Mantorp Park Fre 25 aug med Actionpics - anmälan öppen

Swedie skrev:
2398752 återbetalning kan vara att du får använda min el ;)

den ska klara 2 däckvärmare.

Great jag sparade 670:- :) känns som värmare är dels bra för hållbarhet men även säkerhetsgrej

Swedie skrev:
2399281 Erbjuds licensgrupp/tävlingshojar/utan försäkring så ser jag inte något problem. Tycker du att det går för fort? Gillar du inte att titta på? Tror flera av de som kanske inte maxar sin hoj kan uppskatta och se på när andra gör det.

Det finns piller för pms-problem. :va

Menar mer att är man så snabb finns det rr träningar, vill man sedan se folk maxa sina hojar kan man gå på rr tävlingar istället.

Delar du med dig av dina piller då eller, har hört att du ska förbruka en hel del!:tummenupp

Slappa skrev:
2399352 Menar mer att är man så snabb finns det rr träningar, vill man sedan se folk maxa sina hojar kan man gå på rr tävlingar istället.

Delar du med dig av dina piller då eller, har hört att du ska förbruka en hel del!:tummenupp

Du kanske ska kolla upp hur många träningar det går på Mantorp per år :rolleyes:

Typ NOLL...tror inte folk tar illa upp om vi kör där efter som man kan fråga oss om en del tips många av instruktörena är tex RR-förare

jag tex åker aldrig på vanliga bandagar om jag ska va ärlig för utom när jag är föråkare men nu åkar jag tex för att jag vill lära mig banan inför racet den 2 september

Slappa skrev:
2399352 Menar mer att är man så snabb finns det rr träningar, vill man sedan se folk maxa sina hojar kan man gå på rr tävlingar istället.

För RR-träningar har vi alldeles för många av! Jag tycker tvärtom, är man inte ute efter att köra fort kan man lika gärna köra nån annanstans så kan vi som kör bana få mer bantid. Ett problem med de få RR-träningar som finns är ju att fnutton miljoner människor som har licens men aldrig tänker tävla kommer dit och tar en massa 'plats'.

Sluta jiddra nu, det är inte Sviestad ni ska köra på. På Mantorp finns det gott om plats, även om fartskillnaderna är riktigt stora. Inga problem.

Som flera skriver så är det inte många "tävlingsförare" som är på våra bandagar just av den anledningen att under träning/tävling så kan man verkligen fräsa järnet och ha kroppskontakt i kurvan :yoparty
Men ovan visste säker alla redan.

På den här bandagen var det ganska förväntat att många tävlingsförare skulle komma eftersom det arrangerats ungefär 0,5 tillfällen dom senaste två åren. Och när det är ERF helgen efter så.........

Därför skrev vi i anmälningsinfon nedan (står i första inlägget i denna tråd samt list-utskick som gjordes)
Oförsäkrad: Race-mc (licensåkare) samt försäkrade hos Trygghansa eller IF ( rekomenderat är att du har bra tempo och erfarenhet av bana), nybörjare är EJ lämpligt!!!

Med det så hoppas vi att ingen nybörjare med Trygghansa eller IF har anmält sig och slipper riskera att känna sig i vägen eller bli överkörd!

Med hopp om en underbar Fredag på Mantorp, väl mött :tummenupp

/Nitrous & Liwa1

IRON MAN skrev:
2400383 Är det någon som skall stanna kvar tills på söndagens körning med dainese?

Jag vet att en av instruktörerna kommer att göra det, stanna kvar i Linköping typ eftersom det finns inte så mkt att göra eller se i Mantorp :rolleyes:

/Nitrous

Nitrous skrev:
2400400 Jag vet att en av instruktörerna kommer att göra det, stanna kvar i Linköping typ eftersom det finns inte så mkt att göra eller se i Mantorp :rolleyes:

/Nitrous
Joho, man kan hänga på Frasses.

Vill poängtera att det är ingen RR träning för licens/oförsäkrade gruppen på vår bandag nu på Mantorp.

Dock ett bra tillfälle att lära sig banan, men raceomkörningar, grupper med förare som "racear" med varandra eller att ta tid är INTE tillåtet.

Vi kommer som vanligt ha instruktörer som är föråkare under uppvärmningsvarven och som är med i passet. Ser dom omkörningar som är för tuffa/osnygga för en allmän bandag kommer dom/vi säga till.
Upprepas händelsen har vi svartflaggen att ta till.

All den här informationen står i det som skickats till deltagarna

Självklart hoppas vi att alla accepterar våra regler och att vi får en kanondag på Mantorp

/Liwa1 & Nitrous

valmers skrev:
2400572 Joho, man kan hänga på Frasses.

Värsta Metropolen ju, att jag inte tänkte på det :D
Och på lördagen kan man ju hänga i Mobila Köpcenter hela dagen.
Se där, fredag kväll och lördag dag + kväll fixad :tummenupp

/Nitrous

Nitrous skrev:
2400652 Värsta Metropolen ju, att jag inte tänkte på det :D
Och på lördagen kan man ju hänga i Mobila Köpcenter hela dagen.
Se där, fredag kväll och lördag dag + kväll fixad :tummenupp

/Nitrous

japp, och inne i byn så kan man hälsa å kungko som nio dagar av tio äter kebebtallrik på pizzerian, ibland blir det kebabpizza

Har en plats i snabba gruppen på mantorp på fredag om det är någon som vill köra lite.

Hör av er till Rogga
0709381909

Maciej EVO VI skrev:
2401742 Hoppas SMHis prognos för fredag stämmer, då blir det molnigt men uppehåll hela dagen.
Japp, vi håller tummarna för det :)
Direktlänk: http://www.smhi.se/weather/natvader/ntv_landvader.html?placeId=10010105086

Någon som har ett litet elverk att låna eller hyra ut?

Drar 1 st däcksvärmare ca 1000 watt = 2000 watt per hoj, ungefär?

Slappa skrev:
Banrävar med racehoj/slicks/däckvärmare osv kan ju hålla sig till rr träningarna istället!
Jag kör med slicks och däcksvärmare i normala fall men räknar mig inte som banräv ännu så jag antar att jag inte gills? :D

Last edited:
sandstream skrev:
2401891 Japp, vi håller tummarna för det :)
Direktlänk: http://www.smhi.se/weather/natvader/ntv_landvader.html?placeId=10010105086

Ett SET däckvärmare förbrukar mellan 1000-1200W tror jag!

Det finns väl en gräns på tävlingar att man inte får ha med elverk på mer än 1200w ut på griden, inte för att så jättemånga i Sverige har med sig elverk ut på griden men jag har för mig att det finns någon liknande regel. Sen om den tillämpas är en annan sak.
Men om detta stämmer vet säkert nån kunnig tävlingsmänniska?

/Nitrous

sandstream skrev:
2401891
Jag kollade runt lite på nätet (eftersom Penguin inte vet hur många watt hans är på) :tungan
av alla värmare jag kollade på så låg dom på mellan 1000-1300watt.

sandstream skrev:
2401891
Jag har troligtvis fått tag i ett elverk :tummenupp
tyvärr är det på 1500watt så räcker det inte till oss båda :(

Fler som ska sova på statoilparkeringen? Vågar man ha hojen ståendes ute?

Vägbeskrivning till banan?

HanneZ skrev:
2402268 Fler som ska sova på statoilparkeringen? Vågar man ha hojen ståendes ute?

Vägbeskrivning till banan?

Info kommer med epost senare idag, du har ännu inte fått all info eftersom du köpt en plats precis.

/Nitrous

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back