Hemkommen från första bekantskapen med Mantorp Park (har varit där på STCC och dragracing, men aldrig kört banan) är jag fundersam över hur en sådan kanonbana kan vara så klent utnyttjad för RR?
Hur kan det komma sig att en så driven RR-klubb som LMS lägger ned så mycket tid och pengar på en cykelbana, när det på nästan samma avstånd finns en bana som inte står Anderstorp efter vad gäller bredd och kvalitet, för att inte ens tala om de klockrena faciliteterna?
Jag är givetvis medveten om att Mantorp är svindyr att hyra, och att ägaren vill maximera sin vinst. Event och Safety Driving och liknande ger säkert bättre inkomster än RR, men historiskt då? Mantorp Park är ju nästan lika gammal som Sviestad? Hur hänger detta ihop? Upplys mig. Torkel var väl med när båda banorna byggdes.
Hur kan det komma sig att en så driven RR-klubb som LMS lägger ned så mycket tid och pengar på en cykelbana, när det på nästan samma avstånd finns en bana som inte står Anderstorp efter vad gäller bredd och kvalitet, för att inte ens tala om de klockrena faciliteterna?
Jag är givetvis medveten om att Mantorp är svindyr att hyra, och att ägaren vill maximera sin vinst. Event och Safety Driving och liknande ger säkert bättre inkomster än RR, men historiskt då? Mantorp Park är ju nästan lika gammal som Sviestad? Hur hänger detta ihop? Upplys mig. Torkel var väl med när båda banorna byggdes.
