Malmö - Trevligt ställe

Status
Ej öppen för fler svar.
Mitt förslag om högskolepoäng för att delta i debatten var tydligen ingenting som hörsammades..

Jag har en fråga;

Jag och de flesta av mina vänner är uppväxta och bor i centrala malmö. Jag är ganska säker på att ingen har blivit rånad, misshandlad eller fått sin bil uppeldad. Faktum är att jag tittar min min bil genom fönstret just nu, men ingen verkar speciellt intresserad faktiskt.

Har jag och mina vänner bara haft tur i sisådär 35 år och missat att detta är en krigszon, eller är alla bondteorier jag hör här bara påhittat trams?

Det skulle vara jättebra om jag blir upplyst om detta så att jag vet om jag kan fortsätta mitt liv som vanligt eller om det är jävligt bråttom att flytta till byhåla direkt!!!!?

Snälla Lagom och andra kunniga..kommer jag att få tänderna utslagna precis som alla era kompisar eller tror ni att jag klarar mig?

Hur många högskolepoäng har du?

Mitt förslag om högskolepoäng för att delta i debatten var tydligen ingenting som hörsammades..

Jag har en fråga;

Jag och de flesta av mina vänner är uppväxta och bor i centrala malmö. Jag är ganska säker på att ingen har blivit rånad, misshandlad eller fått sin bil uppeldad. Faktum är att jag tittar min min bil genom fönstret just nu, men ingen verkar speciellt intresserad faktiskt.

Har jag och mina vänner bara haft tur i sisådär 35 år och missat att detta är en krigszon, eller är alla bondteorier jag hör här bara påhittat trams?

Det skulle vara jättebra om jag blir upplyst om detta så att jag vet om jag kan fortsätta mitt liv som vanligt eller om det är jävligt bråttom att flytta till byhåla direkt!!!!?

Snälla Lagom och andra kunniga..kommer jag att få tänderna utslagna precis som alla era kompisar eller tror ni att jag klarar mig?

Vad ska man ha högskolepoäng i?
Duger 5 poäng körsång? Eller får jag ta till mina 5 poäng gitarrspel?

Lugnt i käppastan?

Senaste nytt i kampen mot brott på gatan i fråga som tråden handlade om från början. Det är ju inte mer än rätt att polisen utnyttjar den lagstiftning som finns maximalt. Varför skriva om det. Bara sätt upp kamerorna och håll tyst om det och se vilka som blir fångade på band. Givetvis lär väl folk hålla sig i kragen åtminstone en månads tid om de är fullt medvetna om att de är iakttagna. Eller vad tror ni?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1565283/Rasmusgatan-ska-kameraovervakas.html

Alldeles för få. Det var liksom det jag försökte få fram..:tummenupp

Alltid!

Det var inget tillfredställande svar.
Kan du inte ange hur många du har?
Gärna följt av ett önskemål om hur många högskolepoäng du tycker att man skall ha för att delta i diskusisionen.
En förklaring på vad poängen tillför skulle också vara trevligt.

Kollade sydsvenskan för att kollationera din åsikt om att det är lugnt:
"Mest läst på Malmö
1Oroligt på Seved
2Förhör i natt efter rånen i Malmö
3Flera blodiga knivdåd i Malmö
4Varmt bad kan bli dyrt
5Sextiofem gängmän i polisens specialfokus
6Knivattack mot taxiförare
7Sålde larmade varor på loppis
8Malmö rustat för vintern
9Knivskuren av inkräktare
10Ex-presidenten ställer in i Malmö"

Var väl en helvetisk haloweenhelg för polisen, massor av fylla och bråk och vääääldigt många väpnade/våldsamma rån. Hälften av alla de senare (30 anmälningar totalt i sverige eller något) kom från just Malmö:tummenupp Trevligt ställe, joråsåatteeh...:gnissla

Var väl en helvetisk haloweenhelg för polisen, massor av fylla och bråk och vääääldigt många väpnade/våldsamma rån. Hälften av alla de senare (30 anmälningar totalt i sverige eller något) kom från just Malmö:tummenupp Trevligt ställe, joråsåatteeh...:gnissla

Jag reste med tåget Ängelholm-Malmö, som dessvärre stannar och plockar upp drägg även i Lund. Kan notera att det klev av och på folk vid samtliga stationer under resans gång men det var inget stök förrän då. Öht taget gäller väl att det reser in allsköns patrask för att röja och göra sig till åtlöje, som om vi inte hade nog med det redan befintliga.

Tävla i förhastade slutsatser?

Gärna följt av ett önskemål om hur många högskolepoäng du tycker att man skall ha för att delta i diskusisionen.

"Mest läst på Malmö
1Oroligt på Seved
4Varmt bad kan bli dyrt

Har svårt att tänka mig att stadsdelen käppastan, rullatorstan och numera även populärt benämnd barnvagnsstan, är nämnvärt berörd av det uppräknade.

(Det är generationsskifte i stadsdelen och de blåhåriga tanterna i för stora lägenheter lever på lånad tid).

Last edited:

"Mest läst på Malmö
1Oroligt på Seved
4Varmt bad kan bli dyrt

Du har missat poängen. Jag ville bara få fram att man inte kan generalisera på det sätt som många deltagare i debatten har gjort.

Man kan inte likställa högskolestudier med intelligens och logiskt tänkande. Det är också ett grovt misstag att anta att folk födda i Iran skulle vara genetiskt betingade att langa knark på Seved.

Ledsen om poängen gick förlorad på vägen.

