Malmö samåkning

Halloj Malmöiter! Nästa månad blir jag en importerad skåning (flyttar från Jönköping), hoppas en gröngöling som jag kan få haka på nästa säsong och lära mig var alla schyssta vägar finns :-)
 
Hehe låter bra! Fick lappen i måndags och har inte vågat köpa hoj än med tanke på högre försäkring osv, men jag har en ganska god aning om var jag kommer hamna. Kanske hinner köpa en i år i alla fall :)
 
Vad kostar FJR-en i kevlanche?

Inte mycket kan jag lova. ;) Men kolla och räkna här --> http://www.bilsport-mc.com/se/Onlineberaekningen

Tänkte köra ut imorrn fm och vara ute förmodligen hela dagen. Är någon sugen på att ta en "lukta-på-blommorna"-tur på minst 20-25 mil med spontana och korta pauser kan vi utgå från Statoil Midhem, typ.. :tuttar:tummenupp

Hehe låter bra! Fick lappen i måndags och har inte vågat köpa hoj än med tanke på högre försäkring osv, men jag har en ganska god aning om var jag kommer hamna. Kanske hinner köpa en i år i alla fall :)

Varför inte ta en titt först på BMW, Honda eller Triumph som har märkesförsökringar på IF?

http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/MC/Pages/Oversikt.aspx kan du kolla in och hämta försäkringsbroschyrer så du kan kolla. Allt beroende på din "körstil", tycker jag det är mer rätt att "öva" på en äldre och mindre effektstark hoj de första åren. Om man tänker på försäkringskostnaderna, för Malmö är ju inte precis en billig zon att bo i. :huvet
 
Last edited:
Wow fan vad billigt, den skulle kosta mig 4k hel/hel .. E faktiskt sugen på en K1300S men jag har inte råd just nu. Dessutom så tror jag inte att den är helt rätt för mig då det är kardandrivning, och den är jättelång. Inte direkt nån wheelie-maskin mao
 
Förstår iofs inte tjusningen med vare sig wheelies, stoppies eller burnouts. Det bara kostar en massa + för med sig annat skit. Men alla är ju inte lika, som tur var. Själv njuter jag av att hinna kolla in naturen och annan omgivning när man kör.
 
E faktiskt sugen på en K1300S men jag har inte råd just nu.
Håller med om att den är för lång (bökigt att svänga med).
Men min K1200S som jag hade förut råkade lätta någon gång när jag släppte kopplingen för snabbt på 3:an.
K1300S ska tydligen vara mycket bättre men jag har inte provat någon.
 
Pheeww, lättar i 3:an ? det måste va jävligt bra drag i de maskinerna ..
Om du har lust någon gång kan vi åka och prova samtidigt, så kan vi jämföra intryck.

Satan vad kallt det var i kväll med skinnkläder.. Dags att ta ut GTX jackan med vinterfodring igen :/

Förstår iofs inte tjusningen med vare sig wheelies, stoppies eller burnouts. Det bara kostar en massa + för med sig annat skit. Men alla är ju inte lika, som tur var. Själv njuter jag av att hinna kolla in naturen och annan omgivning när man kör.

Jag wheelar mest för att jag är snål och vill spara på framdäcket
 
Last edited:
Pheeww, lättar i 3:an ? det måste va jävligt bra drag i de maskinerna ..
Om du har lust någon gång kan vi åka och prova samtidigt, så kan vi jämföra intryck.

Satan vad kallt det var i kväll med skinnkläder.. Dags att ta ut GTX jackan med vinterfodring igen :/



Jag wheelar mest för att jag är snål och vill spara på framdäcket

Och jag flyger fram så sparar jag allt! :yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top