Markus och bonny pratar ut

Status
Ej öppen för fler svar.
Suomalainen skrev:
Nja, just nu är du och jag inom swedies värld. Hur som helst är dina inlägg förbannat jobbiga, trådarna går ifrån ämnet stup i ett för att du ska försöka vara rolig i tid och otid. Tror jag har garvat kanske 2ggr på alla dina 5653334 försök, det är liksom dags att lägga ner. :7peta
Jag då jag då? :banana

Silwer skrev:
Saken är nog att de flesta nog inte går in i en tråd med ens namn skapad av någon annan och börjar försöka vara seriös.
Du gör bort dig tycker jag så lugna ner dig och fortsätt som vanligt i de andra trådarna.
Har du uppfattat det inlägget du kommenterar som seriöst???

Sarkasm

Silwer skrev:
Saken är nog att de flesta nog inte går in i en tråd med ens namn skapad av någon annan och börjar försöka vara seriös.
Du gör bort dig tycker jag så lugna ner dig och fortsätt som vanligt i de andra trådarna.

Har du hört talas om sarkasm eller tar du allt väldigt bokstavligt. :tungan
Med tanke på smilisen ( heter det så?) i slutet av meddelandet så tog jag det för vad det just är.
Ett inlägg med en glimt i ögat.

Kramiz alla

Solen lyser utanför mitt fönster och här sitter jag på mitt kontor DET är inte rättvist.

Markus skrev:
Gränsen mellan psykologi, kriminologi, samhällskunskap, politik, religon etc kan vara hårfin, det är inga exakta vetenskaper och du kan inte jämföra det med om jag argumenterar emot en kemist inom hans ämne, eller hur?

Jag menar att du har fel i stort sett allt du skriver (jag är som Fantomen, hård mot dom hårda), och jag menar också att du alltid drar dig ur debatter innan de är klara. Varför vet jag inte.
Jag har mig veterligen aldrig påstått att man inte får säga emot mig, vilket jag tycker att jag uttrycker ganska tydligt i mitt första inlägg på denna tråd. Fast jag borde kanske varit ännu tydligare och det får jag i så fall be om ursäkt för.
Men jag kan inte sticka under stol med att jag vill veta vilken vikt jag skall lägga vid ett uttalande och om vi debatterade något som hade med juridik att göra så skulle jag hellre lyssna på en advokat än dig (eller mig själv!). Det behöver inte betyda att adovkaten måste vare den som har rätt eller att jag måste tycka samma som han, men jag kan i alla fall utgå från att han, med viss sannolkhet, har studerat frågan lite mer och kanske jag t.o.m. kan lära mig något av honom.
Sedan finns det en gräns när det att säga emot bara blir patetiskt och löjligt.

Att jag har fel ibland tror jag definitivt och det får du i så fall gärna påpeka för mig, fast jag vet inte om meningar i stil med "Fler sagor till folket!" är ett särskilt gott argument. :va det är också för att du skall få möjligheten att argumentera emot mina åsikter som jag försöker att visa var mina uppgifter kommer ifrån, inte för att jag gör det med en vetenskaplig exakthet men du kan åtminstone förhålla dig till det.

Det är inte heller särskilt kul att debattera emd någon som genomgående diskvalificerar alla som inte är eniga med dig med en snabb mening eller två. Ett exempel från senare tid är J Sarnecki som du klassat som en dålig forskare. På vilket grundlag då?? Vad vet du om hans forskning eller hans metoder? Det är ju lätt att tolka det som att det du ogillar är att han säger saker som du inte tycker är bra.
Att jag hoppar av debatter i förtid, tja vad skall jag säga? Att jag har viktigare saker i mitt liv än att sitta på SH eller försöka frälsa dig är väl närmast sanningen. Dessutom om jag har presenterat min argument så finns det inte mycket mening med att repetera dem.

Sedan har jag ännu inte fattat grunden för denna tråd ännu: Med vilken rätt ifrågasäter du min ärlighet när jag säger var jag jobbar!? :7peta

Silwer skrev:
resonerar ur vinkeln "min utbildning säger mig att........":lol

Jag tycker iofs det är aningen uppfriskande med bonnys resonemang i kontrast till alla "aftonbladet säger mig att"-resonemang...

UrbanTiger skrev:
Det är just därför det blir drygt :gnissla

...

Nu blir jag faktiskt lite nyfiken. Är det det faktum att han använder mycket text, eller att han motiverar sina ståndpunkter som är drygt? Eller är det avsaknaden av pollar som stör dig?

Eller jönsar du dig som vanligt?

Edit; "Resonerar utifrån sin utbildning?" Uppfattas det som drygt? Vad resonerar folk ifrån då? Bortsett från rena jönserier och ryggradsreaktioner som ofta går ut på att dela ut nackskott i en eller annan form så resonerar väl de flesta "utifrån sin utbildning"? Om den sedan är 2000 poängs högskolestudier eller LHS är väl skitsamma.

Last edited:
t-rex skrev:
Nu blir jag faktiskt lite nyfiken. Är det det faktum att han använder mycket text, eller att han motiverar sina ståndpunkter som är drygt? Eller är det avsaknaden av pollar som stör dig?

Eller jönsar du dig som vanligt?

Vi gör en poll!

Varför säger UT som han gör?!:
1) Han tycker att bonny använder för mycket text
2) Han tycker bonny motiverar sina påståenden för ofta
3) bonny deltar i "poll-lösa" trådar
4) UT är jönsar sig och är dum på riktigt
5) Alla alternativ

Jag röstar på alt. nr5

korvgubbe skrev:
Vi gör en poll!

Varför säger UT som han gör?!:
1) Han tycker att bonny använder för mycket text
2) Han tycker bonny motiverar sina påståenden för ofta
3) bonny deltar i "poll-lösa" trådar
4) UT är jönsar sig och är dum på riktigt
5) Alla alternativ

Jag röstar på alt. nr5

Alternativ 5.

:fakta

korvgubbe skrev:
Jag tycker iofs det är aningen uppfriskande med bonnys resonemang i kontrast till alla "aftonbladet säger mig att"-resonemang...
Är inte särskilt impad av folk som slår andra med sin utbildningsnivå eller ev. högre ställning.
Fram tills dess var han helt ok.

UT tror jag inte det var riktigt vettigt att försöka diskutera med på den nivån som gjordes, men som sagt lätt att missförstå folk på ett forum även om man nu tycker att det hela är så uppenbart.

I övrigt blev den här tråden värdelös.

Silwer skrev:
Är inte särskilt impad av folk som slår andra med sin utbildningsnivå eller ev. högre ställning.
Fram tills dess var han helt ok.

Det är nog inte meningen att du ska vara impad heller. Däremot kanske han vet 3 saker mer inom det området som han jobbar med. Om du känner dig underlägsen mot alla människor som har högre utbildning än dig så är det du som har problem. Bara det faktum att du tolkar högre utbildning som "högre ställning" säger ju hur snett du ser på högutbildade människor. Alla är vi lika oavsett utbildning, men när det kommer till sakfrågor gör det givetvis skillnad.

Det är ju inte Bonny som gör sig överlägsen, det är du som gör dig underlägsen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!