Glömde förresten det senaste från Ö-vik. Det verkar vara ett synnerligen våldsamt ställe.

Bara från inatt!:näsblod

1 Misshandel och hot i natt

2 Husbil orsakade kö på E4

3 Oprovocerad misshandel vid toa

4 Poliser tipsade om misstänkta tjuvar

5 Polisen lägger ner bombutredning

Last edited:
"Mest läst på Malmö
1Oroligt på Seved
4Varmt bad kan bli dyrt

Dramat på Amiralsgatan för ett par timmar sen verkar ha löst sig utan några allvarligare följder, puh;

http://www.skanskan.se/article/20111103/MALMO/111109906/1004/-/avsparrat-pa-amiralsgatan

Det kan man ju skoja om.
Men varför reagerar man som man gör?
Iden civiliserade delen av världen är det ingen som reagerar för att det smäller lite eller att man har en byssa liggande i bilen.
Den naturliga reaktionen är att det är jakt eller övningsskytte på gång.

Börjar bli dags att sätta in resurser i Malmö nu. Lite väl många mord på kort tid nu. 5 stycken närmare bestämt sedan slutet på november månad.

självsanering?

Ja, det är väl ett sett att se på det. Tyvärr är det inte så enkelt. Förr eller senare komma någon oskyldig att drabbas. Idag hade jag inte inte haft något emot att utrusta dem med varsin AK4 och släppa dem över ett minerat militärt övningsområde uppe i Norrland och låta dem gå loss på varandra. Frågan är sedan vad man gör med de överlevande. Skicka tillbaka dem till respektive hemland med ett Herkulesplan på låg höjd under radar och släpper av dem från luften utrustad med en simpel fallskärm för att slippa byråkrati?

Desto mer man läser om de här olika falangerna som slås om ekonomiska intressen i drog, krog och taxivärlden etc. Desto mer mörkrädd blir man. Man kan inte låta det här fortsätta, för då kommer det bara att sprida sig likt ett virus genom hela vårt samhälle.

Desto mer man läser om de här olika falangerna som slås om ekonomiska intressen i drog, krog och taxivärlden etc. Desto mer mörkrädd blir man. Man kan inte låta det här fortsätta, för då kommer det bara att sprida sig likt ett virus genom hela vårt samhälle.

Nån gång måste det börja kännas att begå upprepade brott. Det är ju så gott som alltid folk som har ett brottsregister. Jag är som sagt anhängare av att ge folk en andra chans...
När man däremot härjar bort sin tredje och fjärde chans bör det synas på påföljderna. Då bör man plocka från övre delarna av straffskalan. De som ägnar sig åt grov gäng- eller organiserad kriminalitet har ju ofta ett par domar i bagaget och det borde ju börja kännas rätt snabbt.
Åker man för sitt tredje rån kanske man skall få den hårdaste påföljden för rån och inte ett par månader ytterligare en gång...

Som en polare som fick näsan avslagen i höstas av en gammal Firman Boy. Den killen har ju en rad misshandelsdomar i bagaget men lär ju inte få hårdare straff för det.
Hade han fått maxpåföljd för misshandel när han spöade någon för tredje gången hade min polare troligen haft näsan där den borde sitta fortfarande.

Som sagt, en andra chans till alla som kommer snett men när de gång på gång bevisar sig vilja hota, misshandla och råna så måste det till slut kännas.

.....sen krävs ju ungefär hundra åtgärder därutöver i skola, för ungdomar, på områdena som sådana, mot den organiserade brottsligheten och saker som skulle kräva en hel avhandling för att redogöra för.

Problemet är väl att de åtgärder som kan tänkas göra saker på tid inte går att räkna hem på ens ett par mandatperioder och än mindre på ett par årsbudgetar.

Sen är det aldrig särskilt uppskattat hos SH-pöbeln att "satsa pengar på kriminella och andra som inte sköter sig":
- "Varför skall man lägga pengar på de som inte sköter sig medan jag som jobbar, betalar skatt(de mesta iaf) och äter mina ärtor aldrig får något?!

Sen är det aldrig särskilt uppskattat hos SH-pöbeln att "satsa pengar på kriminella och andra som inte sköter sig":
- "Varför skall man lägga pengar på de som inte sköter sig medan jag som jobbar, betalar skatt(de mesta iaf) och äter mina ärtor aldrig får något?!

De där ärtorna går väl an ... men den där j* spenaten! ;)

Problemet är väl att de åtgärder som kan tänkas göra saker på tid inte går att räkna hem på ens ett par mandatperioder och än mindre på ett par årsbudgetar.

Man får nog börja med mer drastiska metoder eftersom man inte tagit tag i dessa problemen redan från början, men det utesluter givetvis inte att man även satsar på långsiktiga projekt. Jag minns när jag var i NY i slutet på 90- talet. Man hade precis rensat upp rejält och fått ner brottsligheten genom att visa noll tolerans under en 10 års period. Giuliani var NY borgmästare vid tidpunkten och han gick verkligen in för att få bukt på problemen och det gav resultat tillslut. Det tog inte mer än en station så kom det in två poliser/väktare och rensade ut icke önskvärda passagerare när man åkte tunnelbana.

Tja, när 15åringar blir skjutna med flera skott i bröstet samt ett par i huvudet så har det övergått från att vara "småbus" för att dom inte har någon lokal....

Självsanering, kanske, men det kan drabba oskyldiga när som helst när en hetsig gangster tar fel på person.

Är det dessutom sanering i kriminella kretsar så ska det väl hämnas kors och tvärs och riskerna ökar att en oskyldig stryker med.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma