Manligaste självsjukvård/uppoffringen.

Nu har det spårat ur till en självskadetråd.
Jag har sågat igenom halva handen strax bakom knogarna.
Då åkte jag till sjukhuset.
Dock först efter att ha suttit i bilen och funderat över om jag klarar att växla, så att jag kan åka hem (30 km).
Har även satt en stensåg i låret mellan kroppspulsådern och ollonet.
Ingen sjukvård.
Skurit av en fingertopp med vinkelslip.
Ingen sjukvård.
Vurpat med cykel, iklädd shorts och linne.
Blev av med skinnet på handflatorna, utsidan av högerarmen (hela vägen), baksidan av axeln, högra sidan av bröstkorgen, hela benet från höft till fot.
Gick runt som en mumie.
Blev aldrig riktigt bra.

Finns mycket mer, men detta är det som gett mig bestående men.

Jag drog loss en spräckt kindtand med hjälp av tummarna när jag var i Portugal på semester. Dock så var det en mjölktand och jag var väll typ 13 bast.

Gjorde plastikoperation på mig själv, inte planerat men i alla fall. Hade ett stort ärr vid höger öga från en cykelolycka i barndomen, i tonåren tog jag sats med cykeln i en nedförsbacke och slog runt framlänges. Landade rakt på ansiktet. Skrapade upp halva nyllet, läkte dock fint och voila, ärret var borta.

Nu har det spårat ur till en självskadetråd.
Jag har sågat igenom halva handen strax bakom knogarna.
Då åkte jag till sjukhuset.
Dock först efter att ha suttit i bilen och funderat över om jag klarar att växla, så att jag kan åka hem (30 km).
Har även satt en stensåg i låret mellan kroppspulsådern och ollonet.
Ingen sjukvård.
Skurit av en fingertopp med vinkelslip.
Ingen sjukvård.
Vurpat med cykel, iklädd shorts och linne.
Blev av med skinnet på handflatorna, utsidan av högerarmen (hela vägen), baksidan av axeln, högra sidan av bröstkorgen, hela benet från höft till fot.
Gick runt som en mumie.
Blev aldrig riktigt bra.

Finns mycket mer, men detta är det som gett mig bestående men.

skala du av halva huden när du vurpa med cykeln? menar du vanlig trampcykel eller med MOTORcykeln?
förstår var du fått ditt nickname från. :pannkyss

Ska nog inte vara några problem med en trampcykel som verktyg;
Det där kan man framkalla genom att ens longboard börjar wobbla i omkring 55-60 km/h :näsblod :brinnerup

På vemdalsskalet en sen kväll, någon hade roat sig med att krossa glas på dansgolvet :mad: så drog Jump med Vanhalen igång med coverbandet, jag gör som vanligt, hoppar och försöker nudda taket:yoparty stutsar några ggr, men känner att det blir blött i skon, kikar ner å ser ett rött spår under skon, faan, hopppar på ett ben till toaletten, har med en polare som åxå tror att han fått glas i foten, för hans sko är alldeles röd, jag sätter mig och drar ut en 4½-5cm lång glasbit som gått genom skon å in en bra bit i foten.. Lindar foten med toapapper så mycke som får plats i min sko, konstaterar att det är jag som blodat ner kompisens sko när jag hoppat och det stått en stråle ur min fot..
Sen tillbax mot baren, mötte vakter som följde ett blodspår mot toaletten, hehe spännande för dom ;)

Gjorde rätt ont på eftermiddagen dagen efter, men klarade mig från infektion mm..

Gjorde plastikoperation på mig själv, inte planerat men i alla fall. Hade ett stort ärr vid höger öga från en cykelolycka i barndomen, i tonåren tog jag sats med cykeln i en nedförsbacke och slog runt framlänges. Landade rakt på ansiktet. Skrapade upp halva nyllet, läkte dock fint och voila, ärret var borta.

hehe, ja et syns väl på din avatar att det gick bra tillslut:yoparty

Själv hoppade jag dubbla längden på crossbanans största mördarplatå, damp ner 9 meter rakt ner och bröt foten.
Körde in i depån och lånade en bil med automatlåda (bröt vänsterfoten), och körde själv de 4 milen till sjukan.
Väl vid sjukan kom nästa problem.....hur fan skall jag komma in på akuten?
Kunde ju inte gå eller hoppa, ONT!

