Masterbike 2005

Eureka skrev:
Att de fortfarande inte blivit snygga jämfört med deras konkurrenter!
Fult tryne.. småsnyggt bakparti men ljuddämparen på sidan är väl lite out nu ?
Namnet däremot är kaxigt (Ninja) sen att tänka sig en Ninja med svärd i grön kostym skulle nog vara världens komedi
:)

Ta inte illa upp .. retas bara lite !! :tungan
Kawa är fin hoj.. men jag tycker ingen slår R1 i alla fall.

Jag tar inte illa upp, undrade bara vad du menade! :rofl

Eureka skrev:
Är det du på din Avatar ?
Egengjord lackning eller fanns den.. känner inte igen.. ser riktigt najs ut!

PM:a mig gärna en helbild av hojen om du har lust.
Nja, det är den där usla snubben Troy Corser som kör 8:or runt R1:or, 10:or osv i WSBK.

@NinjaBoy: Jag tror inte på testen så undersökningar om dess äkthet har dragit igång! :D

sandstream skrev:
Nja, det är den där usla snubben Troy Corser som kör 8:or runt R1:or, 10:or osv i WSBK.

@NinjaBoy: Jag tror inte på testen så undersökningar om dess äkthet har dragit igång! :D

Bra att du tar tag i det sherlock :tummenupp

Tidningstester, eller hojåkning överhuvudtaget, är ju inget för posörer. De står ju bara vid korvkiosken hela kvällen och skruvar tillbaka mätarna när de kommit hem. :D Då gäller det ju att ha samma som alla andra, d v s R1. Själv hade jag R1 när de var värst men det börjar bli några år sedan. :hihi

Last edited:
sandstream skrev:

i din dröm kanske !!
Tänkte väl att det var lite för kaxig bild för att vara du :arsele
Eu moppe kanske är mer din stil ?

BTW: Suzuki är nästan fulare än Kawa.. särskilt nya 05:an med 3 meter i diameter ljuddämpare.. ser jag en sådan när jag kör är risken att man kör av vägen för skratt :lol :lol

Ninjaboy skrev:
Tidningstester, eller hojåkning överhuvudtaget, är ju inget för posörer. De står ju bara vid korvkiosken hela kvällen och skruvar tillbaka mätarna när de kommit hem. :D

Stämmer kanske.. inte för att jag anser mig själv vara posör.. Men de håller ju nere försäkringsskadorna i alla fall ;-)
Att tycka R1:an är snyggaste hojen så är den ju grymt snabb också så posör hoj är det väl knappast bara.
Du har ju själv ingen 05:a och bara för Ninja vann detta år menas ju inte att alla Ninja som gjorts är snabbast ?? Din är fortfarande en moppe jämfört med R1 så.. skall du inte byta ?? Kan ju inte ha en hoj som inte är snabbast eller ?

Eureka skrev:
Stämmer kanske.. inte för att jag anser mig själv vara posör.. Men de håller ju nere försäkringsskadorna i alla fall ;-)
Att tycka R1:an är snyggaste hojen så är den ju grymt snabb också så posör hoj är det väl knappast bara.
Du har ju själv ingen 05:a och bara för Ninja vann detta år menas ju inte att alla Ninja som gjorts är snabbast ?? Din är fortfarande en moppe jämfört med R1 så.. skall du inte byta ?? Kan ju inte ha en hoj som inte är snabbast eller ?
Nu gör du ju bara bort dig ännu mer. ZX-10R är oförändrad till i år och vinner ändå vilket är än mer imponerande när Gixxern är helt ny. Du kanske inte visste det eller menar du att jag ska byta till årets färg, då vore jag ju mer posör än dig. :hihi

Ninjaboy skrev:
Nu gör du ju bara bort dig ännu mer. ZX-10R är oförändrad till i år och vinner ändå vilket är än mer imponerande när Gixxern är helt ny. Du kanske inte visste det eller menar du att jag ska byta till årets färg, då vore jag ju mer posör än dig. :hihi

En bra förare bakom en HD vinner ju framför en dålig förare på R1/Kawa så.. ?
Tror inte du kan utnyttja Kawan och vinna ett race mot en R1 ändå.
Tycker du skall byta hoj.. trodde faktiskt det var en 92:a el liknande :hihi

Det luktar moped härinne.... *sniff sniff* undra vem det kommer från? :rofl (sorry för OT)

Tycker för övrigt det var kul att ny ZX-6R kom bra till i testet! :tummenupp

Nej nu börjar tråden bli grinig och det är inget kul!

Ninja är en fin hoj.. och det är kul att det finns blandat med hojar ute på gator och banor.. inte bara en viss typ av hoj utan att det åker flera modeller.

Man skall ju se allt från den positiva sidan sa min Mamma en gång.. borde lyssna på henne lite oftare :)

Ni som har hojar ut och åk med er istället för sitta här :va
Tänk på oss som inte har ngn hoj ännu !!!

DB skrev:
Bra att du tar tag i det sherlock :tummenupp
Japp, Bike-redaktionen är kontaktad och svarar de inte att det är en K4 som testats så säger jag upp prenumerationen bums! :fatta!

Ey! Min Pappa är starkare än era! och jag har större snopp än er oxå! :arsele

Vem styr sitt köpval av hoj enligt dessa tester ändå? Hur många kan nyttja den potentialen som finns i alla dessa hojar på en vanlig väg?

Kul att de åtminstone hade med en trajja i år :tummenupp .

Att den blev sist av "600 cc" klassen är iofs inte öväntat.

Kul tycker jag iallafall det var att Ducatis 999s varvade snabbare än GSXR 1000, R 1 och resten förutom zx10. Med ett minus på ca 35hk och ca 20 kilo mer i vikt säger ju det en del om deras skicklighet att bygga chassi och användbar effekt! Dom är ju inte pjåkiga att se på heller......se någon live så får du se själv......

Visst, nya sukkan är inte det fagraste jag sett. MEN, Kawasaki och Suzuki är dom enda som fattar att seatpipes är det fulaste som finns :zpy . Hoppas Yamaha och Honda gör traditionellt system nästa år.

MVH Martin

xfader skrev:
Ey! Min Pappa är starkare än era! och jag har större snopp än er oxå! :arsele

Vem styr sitt köpval av hoj enligt dessa tester ändå? Hur många kan nyttja den potentialen som finns i alla dessa hojar på en vanlig väg?

En som fattar .. TACK !!

Vart bor du så jag kan skicka dig en present ? :)

glenoyne skrev:
Visst, nya sukkan är inte det fagraste jag sett. MEN, Kawasaki och Suzuki är dom enda som fattar att seatpipes är det fulaste som finns :zpy . Hoppas Yamaha och Honda gör traditionellt system nästa år.

MVH Martin

Seatpipes är ju klart det snyggaste som finns.. Vad vore Ducati utan det liksom. Sedan att det tog hundra år för vissa japps att förstå hur snyggt det var.. är ju en annan sak.
Kawa och Suzuki har dock inte fattat ännu :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti