Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.
har inte läst hela tråden men tycker du att moderaterna med imamen reinfeldt i spetsen sköter det hela bättre borde du ju för fan skjutas, reinfeldt älskar somalier mer än ngn annan politiker i det här landet eller som han kallar dom: sveriges framtid:pangihuve

Kul att du vill skjuta människor som har andra åsikter är vad du själv har.

Ditt ursprung ?

Angående somalier så har Fredrik total missuppfattat detta. Hur många somalier kommer till Sverige med en värdefull utbildning och kan prata och skriva på svenska ?

Dessa människor är inget annat än en belastning för Sverige och mig som skattebetalare.

Last edited:
Att tända eld på sin grannes bil och kasta sten på brandkåren när dom ska släcka är väl inte heller något bevis på någon högre intelligens.

Att slå sönder och stjäla från den lokala butiken som någon i området driver leder ju inte till att servicen i närområdet blir bättre heller.

Samt att kasta sten på postis och elda upp hela kvarterets post bidrar ju inte heller till ett fungerande samhälle...

En del av orsaken är också svenskarnas eget fel. Väldigt många svenskar är mycket konflikträdda och vågar inte yttra sig negativt om invandrare då dom är rädda för att bli stämplade som rasister.

Detta kan enkelt utnyttjas av invandrarna som i princip kan göra vad som helst i landet. Om någon nu skulle våga ställa krav på dom så åker rasistkortet fram.

Kul att du vill skjuta människor som har andra åsikter är vad du själv har.

Ditt ursprung ?

Angående somalier så har Fredrik total missuppfattat detta. Hur många somalier kommer till Sverige med en värdefull utbildning och kan prata och skriva på svenska ?

Dessa människor är inget annat än en belastning för Sverige och mig som skattebetalare.

åsikt? fakta!

ungrare (ta det lugnt nu bara, mina päron har jobbat och betalat skatt samma stund dom satte sin fot i det här landet år 1968 numera är de pensionärer och ja, jag jobbar också)

vad har imamen missuppfattat? han och alliansen vill fylla upp sverige med 20 miljoner till, helst innan år 2030:huvet

jag citerar Jan Björklund:

"somalierna har en fantastisk entrepenörsanda och drivkraft i storbritannien och i USA, jag förstår inte varför det inte skulla kunna funka i sverige":rofl

Last edited:
åsikt? fakta!

ungrare (ta det lugnt nu bara, mina päron har jobbat och betalat skatt samma stund dom satte sin fot i det här landet år 1968 numera är de pensionärer och ja, jag jobbar också)

vad har imamen missuppfattat? han och alliansen vill fylla upp sverige med 20 miljoner till, helst innan år 2030:huvet

jag citerar Jan Björklund:

"somalierna har en fantastisk entrepenörsanda och drivkraft i storbritannien och i USA, jag förstår inte varför det inte skulla kunna funka i sverige":rofl

Reinfeldt ja. Han har fått upp ögonen för att invandrarna också går och röstar och har smällt på stora halalcharmen. Det är tragiskt att se hur politiker i ALLA läger enbart är ute och fiskar röster. Sossarna är förstås inte ett dugg bättre.

Reinfeldt ja. Han har fått upp ögonen för att invandrarna också går och röstar och har smällt på stora halalcharmen. Det är tragiskt att se hur politiker i ALLA läger enbart är ute och fiskar röster. Sossarna är förstås inte ett dugg bättre.

Näe, Mona Muslim insvept i tyg på valaffischerna kan nog ingen glömma, och snacket om att göra någon av dagarna runt Ramadan till helgdag...

Stjärtslickandet vet inga gränser.

Näe, Mona Muslim insvept i tyg på valaffischerna kan nog ingen glömma, och snacket om att göra någon av dagarna runt Ramadan till helgdag...

Stjärtslickandet vet inga gränser.

Att man sedan har mage att kalla SD populistiskt är ju skrattretande. Alla partier vänder kappan efter vinden. Möjligtvis att gamle kommunist-Ohly faktiskt var mer true. Även om han är brutalt äcklig. www.menwholooklikeoldlesbians.blogspot.com

Kom och tänka på den här gamla klassikern :)

big.jpg

Det där får du nog utveckla tror jag. De flesta jag känner i Malmö har flyttat från andra, "säkrare" städer till Malmö och trivs fantastiskt bra. Det finns några undantag, min fru t.ex. kommer därifrån så hennes familj bor ju kvar där, men utöver det är de flesta jag känner inflyttade. Handlingsfrihet? :va

Det är samma i alla städer, Allerum räknas knappast som stad. :blah Jag kan se undantaget ute på landet - hos mina föräldrar (5 km utanför stan) låser vi kanske inte så ofta som "man" borde, lämnar nycklar på våra gömställen om nån råkade glömma den och så vidare, samma som man gjorde när vi bodde utanför Linköping - men inne i vilken stad lämnar du något utan uppsikt? I vilken stad finns det inte områden man gärna undviker?

De flesta jag känner bruka påstå att de trivs med sin bostadsort. Till en början. Efter ett tag kommer sanningen fram. Ingen vill erkänna ett misstag.
Handlingsfrihet har man när man slipper anpassa sig efter kriminellas vanor.

Det är långt ifrån samma i alla städer.
Naturligtvis uppsökte vi den största staden vi kunde hitta när vi skulle jaga småvilt. I detta fallet var det metropolen Allerums utkanter.

same shit different name:död

Handlingsfrihet har man när man slipper anpassa sig efter kriminellas vanor.

