Masterbike 2008 ?

• Thread starter Thread starter BTB
  • Start date Start date
Och hur intressant är det, svensk kontra utländsk press, att veta vilken hoj som passar just dessa förare bäst efter ett hemmasnickrat statistiskt sytem?
Vidare kör de cyklarna på bana. Väljer man hoj efter andras mer eller mindre lyckosamma tider är man så mycket wanna-be som det bara går. Köp det ni gillar, håll er på hjulen och ha kul i stället för att kolla på vad Chanbon hade för tider på ex R1.

Jag vet förare av dessa supercyklar som får fetpisk av förare av XJR1300 när det det går undan.

Trött å test; Den här är kass och den här är bra. Dvs den förra går inte att köra.

Last edited:
Och hur intressant är det, svensk kontra utländsk press, att veta vilken hoj som passar just dessa förare bäst efter ett hemmasnickrat statistiskt sytem?
Vidare kör de cyklarna på bana. Väljer man hoj efter andras mer eller mindre lyckosamma tider är man så mycket wanna-be som det bara går. Köp det ni gillar, håll er på hjulen och ha kul i stället för att kolla på vad Chanbon hade för tider på ex R1.

Jag vet förare av dessa supercyklar som får fetpisk av förare av XJR1300 när det det går undan.

Trött å test; Den här är kass och den här är bra. Dvs den förra går inte att köra.

Det är intressant att se. Du behöver inte tycka det men jag som är ute efter en ny racehoj snart tycker det ska bli intressant att se vad en stor mängd erfarna förare har att säga om de olika hojarna. Och spelar det nån roll om vissa förare på en XJR1300 kör ifrån folk på sporthojar? Det finns folk som skulle köra ifrån mig om jag så satt på en MotoGP-hoj, det är ju knappast det man är ute efter.

Är du inte intresserad av hojtester så behöver du inte läsa dem. Låt oss som är intresserade av det få ha våra hojtester så kan du fortsätta ligga bakom den där XJR:en som du onekligen aldrig kom ikapp.

Det är bara lite löjligt att kolla på hundradelar av en sekund för att avgöra vilken cykel men ska köpa. Välj själv är min devis, oavsett vilken hoj som just på den bana de testar på, är snabbast.
@Imaster: du missade kärnan i mitt resonemang.

Det är bara lite löjligt att kolla på hundradelar av en sekund för att avgöra vilken cykel men ska köpa. Välj själv är min devis, oavsett vilken hoj som just på den bana de testar på, är snabbast.
@Imaster: du missade kärnan i mitt resonemang.

Jag missade kärnan i ditt resonemang med flit eftersom du inte gillar testet. Ett test där det inte bara är journalistfolk fyllda med floskler och klyschor får köra hojarna och säga vad de tycker. Det handlar inte bara om tiderna, tiderna kan man ju skita i. Det som är intressant är att höra vad de tycker om hojarna och i viss mån även GPS-loggningen. En del hojar kanske är bättre vid inbromsningar och andra ut ur kurvor, det är intressant att se det också.

Jag kommer knappast köpa Masterbike-vinnaren, jag vet redan vilken hoj jag vill ha, men det är FORTFARANDE intressant att se hur hojarna beter sig, hur förarna upplever fjädring, viktfördelning, motorkaraktär och så vidare, särskilt som vi vanliga dödliga aldrig kommer få tillfälle att prova alla de hojarna på bana och bilda en egen uppfattning.

Jag missade kärnan i ditt resonemang med flit eftersom du inte gillar testet. Ett test där det inte bara är journalistfolk fyllda med floskler och klyschor får köra hojarna och säga vad de tycker. Det handlar inte bara om tiderna, tiderna kan man ju skita i. Det som är intressant är att höra vad de tycker om hojarna och i viss mån även GPS-loggningen. En del hojar kanske är bättre vid inbromsningar och andra ut ur kurvor, det är intressant att se det också.

Jag kommer knappast köpa Masterbike-vinnaren, jag vet redan vilken hoj jag vill ha, men det är FORTFARANDE intressant att se hur hojarna beter sig, hur förarna upplever fjädring, viktfördelning, motorkaraktär och så vidare, särskilt som vi vanliga dödliga aldrig kommer få tillfälle att prova alla de hojarna på bana och bilda en egen uppfattning.

Det är tydligen inte alltför ofta någon här delar samma uppfattning men det händer tydligen. Jag håller till 100 % med dig i ditt resonemang och ser fram emot Masterbike testen.

/D.

På tal om att missa kärnan i resonemanget. :rolleyes:

Tänk vad hemskt det vore, tänk om man inte har samma frisyr heller!

Ja, bara en så sak! Jag, och allmänna hojpöbeln bara måste få veta vilka cyklar som e kass och vilka somdet går att köra bana med, efter att ha flera dagars skruvande av mekaniker från respektive tillverkare.
Tror ni på Bibeln också?
Där har ju också en, så att säga utomstående, persom berättat vad som är bra och vad som är dåligt. Testa själv. (för Guds skull)

Ja, bara en så sak! Jag, och allmänna hojpöbeln bara måste få veta vilka cyklar som e kass och vilka somdet går att köra bana med, efter att ha flera dagars skruvande av mekaniker från respektive tillverkare.
Tror ni på Bibeln också?
Där har ju också en, så att säga utomstående, persom berättat vad som är bra och vad som är dåligt. Testa själv. (för Guds skull)

Läs Masterbikes test först för det har du onekligen inte gjort. Vad jag vet står det ingenstans att den och den cykeln är kass. Och eftersom ALLA hojar testas ENBART på bana så går de allihopa onekligen alldeles utmärkt att köra bana med. Flera dagars skruvande? Javisst, jag har MASSOR med dagars skruvande. Om du läser mina två ovanstående inlägg så kanske du förstår. Gör du inte det så säg till så ska jag försöka förtydliga ännu en gång. Jag är inte ute efter en absoult sanning, jag är ute efter fler än en röst angående hojarna.

masterbike är inte till för übergatåkare som endast väljer hoj efter utseende.

1. Kawasaki ZX-10R 169 poäng
2. Honda CBR 1000RR Fireblade 168 poäng
3. Yamaha R1 167 poäng
4. GSX-R 1000 165 poäng

Oj, en HEL poängs skillnad mellan platserna 1-2-3 ! (mindre än EN % alltså...) Man kan m.a.o säga att alla hojar vann.
Sukan som är hela FYRA poäng efter vinnaren måste vara kass!

Ja om man får tro alla svartvita bling-youngisar här på forumet, som alltid söker få allt svart eller vitt.
Man ser frågor i trådrubrikerna såsom:

Bra eller anus.
King eller kass.
Osv.

Otåliga unga som ska ha snabba svar som inte kräver egen eftertanke.
Ett omdöme från nån annan som de litar på om att grejen är kass, och de sväljer det okritiskt.

En sak KAN inte samtidigt vara ANTINGEN bäst ELLER sämst.
Bäst i test är inte detsamma som bäst för dig.
Heller...

Läser man alla tabeller och delmoment i en test och VET lite om vad man själv favoriserar hos en hoj, ja först då kan en masterbike test ge en fingervisning om vilken hoj man ska köpa.
Alltså inte enbart varvtiderna. (som inte skiljer mer än några tiondelar iaf)
Själv gillar jag lättkörda hojar.

Är störst=bäst? Jag bojkottar Bike pga det fattiga innehållet och alla sakfel.
Ta bara senaste numret... Har de verkligen provkört nya Hayabusan eller bara snott ihop nåt av pressmaterialet? Kortare reportage får man ju leta efter. Bläddrade i Bike i kiosken för att jag är intresserad av 'Busan men såg snabbt på den ringa mängden text att Bike inte kan svara på vad jag vill veta. Jag köper då hellre nån av de engelska tidningarna!

Bra för dig, de kanske inte tänkte på dig när de gjorde en recension av hojen :gnissla :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back