Masterbike 2005

Gixxer Rolle skrev:
ZX10R är den bästa hojen bara för att jag har en punkt slut!
Nästa år kanske jag kör en Gixxer K5 eller K6 och då är den bäst. Sluta tjata nu jag har rätt :D
ha,ha,ha...
Bra inställning :)

Eureka skrev:
Att de fortfarande inte blivit snygga jämfört med deras konkurrenter!
Fult tryne.. småsnyggt bakparti men ljuddämparen på sidan är väl lite out nu ?
Namnet däremot är kaxigt (Ninja) sen att tänka sig en Ninja med svärd i grön kostym skulle nog vara världens komedi
:)

Ta inte illa upp .. retas bara lite !! :tungan
Kawa är fin hoj.. men jag tycker ingen slår R1 i alla fall.
HEHEHE...yamman är snygg! ingen snack om saken,,,en moped för nybörjaren,,,den som vill ha en riktig r-hoj väljer zx-10:an :pannkyss

Last edited:
gixxer_chrille skrev:
Är det nån som har läst de engelska tidningarna Superbike o Fast Bikes?
Bägge tidningarna är rörande överens om att Suzuki GSXR1000 K5 är den bästa hojen, tom förra månadens Bike tyckte att Gixxern e bäst av dem alla
:fakta :hihi

I senaste numret av FastBikes så testar dom R1000K5 i originalskick mot moddade versioner av ZX10 (med styrdämpare bl.a), CB1000R, R1, men trots det anser dom R1000K5 vara bättre än dom andra. Men dom har säkert fel.

Pejo skrev:
I senaste numret av FastBikes så testar dom R1000K5 i originalskick mot moddade versioner av ZX10 (med styrdämpare bl.a), CB1000R, R1, men trots det anser dom R1000K5 vara bättre än dom andra. Men dom har säkert fel.
Kan du upplysa oss som inte läser FastBikes om testet avgörs av snabbast bantid (som MasterBike)? Jag har också sett flera tester där Gixxern vinner, men hittills inte p g a att den är snabbast.

Neutral skrev:
Kan du upplysa oss som inte läser FastBikes om testet avgörs av snabbast bantid (som MasterBike)? Jag har också sett flera tester där Gixxern vinner, men hittills inte p g a att den är snabbast.

Om jag förstått testet helt rätt, så testar dom inte hojjarna på bana med tidtagning, förutom 8 stycken hastighetstest (som t.ex 0-150 mph, Standing mile, Top speed etc), som alla vanns av R1000K5, som också hade några hästar mer än dom andra, trots att den hade originalblås medans dom andra hade eftermarknadssystem. Dessutom testades hojjarna på Snetterton, men därifrån redovisas inga varvtider.

Om du är intresserad så tycker jag du köper tidningen själv och bildar dig en egen uppfattning.

Pejo skrev:
Om du är intresserad så tycker jag du köper tidningen själv och bildar dig en egen uppfattning.
Jag är inte så intresserad av testet i sig utan mest vad som var avgörande för resultatet. Masterbike-testet är ju mycket enkelt, snabbast bantid vinner, ändå ifrågasätts resultatet hela tiden och jämförs med tester som gjorts på helt andra sätt och haft andra, betydligt mer subjektiva, kriterier.

Neutral skrev:
Jag är inte så intresserad av testet i sig utan mest vad som var avgörande för resultatet. Masterbike-testet är ju mycket enkelt, snabbast bantid vinner, ändå ifrågasätts resultatet hela tiden och jämförs med tester som gjorts på helt andra sätt och haft andra, betydligt mer subjektiva, kriterier.

Jag har inte ifrågasatt Masterbike-testet - jag la in en kort information om ett annat test som gav ett annat resultat. Ett ödesdigert misstag, som inte ska upprepas. Man vill ju inte uppfattas som icke-neutral. :rolleyes:

Pejo skrev:
Jag har inte ifrågasatt Masterbike-testet - jag la in en kort information om ett annat test som gav ett annat resultat. Ett ödesdigert misstag, som inte ska upprepas. Man vill ju inte uppfattas som icke-neutral. :rolleyes:
Då missförstod jag din (som jag uppfattade det ironiska) kommentar "men de har säkert fel" då. Min poäng är ju just att Masterbike är världens enklaste test, ändå det mest ifrågasatta. Vilket i alla fall jag tycker är konstigt. Så har det varit sedan innan ZX-10R vann om du nu tror att jag skriver p g a det.

Någon som hört vad som hände med DVD skivan av masterbiketestet ?
Skulle den inte släppas ??

Någon som vet ?

Last edited:
Lyfter en gammal tråd med en fråga.

Någon som vet var man kan få tag på masterbike-test filmen från 2005? Har för mig att den såldes ihop med tidningen när den släpptes!? Kan man inte få tag på det på annat sätt? Nu har det ju gått några år.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025