Mantorp Park Fre 25 aug med Actionpics - anmälan öppen

aRWe skrev:
2395027 Kommer det att finnas tillgång på el?

Nej, Mantorp Park erbjuder EJ EL pga gammalt och dåligt dimensionerat elnät som inte räcker för däckvärmare m.m.
Vid större evenemang som STCC så hyr dom in generatorer.

/Nitrous

Last edited:
Nitrous skrev:
2395339 Nej, Mantorp Park erbjuder EJ EL pga gammalt och dåligt dimensionerat elnät som inte räcker för däckvärmare m.m.
Vid större evenemang som STCC så hyr dom inte generatorer.

/Nitrous
Eek! Tack, bra att veta. Tar med egen el.

Nitrous skrev:
2395339 Nej, Mantorp Park erbjuder EJ EL pga gammalt och dåligt dimensionerat elnät som inte räcker för däckvärmare m.m.
Vid större evenemang som STCC så hyr dom inte generatorer.
Trodde det gick bra för den banan :rolleyes:
Ja ja, lite mindre grejer att släpa på.

Nitrous skrev:
Vid större evenemang som STCC så hyr dom in generatorer.

/Nitrous

WTF ingen el kanske en generator va få man tag i en sån dåra, är det nån som kan låna lite el alt dela kostnad hyra elverk ?

Fick bekräftelsen för sista snabbplatsen nu:tummenupp
Köpt nya (begagnade) ostar idag också:)

Vädret blir svårtippat...

Bifogat

• mantorp.gif
    mantorp.gif
    15.3 KB · Visningar: 45
När kommer depåområdet öppna?
Jag tänkte köra ner sent på torsdag och slagga i bilen, skulle vara skönt om man kunde åka in på området och slagga.

Maciej EVO VI skrev:
2398273 När kommer depåområdet öppna?
Jag tänkte köra ner sent på torsdag och slagga i bilen, skulle vara skönt om man kunde åka in på området och slagga.
Gissar att det är stängt men du har en Statoil alldeles vid entrén med stor parkering.

Maciej EVO VI skrev:
2398273 När kommer depåområdet öppna?

Vi har inte tillstånd att vara på området under natten!

/Nitrous

MC Doktorn skrev:
2397520 WTF ingen el kanske en generator va få man tag i en sån dåra, är det nån som kan låna lite el alt dela kostnad hyra elverk ?
återbetalning kan vara att du får använda min el ;)

den ska klara 2 däckvärmare.

Slappa skrev:
2399216 Behöver man däcksvärmare på en "vanlig" bandag kanske man ska ta licens och börja tävla istället:7peta
Racedäck klarar inte samma antalet uppvärmningar som ett gatdäck gör. Att använda däckvärmare minskar förbrukningen av däcken.

Swedie skrev:
2399230 Racedäck klarar inte samma antalet uppvärmningar som ett gatdäck gör. Att använda däckvärmare minskar förbrukningen av däcken.

Visst är det så!
Lite överambitiöst bara!

Jag kanske är ute och cyklar men är inte bandagar till för dom som vill lära känna sin hoj bättre/testa gränser osv på inhängnat område?

Banrävar med racehoj/slicks/däckvärmare osv kan ju hålla sig till rr träningarna istället!

Jag kanske är grinig idag so what!:gnissla

Slappa skrev:
2399264 Visst är det så!
Lite överambitiöst bara!

Jag kanske är ute och cyklar men är inte bandagar till för dom som vill lära känna sin hoj bättre/testa gränser osv på inhängnat område?

Banrävar med racehoj/slicks/däckvärmare osv kan ju hålla sig till rr träningarna istället!

det finns ju 2 grupper för de som vill testa, långsam + snabb, sen finns det en grupp för licensierade/oförsäkrade.

Det är ett utmärkt tillfälle och kanske lära sig något från dem som tävlar och kör snabbt.

Last edited:
Slappa skrev:
2399264

Erbjuds licensgrupp/tävlingshojar/utan försäkring så ser jag inte något problem. Tycker du att det går för fort? Gillar du inte att titta på? Tror flera av de som kanske inte maxar sin hoj kan uppskatta och se på när andra gör det.

Det finns piller för pms-problem. :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...