Fotrally
Olika
UrbanTiger skrev:Som expert på området så kan jag säga att all energi kommer ifrån det dom stoppar i sig. Pungt...
Nja jag är nog mer inne på att dom drivs av nån sort kärnreaktor...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UrbanTiger skrev:Som expert på området så kan jag säga att all energi kommer ifrån det dom stoppar i sig. Pungt...
UrbanTiger skrev:Förstår inte riktigt vad du menar men. De som har nått att säga kan ju göra det och sen ta svaret som dom få. Dom flesta verkar ju fega ur.
UrbanTiger skrev:Förstår inte riktigt vad du menar men. De som har nått att säga kan ju göra det och sen ta svaret som dom få. Dom flesta verkar ju fega ur.
UrbanTiger skrev:Känner du dig sårad på något sätt![]()
Han har inte slagit mig med detta utan andra, jag personligen har alltså inte blivit påhoppad.Zee skrev:Det är nog inte meningen att du ska vara impad heller. Däremot kanske han vet 3 saker mer inom det området som han jobbar med. Om du känner dig underlägsen mot alla människor som har högre utbildning än dig så är det du som har problem. Bara det faktum att du tolkar högre utbildning som "högre ställning" säger ju hur snett du ser på högutbildade människor. Alla är vi lika oavsett utbildning, men när det kommer till sakfrågor gör det givetvis skillnad.
Det är ju inte Bonny som gör sig överlägsen, det är du som gör dig underlägsen.
UrbanTiger skrev:Det är väl ett problem som du får ta itu med själv, knappast mitt problem.
...
Silwer skrev:Är inte särskilt impad av folk som slår andra med sin utbildningsnivå eller ev. högre ställning.
Fram tills dess var han helt ok..
Silwer skrev:Han har inte slagit mig med detta utan andra, jag personligen har alltså inte blivit påhoppad.
Sen förstår jag inte varför du svarar i hans ställe på nåt sätt, vad får du ut av att förklara hur han menat och tänkt?
Möjlit att jag har problem med folk som framhåller sin ställning som slagträ, men det får jag väl stå för, och ditt inlägg förbättrar knappast detta.
Vem du är har jag ingen aning om för övrigt och jag har inte vänt mig till dig för en förklaring hur det hela hänger ihop, jag svarade som jag tänkte helt enkelt.
ah ok, gärna det.Zee skrev:Jag svarar inte för Bonny, utan snarare för det generella fallet. Jag reagerade på ditt inlägg (#95) helt enkelt.
Och jag försöker inte förbättra ngt hos dig, utan bara ventilera mitt tycke i saken. Precis som du gjorde.
Silwer skrev:ah ok, gärna det.
Vi lägger ner det nu innan man blir osams om nåt som vi tolkat olika.
fred![]()

korvgubbe skrev:Av någon anledning lyssnar jag typ mer på andersbrinki mekhörnan än många andra.. ..gäller det olja lyssnar jag mer på dr.Bike än de flesta...
Varför?! För att de har koll inom dessa områden...
Jag skulle troligen inte lyssna särskillt noga på bonny i mekformumet.. men jag lyssnar nog hellre på bonny när det gäller kriminalpsykologi än vad jag lyssnar på dr.Bike och andersbrink i detta ämne...
Varför?! ..kanske för att jag är så förbannat dum att yrkeserfarenhet och en gedingen utbildning många gånger skapar trovärdighet i mina ögon...
Jag får tydlöigen ännu en gång be om ursäkt för om jag uttrycker mig slarvigt. Jag anväder exemplet med advokater just för att jag inte ville dra upp mitt jobb och jag har faktsikt inte hänvisat till det särskilt ofta. Men om det nu var mitt yrke som ifrågasätts måste jag väl för tusan få skriva vad jag jobbar med???Silwer skrev:Han har inte slagit mig med detta utan andra, jag personligen har alltså inte blivit påhoppad.
Sen förstår jag inte varför du svarar i hans ställe på nåt sätt, vad får du ut av att förklara hur han menat och tänkt?
Möjlit att jag har problem med folk som framhåller sin ställning som slagträ, men det får jag väl stå för, och ditt inlägg förbättrar knappast detta.
Vem du är har jag ingen aning om för övrigt och jag har inte vänt mig till dig för en förklaring hur det hela hänger ihop, jag svarade som jag tänkte helt enkelt.
Silwer skrev:h inte så intressant med absoluta sanningar som inte heller går att verifiera så lätt som saker i mekforumet.
bonny skrev:1. ... om vi debatterade något som hade med juridik att göra så skulle jag hellre lyssna på en advokat än dig (eller mig själv!).
2. ...jag vet inte om meningar i stil med "Fler sagor till folket!" är ett särskilt gott argument.
3. Det är inte heller särskilt kul att debattera emd någon som genomgående diskvalificerar alla som inte är eniga med dig med en snabb mening eller två.
4. Ett exempel från senare tid är J Sarnecki som du klassat som en dålig forskare. På vilket grundlag då??
5. Det är ju lätt att tolka det som att det du ogillar är att han säger saker som du inte tycker är bra.
6. Att jag hoppar av debatter i förtid, tja vad skall jag säga? Att jag har viktigare saker i mitt liv än att sitta på SH eller försöka frälsa dig är väl närmast sanningen.
7. Sedan har jag ännu inte fattat grunden för denna tråd ännu: Med vilken rätt ifrågasäter du min ärlighet när jag säger var jag jobbar!?

jag kan helt ärligt inte påminna mig att jag brukar dra upp mitt jobb i varje gång, jag är medveten om att jag gjort det någon gång och du någon gång. Skall försöka hålla mig undan det framöver!Markus skrev:1. Du drar ju upp ditt jobb varenda gång kriminalvård diskuteras, inte bara när rättspsykiatri diskuteras. (Nu påstår du ju dig inte vara psykiatriker, men vi kan ju låtsas)
7. Grunden var och är att du nyligen påstod att det ingår i ditt jobb att läsa SCB- och BRÅ-rapporter. Jag tyckte inte det lät trovärdigt, det i kombination med att du i stort sett a l l t i d ska skriva om ditt jobb gör att jag haft en del idéer om att du bluffar. Om inte får du gärna förklara varför du skulle veta mer om kriminalpolitik än en vanlig plit.
Jag känner folk inom KVV och socialen (eller stadsdelsnämnden som det heter nu för tiden), de berättar andra saker än vad du gör. För övrigt.![]()
bonny skrev:Detta verkar nästan som ett fred(ag)sinlägg...
Markus skrev:Ja, med den där stilen överlever du inte länge på Säters det kan jag ju säga direkt.
(som betyder att jag tetas med dig nu). 
Fluffig skrev:Säger du nåt kallar jag på FI som kommer med stora nötknäckaren.![]()

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |