Mördarspindel gick till attack mot mig!

Swedie,
vilken liten mobiltelefon du har! :hihi

HönaPower skrev:
Haha!! fan va synd! den hade nog gjort succé på Skansenakvariet, den besten till brun husspindel.... :hihi

De ville bara befatta sig med levande djur om jag minns rätt (det är fortfarnade suddigt pga traumat, men minnena har sakteligen börjat återvända).

Den bilden är lite missvisande, dessutom är det två spindlar...men dom blir tydligen stora som en hand...det räcker!!!

(Rälig...vad betyder det?) :va

HönaPower skrev:
Swedie!!! akta dig för fan, nu är polarn på väg för att hämnas! göm dig!

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA jasså du har dockskåp hemma hahahahahahahaha :lol :lol :lol
jävla fjolla.

Markus skrev:
Yeah right. I och för sig så är söderförorter livsfarliga men det där låter kryddat.

nopp min polare är inte rädd för mycket men han duscha inge mer på den resan :3freak (hade duschen i källarn)

ozeo skrev:
nopp min polare är inte rädd för mycket men han duscha inge mer på den resan :3freak (hade duschen i källarn)

Finns många ställen där man delar duschen med andra i källaren.... Hur fan man nu kan med o leva så vet jag ju inte.

Swedie skrev:
Ja det var iaf känslan när den kom lunkandes mot mig från under TVn. Länge sedan jag blev så vettskrämd. Faktiskt aldrig sett en sådan stor spindel i Sverige som inte finns i bur :eek:

Spana in storleken på den. Nu är den ihjälklubbad med först en kudde för o hålla den kvar, men den levde fast med brutna ben. Sen så blev det förlängt golvmopp att ta hand om sista mosaren.

Denna spindel gjorde mig genast mindre maskulin. Usch för spindlar! :fatta!

spindel.jpg

Sådana klappar jag 2-3st om dan här hemma :) Tjejen är hysteriskt rädd för dom :D hon slutar andas så länge hon ser dom så hon brukar bli blå innan jag fått bort dom.

//Crall

Det verkar vara i mörka halvfuktiga källare som spindlar trivs bäst. Jag avskyr mörka halvfuktiga källare.

Ett av de äckligaste kryp jag stött på var en tusenfoting (ca 7-10cm lång). Jag satt helt fredligt och läste på sporthoj en kväll när det plötsligt kommer en tusenfoting och går först över tangentbordet och sedan sneddar upp över skärmen. :skrämd Ett ihoprullat nummer av BIKE blev mitt verktyg för att återsända monstret till dess skapare...

På ett ställe där jag bodde tidigare så hade vi kackerlackor. Ganska stora sådana. Som tur är så verkar de inte ha följt med oss i flytten.

En kompis hade silverfiskar i sin vardagsrumsmatta.

Jag avskyr kryp...

Se nu till att se "Imse Vimse Spindel" och "Eight Legged Freaks" innan ni går och lägger er ikväll.

HönaPower skrev:
Nu kan ju inte jag Sveriges alla spindelarter.

Men på landstället på Gotland finns det en jordkällare...& jag skojar inte när jag säger att en del av dom asen har en KROPP som en femkrona, man hör när dom går tamejfan! :4skrika
Svarta är dom....skulle vara kul att veta vilken art det är, men dom skrämmer skiten ur mig......skulle döda en av dom med ett paraply (vilken hjälte...) den duckade & började springa uppför paraplyet mot mig.....fy satan!!!!!

Kan det ha varit en sån här ?
memema1-020800.jpg

Meta Menardi (källarspindel)
En av de största spindlar vi har i Sverige (helt ofarlig).

Om jag såg en sådan spindel skulle jag springa ut i trapphuset och ligga där i fosterställning och gråta i några timmar. Sen skulle jag ringa flyttkillarna. Även om någon kommer och dödar den åt mig så finns risken att den har lagt ägg så det kommer future childs och dödar mig när jag sover.

En liten anekdot också. Min tremänning Nina var till nått land i sydamerika och skulle gå på toa. Stängde dörren, satte sig ner och kollade upp i hörnet vid dörren och där satt en spindel stor som ett cirkustält. 0,2 sekunder senare stod hon utanför, skakandes och sa till guiden att det var en spindel i toan. Han skrattade lite och sa att det är nog lugnt, tittade in och slämde igen dörren snabbt som satan och började ringa nån firma. Spindeln var tydligen vidrigt giftig och även aggresiv. Det är då jag hör sånt som jag kommer ihåg vad vintern är bra för egentligen.

Kan lungt förstå de där med stora spindlar...inte rädd för kryp men när det smakar till i anskite på en av en sån som har en kropp som en 5 krona kan jag lungt säga att man får hjärtstillestånd :skrämd ...detta skedde i mamma och pappas jordkällare när jag skulle hämta upp potatis å lingonsylt :crash
Kan lungt säga att pappas 45 i träskor är himmlans bra för å mossa sånna med :lol Eller så kanske man ska ta och använda luftpistolen på dom :hihi :4skrika

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing