Masterbike 2005

Eureka skrev:
Men killen... vad vet du om mina hojvanor ?

Yamaha RD-125
Suzuki GSX-R 750 ´99
Honda CBR 900 RR ´98
Yamaha R1 ´99
Yamaha R1 ´02
Ducati 996

några av de hojar jag haft!
har rätt många mil bakom mig också!

:arsele
Har rätt många mil (bak)om mig också! :arsele :arsele
den var rätt så rolig. var det meningen?

Eureka skrev:
Men du har ju inte haft någon Kawasaki, då kan du inte uttala dig om hojvana. De andra är ju rena moppeder i jämförelse. Kawasaki är bäst, de vann ju Masterbike iår igen. :hihi

bojan skrev:
Har rätt många mil (bak)om mig också! :arsele :arsele
den var rätt så rolig. var det meningen?

Meningen att vad ?
Att folk har förutfattade meningar är ju inte mitt fel :kocko

Bara för man inte har hoj just nu så innebär det ju inte att man inte kan eller har kört hoj tidigare... men det kanske går över vissas förstånd att förstå det.

brinckis skrev:
Men du har ju inte haft någon Kawasaki, då kan du inte uttala dig om hojvana. De andra är ju rena moppeder i jämförelse. Kawasaki är bäst, de vann ju Masterbike iår igen. :hihi

måste vara tufft att köpa en hoj för den vann Masterbike!

Sätter 10.000 kr på att jag spöar dig i ett race.. då kan du använda din grodfula Kwak... ta med dig ett serviceteam samt ett gäng reservdelar så du klarar ett helt varv utan motorhaveri! Vore ju synd om du skall behöva skylla på det varje gång jag varvar dig :arsele

Alltså hade en Kawasaki varit snygg och gett mig signaler om att den här hojen är wow.. hade jag väl köpt en sådan men tyvärr så ger den mig bara en signal som säger.. jag är fulast..
Honda inger mig bra kvalité och halvsnyggt dragen seatpipe vilket den förlorar på i jämförelse med R1:an som lyckats göra allt till 100 % ..

Men vem vet om 5 år kanske man kör Kawasaki... inte för jag tror det men man vet ju aldrig jag är ganska ombytlig av mig och ger alla hojar en chans .. men tror att en Kawa behöver 5 chanser för att fastna hos mig.

R1 är skönaste hojen enligt mig.

Last edited:
Eureka skrev:
måste vara tufft att köpa en hoj för den vann Masterbike!

Sätter 10.000 kr på att jag spöar dig i ett race.. då kan du använda din grodfula Kwak... ta med dig ett serviceteam samt ett gäng reservdelar så du klarar ett helt varv utan motorhaveri! Vore ju synd om du skall behöva skylla på det varje gång jag varvar dig :arsele
:hihi :hihi :hihi
varvar mig gör du säkert för jag är ganska värdelös på att köra hoj, men trägen vinner heter det. Så en dag kanske jag kan bli lika duktig som du. :banana

Men nu när jag tänker efter, hur kan du varva mig om du inte har en hoj ens? så sakta kör jag inte:7peta

Och hur sakta går de andra hojarna om kawan satt bästa varvtid fastän de fick laga motorn efter ett halvt varv. Fan va kawan måste vara snabb när den väl går :yoparty

Kawasaki rules :yoparty :)

Eureka skrev:
Alltså hade en Kawasaki varit snygg och gett mig signaler om att den här hojen är wow.. hade jag väl köpt en sådan men tyvärr så ger den mig bara en signal som säger.. jag är fulast..
...
R1 är skönaste hojen enligt mig.
Smaken är som :arsele, delad. :)

brinckis skrev:
:hihi :hihi :hihi
varvar mig gör du säkert för jag är ganska värdelös på att köra hoj, men trägen vinner heter det. Så en dag kanske jag kan bli lika duktig som du. :banana
Kawasaki rules :yoparty :)

M;en för dig så låter det som att det viktigt att Kawasaki är snabbare än alla andra.. vilket jag försöker påpeka att varken du eller jag kan utnyttja de marginalerna som du då tror en Kawasaki har i jämförelse med t.ex R1.

Man köper hoj efter vad man gillar.. den effekt som finns i alla nya R hojar är inte många som kan utnyttja, så valet av en hoj är det 99% av andra faktorer som spelar in.

Du älskar Kawa.. jag älskar R1... kan vi inte bara :fyllisar istället och acceptera varandras val ?

Jag har en R1-04 som är paxad men får den först nästa säsong.

:fyllisar låter jävligt bra tycker jag! :mattias fast inte i kombination med hojåkning :ajjabajja för då blir det :kryckor :nurse

Eureka skrev:

Yamaha RD-125
Suzuki GSX-R 750 ´99
Honda CBR 900 RR ´98
Yamaha R1 ´99
Yamaha R1 ´02
Ducati 996

några av de hojar jag haft!
har rätt många mil bakom mig också!

:arsele
Och ändå aggerar du som ett moppefucko?? jaja...

brinckis skrev:

Det måhända. På den banan, under dom förutsättningarna. hur hävdar sig kawwan på gata, eller på en annan bana?

Har jag förstått det rätt är kawwan mer som en gp-cykel chassiemässigt, medan sugikukin är snällare och mer gat-anpassad.

Diggar man banåka och vet med sig att dom stunderna är vad livet handlar om, väljer man den gröna kawabungan! Annars kanske R1 eller gixxern är ett bättre val för "blandad körning"? Firebladen är väl som vanligt gatcykeln #1.

Brittiska Superbike testade -04:a Gixxer 1000, Firebladen, R1:an och ZX10:an. På bana ansåg dom kawan roligast och bäst, medan på gata är det R1:an som gäller! Slutsegrare stod R1:an, just för att den var så lättkörd och stabil.

Så det är seatpipes som gör en hoj snabb?
Du är välkommen att försöka varva mig...

CorbenDallas skrev:
Så det är seatpipes som gör en hoj snabb?
Du är välkommen att försöka varva mig...

Är inte seatpipes bara en design-gimmick? I alla fall för radfyror? Bra om man vurpar dock.

Eureka skrev:
M;en för dig så låter det som att det viktigt att Kawasaki är snabbare än alla andra.. vilket jag försöker påpeka att varken du eller jag kan utnyttja de marginalerna som du då tror en Kawasaki har i jämförelse med t.ex R1.

Man köper hoj efter vad man gillar.. den effekt som finns i alla nya R hojar är inte många som kan utnyttja, så valet av en hoj är det 99% av andra faktorer som spelar in.

Du älskar Kawa.. jag älskar R1... kan vi inte bara :fyllisar istället och acceptera varandras val ?

Jag har en R1-04 som är paxad men får den först nästa säsong.
Tråkigt att du inte förstod att jag var ironisk. Så många :hihi och :) jag använde till ingen nytta.

Självklart så förstår jag att det är föraren som gör hojen inte hojen som gör föraren. Förstå mig rätt, begränsningen finns hos föraren inte hos hojen. Annars hade jag varit ruskigt snabb, men det är jag inte :3freak

R1:an vann ju Isle of man 2004 F1 så lite bra är den allt :hihi

Masterbike är det enda test jag kan erinra mig som uppfyller några vetenskapliga krav på hojtestande. De kör med många meriterade testförare på kända banor och tiderna är utslagsgivande. Att alla i hela världen skulle köra på alla världens banor för att vissa ska bli nöjda kan ju dem vänta på, inte jag.

Slår ju vissa tidningars tester med hästlängder. Ni vet, de tester som ser ut så här: "vi, som mest kör helt andra typer av hojar, tog varsin och körde lite i stan och så utsåg vi den som annonserar mest i vår tidning till vinnare".

Inte f-n kan jag utnyttja skillnaderna i hojarna men då de kostar lika mycket kan jag lika gärna köpa den som är värst, eller hur? Jag har ingen märkeslojalitet så att man med en dåres envishet måste hitta svagheter i testerna.

Ninjaboy skrev:
Inte f-n kan jag utnyttja skillnaderna i hojarna men då de kostar lika mycket kan jag lika gärna köpa den som är värst, eller hur? Jag har ingen märkeslojalitet så att man med en dåres envishet måste hitta svagheter i testerna.

Som sagt kör 99% av hojåkarna sina mil på gata och dom övriga 1% på bana. Om man blint köper en cykel efter att ha läst MasterBike, kanske man på något sätt missar någonting elementärt? Om cykeln råkar vara snabbast med en gp-förare i sadeln på bana betyder inte nödvändigtvis att du som söndags-räserförare lägger dom snabbaste varven med samma cykel, eller för den delen har mest skoj på den cykeln när du kör på gata?

Det kan löna sig att besöka någon demodag och testa lite cyklar innan man lägger in en order, oavsett vad MästerBajker säger! Det enda den testen övertygar mig om är att det är otroligt liten skillnad mellan dagens cyklar! Jag vågar påstå att det mest är en fråga om en smaksak än prestanda på dessa cyklar. Så fuck alla "smalbandiga" tester.

Min tes är att man ska maximera skojfaktorn för varje dolare$ man lägger på räsermopeden.

Last edited:
Man köper väl hojen man sitter o åker bäst på o som man tycker är snygg inte den som går snabbast på bana med en duktig förare,skillnaden mellan dom olika 1000cc hojarna (av samma årgång) är så marginell att det inte märks efter vägen ändå.
Jag skulle inte köpa en cykel jag sitter sämre på o som är fulare bara för att den har 3hk mer.

Ninjaboy skrev:
Masterbike är det enda test jag kan erinra mig som uppfyller några vetenskapliga krav på hojtestande. De kör med många meriterade testförare på kända banor och tiderna är utslagsgivande.
"Veteskaplighet" kräver att testet är reproducerbart och att resultaten blir desamma vid varje testtillfälle. Eftersom resultaten varierar från år till år med samma modeller så är det knappast hojprestanda, i normal bemärkelse, man testar. Snarare hur bra de exemplaren går på den banan med den föraren och på de däcken vid det tillfället. Antalet fälkällor är stort. Den snabbaste föraren kan ha kört den "näst snabbaste hojjen", som han sedan tidigare är inkörd på, med nya däck, när han var pigg, och "den snabbaste hojen" som siste man på den uppsättningen däck när han var trött. Vissa märken brukar utmärka sig genom att maskinerna de skickar visar betydligt högre effekt än annars. Osv.

Nä fan, masterbike är ett skittest - har alltid varit. Kvasivetenskapligheten bara försämrar intrycket.

Holger skrev:
Jag skulle inte köpa en cykel jag sitter sämre på o som är fulare bara för att den har 3hk mer.

Eller går 0,3s snabbare på någon Spansk bana med en GP-förare i sadeln.

Du tog orden ut munnen på mig :)

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back