Malmö samåkning

Nån som e sugen på en Häckeberga + sjöborakan + våffla i Blentarp lördag eller söndag?

Ta gärna en sväng upp om Tollarp i så fall. Den lokala MC-klubben har Sensommarrally där.

Liten snäll varning:

Riktigt obehaglig GRUS i "den goe kurvan" i Sövdeborg. (som polisen brukar lasra direkt efter) Även den tvära kurvan innan den. Grusen har samma färg som asfalten! :mad

Live från Sjöborakan! Peace!

Var själv nära att klota igår på smävägarna vid Bara (kyrkan). Som tur var, kollar jag alltid framåt och neråt för att se hur underlaget är. Hann bromsa innan kurvan men låste frambromsen ett tag och kände hur jag gled lite åt sidan. Som tur var hade jag sinnesnärvaro nog att släppa bromsen och följa "riktningen" så jag klarade mig. Hade det kommit en bil så hade jag suttit där. Jäkla grus!

Men här ska det ut o köras igen snart. Väntar bara på samtal, sedan bär de av mot Häckeberga, Slimminge, Ystad och kustvägen mot Tbg, för att sedan vika upp mot småbyarna. :)

Är ni många som ska köra? Farten? Ses var o när?

Strippen i malmö ikväll, samling på Biltema svågertorp runt 7. Se till så att vi får dit lite hojåkare nu då!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back