Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Socialdemokraterna.
Men nu finns det inte lika många socialdemokrater i Sverige längre så du kan vara lugn![]()
Sålänge du inte har pengar, egen restaurang, egen firma eller barn som går i kommunal skola så kan du nog vara lugn.
Och glöm inte att titta bort om polisen söker ev. vittnen.
Men tänk om de har fått dela rum med en brorsa. Då är det väl ok?Absolut, i dessa fall är det way beyond lokalbrist. Det finns nog ingen som tror att grovt kriminella skulle sluta skjuta varandra för att kids får en lokal eller meningsfull tillvaro.
Fast det ena utesluter väl inte det andra?!: Det finns ju inget som ursäktar individens handlingar. I det enskilda fallet är det ju alltid individens val, handlingar och även ansvar...
Så då tycker du att det finns saker som ursäktar att någon avrättar en tonåring på öppen gata?Visst, ge honom en till chans/ultimatum men sen får man ta konsekvenserna om man spelar spelet.
Ja, de tänkbara motiven verkar ju rätt snarlika när det gäller att motivera någon att skjuta ihjäl en person med sex skott. Jag hade nog blivit lika upprörd av att få en nyårssmällare på mig som av att se den som hotat och misshandlat mig gå fri...
"Ardiwan Samir har varit misstänkt för misshandel och flera olaga hot. Bara fyra dagar före mordet avskrevs målet"
"En annan teori är att han dödades som hämnd för att han kastat smällare på nyårsnatten. "
Du tror väl inte att nån mördas för en kastad smällare?
Så då tycker du att det finns saker som ursäktar att någon avrättar en tonåring på öppen gata?
Jag tycker det är osmakligt att du antyder att en femtonåring förtjänar att skjutas med 6 skott i huvudet.
Nu är ju jag sån där blockflöjtare men jag anser inte att en femtonåring någonsin förtjänar att avrättas kallblodigt på öppen gata. Det gör ingen f.ö. i ett civiliserat land.
Å andra sidan är jag inte förvånad, empati är ju inte din paradgren.
Så då tycker du att det finns saker som ursäktar att någon avrättar en tonåring på öppen gata?
Nej, lika lite som det finns något som ursäktar att någon eldar bilar, kastar sten på poliser, stjäl mobiltelefoner av ungdomar, bötar och uttalar dödshot.
Jag må bli kallad barbar nu... Bra va!![]()
Är det någon som ursäktar sådana handlingar?![]()
Det var sånt killen som blev skjuten hade sysslat med, men det ville väl pappan att man skulle ursäkta/bortse ifrån.
Ville han?
Enligt ditt resonemang får inte föräldrar till en våldtagen flicka yppa orden:
- "Regeringen måste ta krafttag mot sexualbrotten!"
....om det visar sig att tjejen varit slampig för då skall föräldrarna knipa käft och inse att ansvaret borde legat hos dem att lära tjejen leva mer anständigt istället för att "klaga på regeringen"...
Att vilja att samhället skall jobba mot fler mord på öppen gata är väl knappast samma sak som att säga att en skjuten person är en ängel och att det är regeringens fel att denne sköts?!
Det är märkligt, det är så noga att hela tiden peka på att individen är ansvarig men däremot straffar ni gärna i grupp.
- Det var minsann den skjutnes eget fel och anklaga inte andra än de inblandade men för säkerhets skull ser vi till att utvisa alla invandrare som grupp för då slipper vi sånt här!
Har man hotat, misshandlat och levt rövare får man skylla sig själv när svinhugget går igen...
Oavsett hur slampig någon varit ligger skulden på våldtäktsmannen. Offrets liv och leverne kan vara en del av förklaringen till det inträffade men fortfarande ursäkter det inte gärningsmännen, ansvaret ligger fortfarande på dem.
Nej, en femtonåring får ALDRIG skylla sig själv när han skjuts på öppen gata. Det kan finnas förklaringar till att detta inträffat. Det kan finnas mer eller mindre goda motiv till att han sköts men återigen:
- Det finns INGA ursäkter till att en ung kille skjuts ihjäl på öppen gata, bara mer eller mindre goda förklaringar.
Däremot tycker jag väl inte att de flesta förtjänar att mördas. Den här 15åringen förtjänade mer att få knäskålarna krossade eller något liknande.
Har det framkommit motiv varför han sköts ner kallblodigt som går att förstå eller ens motivera på något sjukt sätt? Läste något om att han var misstänkt för misshandel och olaga hot, men vet vi mer egentligen tillräckligt mycket för att dra slutsatsen att han ens förtjänade krossade knäskålar?
Sedan är det synd om man hänger upp sig på just det här mordet, när det hänt fyra till som var rena avrättningarna de också.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |