Masterbike 2005

Hehe jo men den blev ju masterbike iår så då kan man ju leva på det å stå å putsa den i depån på motopark :banana

.....Köra törs man väl inte....den ska ju vara så snabb :huvet :tungan

Niklas M skrev:
Hehe jo men den blev ju masterbike iår så då kan man ju leva på det å stå å putsa den i depån på motopark :banana

Sug på den karamellen! Frågan är om det sitter en MasterBajker på MasterBajken? :tungan

På min SkitBajk sitter det i alla fall en MasterBajker! :yoparty :tummenupp

R.Lehtipalo skrev:
Sug på den karamellen! Frågan är om det sitter en MasterBajker på MasterBajken? :tungan
Ähh det spelar väl ingen roll.... det står ju så i tidningarna det räcker väl?? :D

R.Lehtipalo skrev:
På min SkitBajk sitter det i alla fall en MasterBajker! :yoparty :tummenupp
Jasså? När ska du visa det då?? Du var då inte med på anmälningslistan :7peta

Niklas M skrev:
Ähh det spelar väl ingen roll.... det står ju så i tidningarna det räcker väl?? :D

Allt som skrivs är SANT!!! :bladder

Niklas M skrev:
Jasså? När ska du visa det då?? Du var då inte med på anmälningslistan :7peta

Jasså, du har minsann koll! Det är viktigt det här med prestige! Hur fan skulle det se ut om nån huggorm på en grön kawabunga lade snabbare tider! Då hade jag inte längre varit värst & snabbast på den lokala raksträckan! :fatta!

R.Lehtipalo skrev:
Jasså, du har minsann koll! Det är viktigt det här med prestige! Hur fan skulle det se ut om nån huggorm på en grön kawabunga lade snabbare tider! Då hade jag inte längre varit värst & snabbast på den lokala raksträckan! :fatta!
Hoho du får komma upp å dra mot dom snabba killarna på Kelvarakan till veckan :cpparty Så åker vi andra å putsar hojjarna i depån på Motopark :banana

Ni här på Sporthoj är konstiga :3freak

Situation 1:

--------------------------
Hej jag heter Per och ska köpa ny hoj vad ska jag ha för någon?
Inbiten SH-medlem:
MEN FFS! :kocko
Du ska köpa den DU tycker om
du ska köpa den hojen som passar dig!!!! :huvet :mad:

Situation 2:

Kawa blev Masterbike 2005 :tungan
Nej!! YAMAHA ÄGER!!!!! :fatta!
Sukkah är BÄST!! :tummenupp
Honda tar allt!!!!! :arsele
min yama är 0,00000000012 sekunder snabbare än din sukkah :arsele
Kawasaki är jättefina :yoparty

MattE. skrev:
Ni här på Sporthoj är konstiga :3freak

Situation 1:

Hej jag heter Per och ska köpa ny hoj vad ska jag ha för någon?
Inbiten SH-medlem:
MEN FFS! :kocko
Du ska köpa den DU tycker om
du ska köpa den hojen som passar dig!!!! :huvet :mad:

Situation 2:

Kawa blev Masterbike 2005 :tungan
Nej!! YAMAHA ÄGER!!!!! :fatta!
Sukkah är BÄST!! :tummenupp
Honda tar allt!!!!! :arsele
min yama är 0,00000000012 sekunder snabbare än din sukkah :arsele
Kawasaki är jättefina :yoparty
Rena dagis med andra ord! :lol

Niklas M skrev:
Rena dagis med andra ord! :lol

När det gäller märkes-fascism i kombination med fritidsintressen går entusiaster över lik för att övertyga lyckligt ovetande om just sitt märkes och modells överlägsenhet.

Vuxendagis? Ja! Men är det inte kul? :hihi

Hade en prao på jobbet en gång som var lite halv efter i kolan (dock jävligt rolig kille!), en av hans sköna kommentarer va att bara :tuttar kör suzuki! Och det är väl sant! :) Kawa, Yamma och Honda var det bara hårda killar som körde.

Så jag får väl ställa in mig i Kawa kön då, skönt att den satte nya sukkan på plats! :wiggle
/I

Alltså, hur relevant är ett sånt här test egentligen? :va

Som sagts tidigare, ven fan bryr sig om Kawwan är nån tiondel/hundradel snabbare runt banan med ett "proffs" i sadeln?
99.99% av alla hojåkare är inte ens i närheten av att unyttja hälften av den kapacitret som en modern sporthoj har när dom cruisar runt på gatan.

För att kunna utnyttja en sån här hoj till 100% så är jag beredd att påstå att man måste tillhöra eliten inom RR.

Visst kan det vara kul/bra för märket rent PR mässigt att vinna ett sånt här test, men det är ju ändå en rätt liten del när det gäller att bygga up varumärket.

Tror ändå det är tillfälligheter som avgör på vilken hoj som respektive testförare sätter sina snabbaste tider...

Jaja, skit samma... Jag gillar min Kawwa, men inte för att den vann masterbike...

Enligt BIKE så ligger Kawasaki i topp när det gäller nyregistrerade hojar för perioden jan-mars 2005. De har haft en ökning med hela 27,4 % jämfört med samma period förra året. Så någonting gör de rätt för rätt många tycks gilla dem.

Smaken är som baken och tur är väl det. Själv så är jag gravt färgad sen födseln, trotts att far min sa att jag var blå när jag föddes har jag alltid varit grön inombords. Snyggare hoj är en grön ninja (zx-6r eller zx-10r) finns inte enligt mig.

brinckis skrev:
Enligt BIKE så ligger Kawasaki i topp när det gäller nyregistrerade hojar för perioden jan-mars 2005. De har haft en ökning med hela 27,4 % jämfört med samma period förra året. Så någonting gör de rätt för rätt många tycks gilla dem.
Det är nog inte för att de vann MasterBike, om de nu gjorde det.

Goodstuff skrev:
Det är nog inte för att de vann MasterBike, om de nu gjorde det.
Eftersom det precis blivit känt att de vunnit även 2005 och försäljningsperioden var januari till mars så kan det nog inte bero på det nej.

Men kanske på att de vann 2004? Men de flesta hojmodeller som säljs oavsett märke är väl krompråmar i alla fall.

CorbenDallas skrev:
Säger du med

Varför inte skaffa hoj o lite erfarenhet först innan du börjar snacka tufft. :fatta!

Men killen... vad vet du om mina hojvanor ?

Yamaha RD-125
Suzuki GSX-R 750 ´99
Honda CBR 900 RR ´98
Yamaha R1 ´99
Yamaha R1 ´02
Ducati 996

några av de hojar jag haft!
har rätt många mil bakom mig också!

:arsele

Last edited:
Back