Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oerhört tragiskt att man diskriminerar bort värdefull kompetens genom att tvinga folk läsa om hela utbildningar. Det finns rätt gott om invandrare med hög utbildningsnivå från sina hemländer som aldrig får chansen att komma in på arbetsmarknaden. De tvingas ta lågavlönade arbeten eller i värsta fall gå på bidrag. Snacka om bortkastade resurser.
Vem säger att en afgansk läkarutbildning är i närheten av en svensk?
Och vem påstår att det går att samarbeta i ett större team om alla följer olika standarder och språk?
Ingen har väl påstått något sådant?
Varför ställer du den frågan till mig? Det är väl inte jag som ansett att vi ska ha kompetenskrav för våra invandrare?
Vem säger att en afgansk läkarutbildning är i närheten av en svensk?
Och vem påstår att det går att samarbeta i ett större team om alla följer olika standarder och språk?
Nu har jag inte läst hela tråden men finns det någon trevlig köttrestaurang jag kan besöka i Malmö? Fin ryggbiff o ett bra rödvin, mums!
Om man vrider och vänder på det så kan man se hela statskassan som en enda pengaklump och då spela ut olika utgiftsposter mot varandra.Indirekt så tar vi ju pengar från äldrevården när vi fortfarande tar emot mer folk än vad vi kan hantera, om man vrider och vänder på det...
Intressanta fakta du radar upp. Där fick man minsann så man teg.Väldigt få invandrare är dessa du talar om som Sverige behöver, de högutbildade. De absolut flesta är från Somala, Irak och Afghanistan. Bland dessa är det asyl och numera den största delen anhörighetsinvandring.
I princip alla dessa kommer med flyktingsmugglare och av dessa har de fått råd att kasta bort deras pass. Så i princip räcker det nästan att vara en man med afrikanskt ursprung och säga att du kommer från Somalia- då dessa alltid (99%) får PUT- och ett liv med bidragstagande utan motprestation. Då är 150-200000kr en väldigt liten kostnad att satsa för att ta sig hit.
Och själv vill jag helst se invandringen som en resurs. Tillika är jag cynisk rakt av och anser att vi skall välkomna dem som vill och kan bidra till landets positiva utveckling.Det du pratar om kostar mycket mycket pengar. Vem ska betala för detta, ska du ?
Själv vill jag inte att staten ska göra det, det genererar för stora problem med en massinvandring vilket vi har sett stora bevis på. Det pratas bara om rättigheter, knappt en människa vågar nänma att de även har skydligheter. Jag säger helt enkelt nej till att vilja skapa mer problem än vad vi har idag och det ska inte vara sverige eller svenskarna problem att lösa dessa problem. Vi har nog med egna problem då varför inte stänga gränserna och lösa våra interna problem först.
Landsförädarna ser gärna att det tas pengar från skola, vård och infrastruktor. Många har tydligen ingen som helst tacksamhet till de äldre för att de har byggt upp landet utan ser gärna att invandrarna ger så mycket ekonomisk hjälp som möjligt.
Så frågan är, hur ska vi fortsätta att finansiera en massinvandring UTAN att ta pengar från andra sektorer ?
Sedan finns det knappt några rasister eller nazister i Sverige då vi bor i ett mycket tolerant land. Det är värre för alla kristna nere i Egypten där muslimerna fysiskt vill skada dom och de bränner ned kyrkor som tillhör kristna.
En dag kanske muslimerna i Sverige är tillräckligt många fär att göra samma sak i Sverige. Då blir det enkelt att peka ut vilka som är skyldiga till att de fortsatte att ge sitt stöd till massinvandringen.
Min egen lilla subjektiva erfarenhet är att oavsett vilket land man är egenföretagare i, så krävs det galet mycket arbete för att få det hela att gå runt och dessutom generera vinst. Riktigt få människor kan starta upp ett företag och sedan glida på en räkmacka till miljonerna. Jag tror knappast att Sverige är så mycket sämre än andra länder på denna punkt.Det största problemet är att som egenföretagare får man i sverige ofta jobba dubbelt så mycket för en lägre lön än som anställd. Ska man dessutom dra in så mycket pengar att företaget går tillräckligt bra för att ha anställda är det ofta helt galet mycket arbete som krävs. Så i konkurrensen med andra inkomstkällor så stryps tillväxten av nya företag i Sverige ganska resolut här.
Mando Steakhouse. Ta plankan. Gå dit innan kl 17.30 en vardag så har de 40% rabatt på maten.
Min egen lilla subjektiva erfarenhet är att oavsett vilket land man är egenföretagare i, så krävs det galet mycket arbete för att få det hela att gå runt och dessutom generera vinst. Riktigt få människor kan starta upp ett företag och sedan glida på en räkmacka till miljonerna. Jag tror knappast att Sverige är så mycket sämre än andra länder på denna punkt.
Angående byråkratin så kan den ses som ett hinder, men tänk på att den kontroll som byråkratin ger till stor del skyddar oss mot korruption samt gör det svårare för företag typ Svindel&Bluff AB.
I många länder (de flesta om man räknar med U-länderna) så är korruptionen ett långt större hinder för företagare än byråkratin.
Snor det tipset. Har tänkt prova men det lyckas inte bli av. Mångas favorit. Blir utmärkt på väg till Malmöoperan med dottern för lite förströelse. Bra tips!
Lösningen är återigen att åtgärda bristerna i integrationprocessen, inte att stänga gränserna.
Själv är jag också beredd att satsa en del av skattekakan på att få till en fungerande integration. Vissa vill inte detta men då är vi återigen på frågan om personligt tyckande om vad skattepengar ö.h.t. skall användas till, om något alls.
Angående det du skriver: "Sedan finns det knappt några rasister eller nazister i Sverige då vi bor i ett mycket tolerant land". Den jargong du använder pekar mot att du själv hyser sympatier mot det bruna hållet, speciellt med ord som "landsförrädarna" och antydningar om att peka ut dessa när muslimerna börjar bränna kyrkor i Sverige...
Veckans brott tar upp senaste dödsskjutningarna i Malmö nu på SVT 1.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |