Manglad av buss, fallet nedlagt?

Det låter ju jävligt märkligt hela historien?!? Men, men, vi har bara hört ena partens historia ännu. Man undrar ju varför busschaffisen helt plötsligt får för sig att backa i hög fart???

Läste det där,det är helt otroligt att en person som backar inte blir dömd som vållande! Det är väl lagkrav på uppsikt när man backar men problemet är väl att det inte var en lastbil för då hade föraren säkert blivit insydd på livstid... Hoppas att den här föraren blir åtalad och dömd till slut iallafall och den påkörde får all ekonomisk hjälp han behöver.

Hoppas att den här föraren blir åtalad och dömd till slut iallafall och den påkörde får all ekonomisk hjälp han behöver.
Verkligen, inte nog med att han blivit av med ett ben. Hoppas att han inte pga detta hamnar i en svår ekonomisk sits. Det vore som grädde på moset, fast åt fel håll.

På eftermiddagen fanns ingen misstanke om brott enligt Uppsalapolisen. Eventuellt ska det ha uppstått ett problem med bussen som föranledde olyckan, därför har båda fordonen bärgats och ska genomgå en teknisk

Kan ju varit så, eller klantighet och inte avsikt att backa.

Skulle förklara en del, fast det vore ju inte lika kul....

Titta vad det sitter för folk bakom ratten i vår bussar, man skolar om vem som helst till busschafför för att bli av med folk i jobbkön.
Skandal att han behandlas så. Makt missbruk från de stora bolagen.

Titta vad det sitter för folk bakom ratten i vår bussar, man skolar om vem som helst till busschafför för att bli av med folk i jobbkön.
Skandal att han behandlas så. Makt missbruk från de stora bolagen.

Javisst, borde krävas minst högskoleutbildning för att bli busschaffis!:va

Det låter ju jävligt märkligt hela historien?!? Men, men, vi har bara hört ena partens historia ännu. Man undrar ju varför busschaffisen helt plötsligt får för sig att backa i hög fart???

han har väl missat avfarten eller missat nån väg och började backa uran vetskap om att nån var bakom honom.
man skall aldrig backa med ett tungt fordon med noll koll på vad som finns bakom,tyvärr så verkat det som chauffören tog en rövare och ulf fick betala priset :(
hände samma olycka för några år sen där jag bor,med att en buss missade en infart till en hållplats och börjar backa utan att veta att det var en ung kille som var lovande i fotboll som satt på en motorcykel bakom bussen och blev nermejad och där var den karriären slut.
klart att ulf skall ha en rättegång och jag hoppas att smc går in och hjälper ulf annars så vet det katten om jag har lust till att finansiera smc i fortsättningen.

Kan ju varit så, eller klantighet och inte avsikt att backa.

Skulle förklara en del, fast det vore ju inte lika kul....

Kan ju varit så, eller klantighet och en motorcyklist som slant på kopplingen och kilade fast sig under bussen.

Skulle förklara en del, fast det vore ju inte lika kul...

(Jag har inget förtroende för Aftonbladet, och jag vägrar att lita blint på deras version av en parts redogörelse. När vi har bussförarens, motorcyklistens och åklagarens versioner klarlagda, då först kommer jag att bilda mig en uppfattning om det som har hänt.)

Träffade en busschaufför för inte så länge sedan och vi kom in på ämnet eco-drajjwing eftersom det är högaktuellt för dem. Det han sa var att de hade en dator/system/mojäng i bussen som registrerade hur de körde och framförallt då ur eco-drajjwingsynpunkt att de inte bromsade för mycket.. då blir det avdrag på lönen sa han. Oklart om det var ironi eller ej men kontentan var att deras körning övervakades kontinuerligt av denna mackapär.

"-Ja man klipper väl några rödljus..." Var svaret på vad han tyckte om det hela.

Problemet med eco-drajjwing är att visst det har väl en poäng men samma information riktas till alla förare och då blir fel.

Sune Stenfot gasar och bromsar som en tok på sin väg till jobbet, inte för att han är morgontrött utan det är hans sätt att köra. Herr Stenfot kunde mycket väl ha hjälp av de sedvanliga tipsen för eco-drajjwing.

Fröken Fröjd är lika noga med att blinka med sina förlängda ögonfransar som med körriktningsvisarna i bilen. Hon kör även väldigt planerat och behöver sällan bromsa särskilt hårt heller. Får hon informationen om att hon ska bromsa mindre och hoppa över växlar ja då blir det kanske inte så bra.

Nu vet jag inte ens om eco-drajjwing är uppfunnet i Tierp ännu men bussfan kan ha kommit ifrån någon annan del av landet.

Tyvärr är allt han säger sant, kör själv buss och här har vi något som heter Pilotfish som alla förare måste logga in på, sen mäter den hur mkt du bromsar, kör på tomgång osv osv. Meningen är att förarna som kör grönt ska få en bonus (ej infört ännu)

Nackdelen blir ju då att förare som struntar i högerregel, stanna för gångare, kör mot rött osv för bättre värden.

Nåja nu till olyckan, vet ju inte hur just detta gått till. Men jag har själv råkat ut för flera ggr där jag behövt backa ett par meter (tex för att få fäste då det varit halt under drivhjulen) och lagt in backen, på med varningsblinkers för att få bilisterna att flytta på sig, men istället stått och stirrat rakt in i backljusen och inte flyttat på sig... Men självklart måste man ta det jävligt försiktigt om man måste backa.

Nåja nu till olyckan, vet ju inte hur just detta gått till. Men jag har själv råkat ut för flera ggr där jag behövt backa ett par meter (tex för att få fäste då det varit halt under drivhjulen) och lagt in backen, på med varningsblinkers för att få bilisterna att flytta på sig, men istället stått och stirrat rakt in i backljusen och inte flyttat på sig... Men självklart måste man ta det jävligt försiktigt om man måste backa.

Min mc har ingen back.

Höll på att bli på/över-backad av en självgod Audiförare i somras. Som alltid vid olyckstillbud så hinner man tänka en massa men inte genomföra ett skit.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT