Man kastrerar 17-åriga dotterns 40 år äldre pojkvän

beror väl på... "Beroendeställning" etc. dock så är det ju jävligt olämpligt att ens titta på en 17åring när man är 57 år.:va

inge svårt att fixa småbrudar om man har lite cash o köper ut lite sprit , cigg ,etc men fan så FEL!!!!

är man 20+ så rör man väl för fan inte minderåriga småtjejer... :huvet

mvh.T

Är det en beroendeställning det handlar om så blir det genast lite legala problem i det hela ja, men av en helt annan natur.
Nu står det i artikeln att det handlar om ett förhållande och om nu polisen efter att ha tagit del av uppgifterna från den upprörda pappan inte ens kan se att det skulle vara något fel i det... hur kan då medlemmar här på SH säga att det är olagligt?

Som sagt, media är bra på att leta fram det värsta i alla stories och om de inte lyckats hitta värre saker än ett förhållande i denna så ser jag inte hur det skulle vara en beroendeställning eller andra konstiga omständigheter.

Sen huruvida det är olämpligt eller inte är en annan femma och jag håller helt med, det är inte ett sunt förhållande.
Som jag skrev i mitt första inlägg... "om jag får leka Djävulens Advokat..."

problemet är: har man levt i 57 år så borde man väl veta att tjejer på 17 år är fan inte helt mogna i huvet!:va

mvh.T

:fakta:fakta:fakta

Det borde man ju kunna redan i 20årsåldern.

Men sen har vi ju de med psykisk dysfunktion som det är: "synd om".

Nänänä, det var helt rätt att han blev av med kulorna. Hade gubben varit kär i flickan så hade han fått be om pappans tillstånd först. Hon var 17år.
Likså frågar man om dotterns hand av just fadern.

Nänänä, det var helt rätt att han blev av med kulorna. Hade gubben varit kär i flickan så hade han fått be om pappans tillstånd först. Hon var 17år.

Om det var den unga tjejen som var kär i den något äldre mannen, vem ska hon fråga om hans hand? :confused:

tidsromantisk gest än något som faktiskt hade betydelse.

Kalla det vad du vill men så gör man. Gratulerar.

Om det var den unga tjejen som var kär i den något äldre mannen, vem ska hon fråga om hans hand? :confused:

Hon var inte myndig att ingå äktenskap.

Kvinnor ber inte om mannens hand. En bra karl reder sig själv. Finns ju inget liknande uttryck för kvinnan va?

Nä precis.

Last edited:
:fakta:fakta:fakta

Det borde man ju kunna redan i 20årsåldern.

Men sen har vi ju de med psykisk dysfunktion som det är: "synd om".

ha ha! man ska ALLTID ha rånarluvor hemma + sjyssta handskar för såna här "Missions" :D

Dead man don,t talk! :tummenupp

sen kan man ju undra vad gubben trodde han skulle få ut av förhållandet me tjejen/flickan/barnet.:va

polisen tyckte nog att det var en "omtänksamhandling". :D

mvh.T

hemtjänsten!!! :D

mvh.T

Last edited:

Kvinnor ber inte om mannens hand. En bra karl reder sig själv. Finns ju inget liknande uttryck för kvinnan va?

Nä precis.

Vem har sagt, eller var står det, att de tänkte gifta sig? :confused:

En bra karl reder sig själv? Kvinnor behöver nog inte använda sådana uttryck för att peppa sig själv, de vet redan att de gör det. ;)

Vem har sagt, eller var står det, att de tänkte gifta sig? :confused:

En bra karl reder sig själv? Kvinnor behöver nog inte använda sådana uttryck för att peppa sig själv, de vet redan att de gör det. ;)

Sen när bestod världens maktelit av kvinnor.

Kom visst på denna:
kvinnor-kan_77672581.jpg

Men vad är ni för ociviliserat slödder som inte meddelar fadern era intentioner att äkta hans dotter? Det är inte konstigt att det skiljer sig folk till höger och vänster om man tar så lättvindigt på ett giftermål.

Jag antar att ni tillhör klientelet som inte öppnar dörrar åt kvinnor heller. Skäms whitetrash! :ajjabajja

Nä precis.

Än en gång... DET SKEDDE I TYSKLAND!!!!!

Marriable age:
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age#Europe
# Germany: 18, 16 with court consent (partner must be 18 or older).

Så enligt tysk lag så får man gifta sig om man är 16 om rätten går med på det.

Men det är fortfarande ingen som snackat om giftemål... bara du med dina 1800-talsprinciper.

Du får gifta dig i Sverige med som 16åring.

Det har med myndighetsåldern att göra. Det genomsyrar hela tråden. Möjligt att man missar det om man bara fokuserar på sig själv och att man tror att man ska övertyga andra - över nätet dessutom :lol

Du får gifta dig i Sverige med som 16åring.

Det har med myndighetsåldern att göra. Det genomsyrar hela tråden. Möjligt att man missar det om man bara fokuserar på sig själv och att man tror att man ska övertyga andra - över nätet dessutom :lol

Det jag fokuserar på är själva poängen att det inte skett något annat olagligt än att någon skar pungen av en gubbe hur moraliskt fel det än må vara att ingå ett förhållande med en 17åring när man är 57.

Så den som försöker övertyga andra är nog snarare du...

Shit, du är riktigt kinky asså! :tummenupp

Vet ett par till medlemmar på SH som gillar sånt. Vill du att jag PM:ar deras nick så ni får kontakt?

Nej, det tror jag faktiskt inte.

Efter att ha jobbat i en porrbutik är jag ganska mätt på det hela.
Har dock lärt mig att respektera folks olika sexuella läggningar.

Vem fan ska avgöra vad man får och inte får så länge det inte skadar någon (läs: det görs frivilligt)?

Inte länge sedan folk ansåg att homosexualitet skulle straffas med döden.

En sväng ageplay är synnerligen oskyldigt i jämförelse med mycket annat.
Men med tanke på folks reaktioner här så blir man ju mörkrädd.

Om jag nu har någon dotter (vilket inte skulle vara helt omöjligt men jag är lyckligt ovetande) och hon vore 17, och träffade en 40 år äldre gubbe... Då hade jag nog snarast satt mig ner och diskuterat saken för att vara säker på att hon vet vad hon ger sig in på. Om hon vill det, och det är hennes informerade val så tycker jag att hon ska få göra det. Jag menar, förhållandena man hade i den åldern höll ändå inte speciellt länge...
Och sedan hade jag nog letat reda på herrn i fråga och tagit en pratstund med honom med för att utröna vad han hade för uppsåt.

Sedan känner jag 50åriga kvinnor som är omognare än en del 14åringar jag känner. Ålder har inte mer än en kausal koppling till mognad.

Och den här diskussionen hade inte varit uppe om det hade varit en 17årig kille som satte på en 56årig dam. Speciellt om det var en fräsch dam. Snubben hade kanske blivit lite häcklad, men inte mer.

Hela den här snedvridningen som alla verkar tro på att kvinnor är i större behov av att bli beskyddade befäster bara en snedvriden könsbild. Sluta upp med det.

Back