So tell me, vilka kriminella vanor måste man anpassa sig efter i Malmö som skiljer sig från t.ex. Helsingborg, Kristianstad eller varför inte Trollhättan eller Luleå? Flera bekanta till mig har också flyttat från Malmö och tillbaka igen för att de saknade det

Det är långt ifrån samma i alla städer.
Naturligtvis uppsökte vi den största staden vi kunde hitta när vi skulle jaga småvilt. I detta fallet var det metropolen Allerums utkanter.

Så du menar att 5 km (bilvägen) från Helsingborg var Allerum den största "staden" ni kunde hitta? Och ärligt talat, i vilken stad är det mer regel än undantag (läs: är man rädd för) att bilar eldas upp? Hur många bilar har eldats upp i Malmö de senaste tio åren? Fortfarande ett ruskigt dåligt exempel och säger egentligen mer om din vän än om Malmö.

En anekdot nu när vi är inne på invandring..

Jag gjorde nyligen tillsyn på ett dagis ur säkerhetssynpunkt och jag frågade en dagisfröken vad hon uppfattade som den största risken för barnen.. Svaret jag fick: "Att sådana som dom här (hon hade ett invandrarbarn i knäet) bankar på de andra barnen"

"Skottlossning i Rosengård
Skåne 13 okt 16:14
Skottlossning utbröt i samband med ett bråk i stadsdelen Rosengård i Malmö på torsdagen.

Polisen larmades till Bennets Väg strax före klockan 16 på eftermiddagen av flera uppringare. Mellan fem och tio personer uppges ha varit på platsen när skottlossningen utbröt, men ingen person kom till skada, enligt Skånepolisen.

Det är ännu oklart vad som orsakade skottlossningen eller om någon person gripits"

"Skottlossning i Rosengård
Skåne 13 okt 16:14
Skottlossning utbröt i samband med ett bråk i stadsdelen Rosengård i Malmö på torsdagen.

Polisen larmades till Bennets Väg strax före klockan 16 på eftermiddagen av flera uppringare. Mellan fem och tio personer uppges ha varit på platsen när skottlossningen utbröt, men ingen person kom till skada, enligt Skånepolisen.

Det är ännu oklart vad som orsakade skottlossningen eller om någon person gripits"

Äsh då, det är bara lite smågnabb sådär, det förekommer överallt hela tiden.

Saxat ur Wikipedia:

Söndra och härska (latin divide et impera) är en angreppsmetod, problemlösningsmetod respektive krigföringsmetod som går ut på att dela upp ett större sammanhang i mindre delar. Förhoppningsvis kan därefter dessa mindre delar behandlas enklare än det större mer komplexa sammanhanget.

Historia

Historiskt används termen om romarnas krigföringsmetod, som gick ut på att skilja mindre stammar ifrån varandra, så att dessa kunde bekämpas en och en i små grupper istället för en stor armé.
Termen användes antagligen för första gången av italienska författare under 1600-talet, men termen har även tillskrivits Julius Caesar, Ludvig XIV och Niccolò Machiavelli.

Eller för att citera en annan synvinkel ur historien:

Dwarfs standing on the shoulders of giants (Latin: nanos gigantium humeris insidentes) is a Western metaphor meaning "One who develops future intellectual pursuits by understanding the research and works created by notable thinkers of the past"

Vi har mycket att lära av historien vilken säger oss att den utveckling som sker nu är vårt samhälles värsta fiende.

Politikerna är bara så kåta på statistik över hur välmående vårt land är på pappret.

Är helt övertygad om att invandringen kostar oss skattebetalare mer än vad vi tjänar på det.

Vi lever inte på 70-talet då arbetskraftsinvandringen var välkommen och man kunde mätta de flesta invandrare med jobb.
Stoppa invandringen och se om dom vi redan har.
Jag vet inte en enda invandrare i vårt land som vill ha fler, blir hårdare konkurrens om jobben och lägre levnadsstandard för dom som redan är här.

Flyktingar får man ta hand om ändå av etniska skäl...

Personligen kommer jag i första hand rösta på det parti som försöker driva denna typ av invandringspolitik. Sedan om partiet är blått, rött, grönt, rosa, lila eller bajsbrunt kan kvitta.

Stå på er!

So tell me, vilka kriminella vanor måste man anpassa sig efter i Malmö som skiljer sig från t.ex. Helsingborg, Kristianstad eller varför inte Trollhättan eller Luleå? Flera bekanta till mig har också flyttat från Malmö och tillbaka igen för att de saknade det

Så du menar att 5 km (bilvägen) från Helsingborg var Allerum den största "staden" ni kunde hitta? Och ärligt talat, i vilken stad är det mer regel än undantag (läs: är man rädd för) att bilar eldas upp? Hur många bilar har eldats upp i Malmö de senaste tio åren? Fortfarande ett ruskigt dåligt exempel och säger egentligen mer om din vän än om Malmö.

Tänka på var man lämnar bilen, var man går och vem man pratar med.
Angående Allerum, så trodde jag att du förstod bättre.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1491632/Flera-bilbrander-i-Malmo.html
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1455062/Tva-bilbrander-i-Malmo.html
http://www.skanskan.se/article/2011...004/-/17-aring-greps-efter-skott-mot-brandman
http://www.friatider.se/bilbrander-och-upplopp-nu-rycker-tv4-ut-till-rosengards-forsvar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/bilbrand-i-malmogarage
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=4222096
Det finns mycket mer, men jag orkar inte googla mer åt dig.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back