Mördarspindel gick till attack mot mig!

Kevorkian skrev:
Det är ju inte så enkelt. Det tror jag du förstår. Dom flesta blir inte av med en fobi genom att läsa en bok.

Nej, men det kan ju lindra lite.

Jag hatar getingar&bin visst men vet om att det inte gör ett dugg ont att bli stucken och jag är absolut inte allergisk men ändån viftar man som fan när man ser dem.
Fick in en i hjälmen en gång - det var trevligt att den kröp på näsan o upp till pannan där den häckade ett tag. Fick lite halvpanik men lyckades stanna till o sen drog den iväg igen. Det hade nog inte gjort ont men kul om det tagit ögat :3freak

Mavve skrev:
Det är en rätt fin gräns till okunnighet med :7peta

Lite halvkorkade tjejer har ju alltid varit gulliga såklart :rolleyes:

Räkna nu upp de saker du har obehag eller rädsla för så kan vi slakta dem med statistik och kunskap. Eller är du en sån där ur-man som inte räds något kanske? Det vore också sött. :)

Mavve skrev:
Jag hatar getingar&bin visst men vet om att det inte gör ett dugg ont att bli stucken och jag är absolut inte allergisk men ändån viftar man som fan när man ser dem.

Då kan jag rekommendera "Boken om bina" av Alexander Lundgren & Gösta Notini, så slipper du allt viftande!!;)

Markus skrev:
Jag fångade en sån där snok en gång, den var helt rabiat och inte ett dug medgörlig. Jag tvangs släppa ut den då den blev en fara för sig själv.

Tog du i den!?

Solan skrev:
Till skillnad från halvkorkade killar som aldrig är charmigt...

Jjjjaha? :va

Du kanske inte ska skriva så värst mycket mer tror jag. :3freak

Eller befinner du dig i chocktillstånd fortfarande :lol :lol :rofl :rofl

Markus skrev:
Räkna nu upp de saker du har obehag eller rädsla för så kan vi slakta dem med statistik och kunskap. Eller är du en sån där ur-man som inte räds något kanske? Det vore också sött. :)

ur-man :hihi :lol

Jag är rädd för: Hmm, fan, svårare än jag trodde....
Jag är rädd för att bensinen ska ta slut när jag kör på ett lantisställe där det inte finns täckning på mobilen.
Han Darin skrämmer mig fan rejält - eller kanske mest de som gillar honom :3freak
Jag är rädd för att jag skulle komma på en mc-tjuv eller en våldtäksman på bar gärning för då måste jag göra illa honom(alltid en kille).

Jag är inte rädd för bin - bara en reflex att jag viftar efter dem.

Solan skrev:
Oj då...det var ju inte meningen att du skulle ta åt dig....så det kan bli... :rolleyes:

Du quotade mitt inlägg - lär dig att ahndskas med forumet innan du använder det....

Det är bättre att vara tyst och anses dum än att öppna käften och bekräfta det :D

Haft ihjäl den lilla lilla spindeln än? :7peta

Mavve skrev:
Du quotade mitt inlägg - lär dig att ahndskas med forumet innan du använder det....

Det är bättre att vara tyst och anses dum än att öppna käften och bekräfta det :D

Haft ihjäl den lilla lilla spindeln än? :7peta

Kloka råd...du borde följa dom själv!

Nej spindeln lever fortfarande (tror jag) och håller troligtvis på att tugga ut sig ur kartongen.

Solan skrev:
Kloka råd...du borde följa dom själv!

Nej spindeln lever fortfarande (tror jag) och håller troligtvis på att tugga ut sig ur kartongen.

Du e nollan i 08 va? :banana

Akta dig så den inte äter upp dig o din familj :gnissla

Fan, jag vill ha en Kamelspindel!
Ruskigt coola djur. 16km/h är skitfort för en insekt.
Synd att dom inte trivs nåt vidare i fångenskap.
Får duga med mitt lilla kryp tills vidare...

Bifogat

• PICT2948.JPG
    PICT2948.JPG
    71.4 KB · Visningar: 143
Den större kärrspindeln är annars ett mäktigt inslag i svenska naturen (tyvärr hotad art idag). Den kan bitas sägs det, men risken är nog inte så stor :hihi

Inte omöjligt att man hittar andra typer av kärrspindlar på näckrosblad in vid vassen eller så.

Last edited:
när jag var ungefär 8:a år så åt vi tacco till mat (ni vet hur kladdig man kan bli), så jag gick och tvättade mig om munnen. när jag ska torka mig i ansiktet så ser jag något underligt komma flygande förbi. kollar ner på golvet och där är den näst fetaste spindeln jag någonsin sett (som inte var i fångenskap), den var ungefär 10cm i diameter. och det var ingen sån spindel med långa ben, utan en sån stor svart sak som är mer luden än en pudel. kommer på tanken att den har suttit i handduken och alltså varit ungefär 5cm från min mun.

ungefär nu springer jag ut och skriker till min fader att han ska komma dit och ta livet av krypet.

detta är nog det värsta jag någonsin varit med om när det gäller spindlar.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back