Markus skrev:
Gränsen mellan psykologi, kriminologi, samhällskunskap, politik, religon etc kan vara hårfin, det är inga exakta vetenskaper och du kan inte jämföra det med om jag argumenterar emot en kemist inom hans ämne, eller hur?
Jag menar att du har fel i stort sett allt du skriver (jag är som Fantomen, hård mot dom hårda), och jag menar också att du alltid drar dig ur debatter innan de är klara. Varför vet jag inte.
Jag har mig veterligen aldrig påstått att man inte får säga emot mig, vilket jag tycker att jag uttrycker ganska tydligt i mitt första inlägg på denna tråd. Fast jag borde kanske varit ännu tydligare och det får jag i så fall be om ursäkt för.
Men jag kan inte sticka under stol med att jag vill veta vilken vikt jag skall lägga vid ett uttalande och om vi debatterade något som hade med juridik att göra så skulle jag hellre lyssna på en advokat än dig (eller mig själv!). Det behöver inte betyda att adovkaten måste vare den som har rätt eller att jag måste tycka samma som han, men jag kan i alla fall utgå från att han, med viss sannolkhet, har studerat frågan lite mer och kanske jag t.o.m. kan lära mig något av honom.
Sedan finns det en gräns när det att säga emot bara blir patetiskt och löjligt.
Att jag har fel ibland tror jag definitivt och det får du i så fall gärna påpeka för mig, fast jag vet inte om meningar i stil med "Fler sagor till folket!" är ett särskilt gott argument.

det är också för att du skall få möjligheten att argumentera emot mina åsikter som jag försöker att visa var mina uppgifter kommer ifrån, inte för att jag gör det med en vetenskaplig exakthet men du kan åtminstone förhålla dig till det.
Det är inte heller särskilt kul att debattera emd någon som genomgående diskvalificerar alla som inte är eniga med dig med en snabb mening eller två. Ett exempel från senare tid är J Sarnecki som du klassat som en dålig forskare. På vilket grundlag då?? Vad vet du om hans forskning eller hans metoder? Det är ju lätt att tolka det som att det du ogillar är att han säger saker som du inte tycker är bra.
Att jag hoppar av debatter i förtid, tja vad skall jag säga? Att jag har viktigare saker i mitt liv än att sitta på SH eller försöka frälsa dig är väl närmast sanningen. Dessutom om jag har presenterat min argument så finns det inte mycket mening med att repetera dem.
Sedan har jag ännu inte fattat grunden för denna tråd ännu: Med vilken rätt ifrågasäter du min ärlighet när jag säger var jag jobbar!?