror att den kommer på pallplats)

Last edited:
1. Honda cbr1000rr
2. Yamaha yzf-r6
3. Aprilia rsv1000r factory

Visste väl att bladen skulle förnedra zx10:an... :tummenupp

Last edited:
r6 is da shit..........
iaf med en grym förare ovanpå.

Haha ja hojarna kör ju av sig själv? Skillnaden är ju liten så vad spelar tusendelar för nån roll? Bladen är ful som satan men säkert fin att köra...ska testa vid första tillfälle. :tummenupp

Last edited:

Mottorrad uppger Hondan som vinnare och känns för mig som en betydligt seriösare nyhetsförmedlare(*).

Honda själva uppger att dom vann, tror inte dom hade gjort det om Kawan vann..

http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____9430.aspx

Edit: (*) seriös som att inte syssla med domännapping (http://www.motorrad.se) och lägga in dummy-trådar på konkurrerande forum för att styra över trafik...

Last edited:
2006= GSXR750
2005=GSXR1000
2004= R1 tror jag...

Det där var inte många rätt..
Så här ska det vara:

2001 GSXR1000
2002 GSXR750
2003 GSXR1000
2004 ZX10R
2005 ZX10R
2006 RSV1000R
2007 MV AGUSTA F4

Honda och Yamaha har ju som synes lite att jobba på...
:tummenupp

Så här ska det vara:

2001 GSXR1000
2002 GSXR750
2003 GSXR1000
2004 ZX10R
2005 ZX10R
2006 RSV1000R
2007 MV AGUSTA F4

Grejen är ju den att tex yamaha har haft fel hoj på masterbike... Dom skulle ju såklart haft med fz1-s istället för r1 då hade nog utgången blivit en annan...:D

En sak är ju iallafall säker....man valde den snabbaste 600 cc på marknaden! Total dominans i klassen, de andra kan närmast liknas touringhojar i jämförelse. Känns bra!

Kort och gott så är R6-08:an snyggast i världen och snabbast i klassen! Min hoj är bäst och alla andra är skit. När jag hade R1:an var den bäst men nu har jag R6:a så nu är den bäst....

Det är väl så vi resonerar eller :va ...

/D.

Så här ska det vara:

2001 GSXR1000
2002 GSXR750
2003 GSXR1000
2004 ZX10R
2005 ZX10R
2006 RSV1000R
2007 MV AGUSTA F4

Du pratar masterbike och jag Fast Bikes SBOTY. Sen vem som har rätt och fel kan vi ju ta en annan gång :pannkyss

Efter som jag personligen ALDRIG kommer kunna klämma ur de där hundra/tusendelarna ur någon hoj någonsin! Så är valet av hoj för mig enkelt, Jag tar den som jag tycker är snyggast och som passar min plånbok bäst.
Men kan dok erkänna att jag gärna läser masterbike testet med stor förtjusning och tittar gärna på tider och andra "roliga" diagram :)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back