Man kan ju iofs tycka att de som faktiskt bor i Malmö också borde ha bäst koll på hur staden är, trots allt är det deras vardag. Om jag vill veta hur det är i t.ex. Paris skulle jag inte få för mig att fråga någon från Bordeaux eller Calais. Det handlar ju knappast om lokalpatriotism heller; de flesta jag känner i Malmö är, liksom jag själv,inflyttade från andra delar av landet, och den absoluta majoriteten av dessa är överförtjusta i Malmö.
Var finns den här Lund/Malmö-rivaliteten förresten? Har aldrig stött på den, urinvånare eller ej.
Nja, jag vet inte det riktigt... Visst, jag skulle ju inte direkt lita på någon som knappt varit i stan. Men om å andra sidan väldigt många som ändå spenderar en hel del tid i stan tycker att den är skit samtidigt som alla som bor där permanent tycker att "oh nej, malmö är så fint och trevligt!", då kanske man ska börja ana oråd... Jag menar, det är ju inte direkt ofta man som stolt invånare vill erkänna att hemstaden är världens rövhål...
Det är ju en sak att fråga de som har mest erfarenhet och att ignorera dem som bildat sig åsikter av egna erfarenheter. Bor man i skåne runtomkring malmö är ändå chansen stor att man spenderat en del tid i stan, för det finns ganska mycket i malmö. Så jag tror ändå att man kan ta sig tid att lyssna på andras åsikter än malmöiternas...
Tror inte att den är överrepresenterad någonstans, man hittar spår lite här och var liksom... Det är väl mer det att lund och malmö hålls som motparter snarare än att alla i lund hatar malmö och vice versa. Men det brukar pratas om lund som en död och lite snobbig akademisk håla, och i samma mening kan någon nämna malmö som ett ghetto man inte kan vistas i... Och så går vi runt om en enebärsbuske...
Som sagt, trovärdigheten hos någon som enligt egen utsago i stort sett aldrig är där rasar ju lite.
Som sagt, jag undviker stället i största möjliga mån nuförtiden... Jag har spenderat tillräckligt mycket tid där för att tröttna.
Och jag tror inte att stan hunnit bättra sig så radikalt på den lilla tid jag inte varit där regelbundet, eftersom det bara varit ett eller max två år sen jag slutade åka dit.
Hur som helst, folk får gärna tycka att malmö är ett bra ställe. Jag bryr mig inte. Jag försöker inte bevisa empiriskt att malmö är en kass stad, jag säger bara att jag inte gillar stället

En högst personlig åsikt som jag är ganska säker på att jag får ha...
Däremot säger jag att man inte gärna kan blunda för problematiken i malmö, för även om den är uppblåst av media så finns den där