Löste det genom att gapa på en stackars kvinna som fick springa in o hämta en rullstol.

På vemdalsskalet en sen kväll, någon hade roat sig med att krossa glas på dansgolvet :mad:

Ramlar man på armbågen på dansgolvet på en Finlandsfärja så börjar man ana att det inte är så bra när det är en massa vitt guggel som tittar ut genom hålet i armbågen när man torkat bort blodet...

skala du av halva huden när du vurpa med cykeln? menar du vanlig trampcykel eller med MOTORcykeln?
förstår var du fått ditt nickname från. :pannkyss
Trampcykel.
Länge sedan.
Jag hade fått ny.
Kompis hade gammal.
Liten.
Han lånade min.
Jag hans.
Lång nedförsbacke.
Knät i styret.

kom ut ur dushen och såg att kattfan hade trasslat till mattan som vanligt, sparka i matthögen för att räta ut den, sved till utav bara fan, när jag kollar ner ser jag en halv tandpetare titta fram under stortånageln, skrek lite och tjejen undra vad som hände, satte mig i soffan och bad hon dra ut den men den satt som fan, så då bad jag hon hämte en tång och drog ut den själv, fan så sjukt ont det gjorde............ kattfan !! :huvet

Vurpa på moppen i 90/kmh när jag var 15år..
spricka i knäskålen, gick till doctorn 2 månader senare för att få det konstaterat, gick enbart dit därför att jag inte kunde räta ut benet, växte nästan fast "i böjdt läge"
då dom fick räta ut benet via fysiskt våld.

Fick lika ont i 2 månader till som jag redan haft då jag vurpade och drog på mig denna skada.

Trevliga minnen det där.. :)

Nämner inte skrapsåren då dom inte var i närheten av den smärta en spricka i knät gör.. :gnissla

Last edited:
På vemdalsskalet en sen kväll, någon hade roat sig med att krossa glas på dansgolvet :mad: så drog Jump med Vanhalen igång med coverbandet, jag gör som vanligt, hoppar och försöker nudda taket:yoparty stutsar några ggr, men känner att det blir blött i skon, kikar ner å ser ett rött spår under skon, faan, hopppar på ett ben till toaletten, har med en polare som åxå tror att han fått glas i foten, för hans sko är alldeles röd, jag sätter mig och drar ut en 4½-5cm lång glasbit som gått genom skon å in en bra bit i foten.. Lindar foten med toapapper så mycke som får plats i min sko, konstaterar att det är jag som blodat ner kompisens sko när jag hoppat och det stått en stråle ur min fot..
Sen tillbax mot baren, mötte vakter som följde ett blodspår mot toaletten, hehe spännande för dom ;)

Gjorde rätt ont på eftermiddagen dagen efter, men klarade mig från infektion mm..

Vemdalsskalet, ah, vilka minnen :tummenupp Där har det krossats en del glas genom tiderna

Vemdalsskalet, ah, vilka minnen :tummenupp Där har det krossats en del glas genom tiderna
Ja och överlever man afterskin tenderar skidåkningen dagen efter bli farlig :hihi

3 av 4 klarade inte första liften dagen efter vår hårdaste kväll.:lol Två glömde hoppa av för dom spanna brudar, jag fjantade mig och hamnade på fel sida liftstolpen.

Just det fel bedömde en vall i vemdalen, hade inte räknat med 3 meter drop så jag åker lite snett upp mot backen jag skulle ner i, faller handlöst 3 meter och funkar huvudet i snön rätt rejält, ser helt suddigt och jollrar massa skit, tummen bultar som fan!
Efter nån minut inser jag att jag måste ha i mig mer öl mot smärtan i tummen, ska gena genom stugbyn så jag tar satts och hoppar upp mot vägen, bara för att inse att det är bar asfallt, ny vurpa :hihi Dagen efter inser jag att tummen är urled och vi drar den tillbaka.

Hade 128 kr att leva på hela månaden efter, ont i kroppen i säkert 2 veckor men jag ville bara tillbaka:D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!