Masonit
Gudomlig sporthojare
Behövs nog lite mer av denna varan. http://sv.wikipedia.org/wiki/Tropa_de_Elite
Eller så kanske de bara behöver någon att prata med..?
Eller så kanske de bara behöver någon att prata med..?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur många muslimska länder ockuperar i dagsläget något annat land av religiösa skäl? Eller något annat skäl för den delen.
Utöver det är det rätt motbjudande att en tråd om kriminella gäng ögonblickligen förvandlas till en "spy galla över muslimer"-tråd.
Jag har svårt att tro att särskilt många av ligisterna är några hängivna koranläsare..
Men ni har verkligen svårt att hålla er när en möjlighet att svartmåla muslimer erbjuds oavsett trådens ämne.
Jotack, gandka vanligt fenomen . Låg-iq Svensson passar på att spy gälla över invandrare så fort han har chansen. Det var därför jag flyttade till Malmö, för här finns inga såna människor. Jag bodde i en riktig skithåla innan där man hatade alla invandrare oavsett vad de höll på med . På den tiden lät det "de kommer hit och tar våra jobb" eller att invandrare luktar skit och är dumma för att de inte klarar av att snacka svenska. Jag har sett invandrare få på käften för att de flörtade med svenska tjejer .. Tur att människor är lite mer upplysta i storstäder .
Sent from my mobile phone, please excuse the brevity
Näe, jag såg det nyss själv faktiskt, nej stan är "olagomt" stor och börjar lida av "storstadsannonymitet", det bor för många här för att småbuset ska oroa sig för att bli igenkända men för få för att brotten ska gå obemärkt förbi.
Bara på ett par år har två personer som jag själv har anknytning till mördats i Umeå, min jobbarkompis kände en som var inblandad i ett tredje mord, så i det avseendet känns det som en småstad.
När "Hagamannen" härjade i Umeå så visste alla vem minst ett offer var, utom jag, men då visade det sig efteråt att jag hade anknytning ändå.
hehe, ja lite så![]()
Ja menar, det var inte så länge sedan man hade ett politiskt program för att tvångssterilisera samer och zigenare. Vem röstade fram det tror ni ? Hatarna ..
För några år sen var det gängkrig i Göteborg, men alla trevliga människor och barnfamiljer har inte migrerat därifrån i panik. Man försöker inbilla sig att "det händer inte mig" och sköter sitt liv som vanligt.
Jag förstår att folk som inte bor här ser Malmö som en slags "Crime City" .. Vi pratar om det i mina vänskapskretsar också, det känns faktiskt otrevligt att det händer sånt nära ens hem, men jag försöker inbilla mig att dessa gäng inte riktigt är ute efter mig, eller mina familjemedlemmar. Jag tror att det handlar om att de bråkar sinsemellan, och jag hoppas att det slutar snart.
Helsingborg är en liten storstad, där det händer en hel del skit, och där det finns en hel del kriminella grupperingar. Det gör inte HBG till en mindre trevlig stad. Jag känner en hel del människor därifrån, och alla säger detsamma. Staden och människorna är underbara, tyvärr kommer man inte ifrån att det finns problem med kriminalitet.
Detsamma gäller i Malmö. Jag har bott här i 15 år, och stortrivts. Människorna är sköna, öppna , glada, välkomnande och okomplicerade, man kan prata med folk man inte känner, på bussen, i kön, på caféer eller uteställen. Jag känner mig inte otrygg när jag går på gatan mitt i natten - men jag kände mig verkligen otrygg i tunnelbanan i STHLM efter 20:00, då killarna med ansiktstatueringar och pitbulls kommer ut ur dvalan.
För några år sen var det gängkrig i Göteborg, men alla trevliga människor och barnfamiljer har inte migrerat därifrån i panik. Man försöker inbilla sig att "det händer inte mig" och sköter sitt liv som vanligt.
Jag förstår att folk som inte bor här ser Malmö som en slags "Crime City" .. Vi pratar om det i mina vänskapskretsar också, det känns faktiskt otrevligt att det händer sånt nära ens hem, men jag försöker inbilla mig att dessa gäng inte riktigt är ute efter mig, eller mina familjemedlemmar. Jag tror att det handlar om att de bråkar sinsemellan, och jag hoppas att det slutar snart.
Sålänge du inte har pengar, egen restaurang, egen firma eller barn som går i kommunal skola så kan du nog vara lugn.
Och glöm inte att titta bort om polisen söker ev. vittnen.
Pappan Diaa Noman kräver nu att regeringen gör något åt våldet i Malmö.
Ett tänkbart motiv finns i hans bakgrund. Ardiwan Samir har varit misstänkt för misshandel och flera olaga hot. Bara fyra dagar före mordet avskrevs målet mot honom eftersom han inte hade fyllt 15 när brotten begicks.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14170546.ab
Kanske ska börja jobba med sig själv innan man kastar galla på politikerna?![]()
I det nya Sverige är det alltid "någon annans fel" (tm)
Det ska alltid letas en bakomliggande orsak som inte går att härleda till personen i fråga och dennes egna val.
Fast det ena utesluter väl inte det andra?!: Det finns ju inget som ursäktar individens handlingar. I det enskilda fallet är det ju alltid individens val, handlingar och även ansvar...
Ur ett samhällsperspektiv måste man ju utreda vilka samhällsproblem som måste åtgärdas för att minska våldet och där går det ju inte att sitta på sina höga hästar och nöja sig med att säga:
"- Skulle bara de personerna ta sitt ansvar så är problemet löst!"
....Det är förvisso ett korrekt antagande men vi har inte möjlighet att påverkar varje individ personligen utan politiken kan bara jobba med generella åtgärder där man måste hitta mer generella förklaringar till varför en viss typ av problem uppstår...
Jag tror inte någon, oavsett hur röd, på allvar skulle ursäkta en mördare bara för att man fått kännedom om vilka bakgrundsfaktorer som lett fram till att en brottskarriär når sitt klimax med ett mord...
Förklaringarna är inga ursäkter.
Förklaringarna är ett verktyg när man skall sätta in åtgärder för att förebygga att snarlika händelser blir vanligare.
Fast i det här faller används det ju just som en ursäkt, att han var minsann inte mer kriminell än alla andra som tvingas växa upp i den miljön.
Det är regeringen som ska göra något åt våldet, inte föräldrarna som ska ta ansvaret för sina barn, alltså är det miljöns fel och inte föräldrarnas.
Fast jag håller med om att det är trams om föräldrar säger "det är regeringens fel att min son körde ihjäl sig med motorcykel på bulten, dom kunde ha haft fler hastighetskontroller"
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |