Mördarspindel gick till attack mot mig!

honkiie skrev:
Om jag såg en sådan spindel skulle jag springa ut i trapphuset och ligga där i fosterställning och gråta i några timmar. Sen skulle jag ringa flyttkillarna. Även om någon kommer och dödar den åt mig så finns risken att den har lagt ägg så det kommer future childs och dödar mig när jag sover.

Wow vilken kille.
Spindlar e ju bra att ha i lägenheten. De käkar småkryp och låter en oftast vara.

Jag hade en i ett par veckor här. Rätt stor och med lite halvludna ben. Såg jag den så gjorde den ju ingenting så varför ska jag göra den nånting?
Tyvärr lacka jag på honom när han störde mig när jag diskade så han kunde lika gärna få dö då men då tror jag även att han tuggat på mig när jag sov för jag vaknade upp med en massa konstiga märken som kliade ibland på benen :banana
Stor chans att de kan döda en :rolleyes:

Spindlar är fina djur! Dessutom är de nyttiga..dödar och äter en massa andra små kryp som surrar och stör! En kompis till mej hade spindlar av storlek större boendes i gillestugan i sitt föräldrahem... Nu är jag inte rädd för spindlar, men de jäklarna hoppade och det var mindre trevligt emellanåt... iaf när de landade i hårsvallet.. men, det var bara att plocka loss dem försiktigt och släppa tillbaka dem oskadda :) .

Luffarspindeln är på väg till sverige (heter det för den gillar att lifta med tåg o lastbilar ,har hittats på peppar holmen (öresundsbron), den är ganska giftig o har ett vävnadsförstörande gift, köttet dör runt bettet, så ni som bor I malmötrakten ,U GONNA GETTIT, Muuaahahaha sleep well !

Häromdagen hade jag en nära döden upplevelse! Jordens största spindel kröp över golvet när jag låg och glodde på tv, sen försvann den spårlöst.
Igår kväll så stötte jag på honom och fick panik. Det enda jag kunde komma på var att slänga över en kartong....men nu vet jag inte vad jag ska göra....jag hoppas bara den är kvar där under för det är enda sättet för mig att våga vara kvar hemma.

Bifogat

• PICT0001lit.JPG
    PICT0001lit.JPG
    62.7 KB · Visningar: 233
  • PICT0004lit.JPG
    PICT0004lit.JPG
    49.3 KB · Visningar: 149
Solan skrev:
Häromdagen hade jag en nära döden upplevelse! Jordens största spindel kröp över golvet när jag låg och glodde på tv, sen försvann den spårlöst.
Igår kväll så stötte jag på honom och fick panik. Det enda jag kunde komma på var att slänga över en kartong....men nu vet jag inte vad jag ska göra....jag hoppas bara den är kvar där under för det är enda sättet för mig att våga vara kvar hemma.

Lyft och kolla. :banana

Solan skrev:

Näradödenupplevelse som du dessutom hann fotografera? Oj, duktigt - föddes du med inbyggd kamera? De flesta saker har ju kamera idag så jag bara undrar.

Räkna ut hur många gänger större du är än den lilla spindeln och fråga dig om det verkligen är motiverat att vara så rädd att du upplever det som en näradödenupplevelse....

Mavve skrev:
Räkna ut hur många gänger större du är än den lilla spindeln och fråga dig om det verkligen är motiverat att vara så rädd att du upplever det som en näradödenupplevelse....

Du, få rädslor är rationella - om ens någon. Låt mig gissa, du har ett sånt där "No Fear" linne i gymmet va? ;)
Varför är folk rädda för ormar, att flyga, vargar mm?

Solan skrev:

Sätt på Carolas "Håll mitt hjärta" på stereon. Efter ca 2 min är den förlamad och du kan lugnt lyfta ut den! :banana

Mavve skrev:
Näradödenupplevelse som du dessutom hann fotografera? Oj, duktigt - föddes du med inbyggd kamera? De flesta saker har ju kamera idag så jag bara undrar.

Nej någon inbyggd kamera har jag inte...men däremot en med zoom... om den skulle anfall mig så har jag ju en bild på den och kan få rätt motgift... :)

Markus skrev:
Lyft och kolla. :banana

Inte en suck att jag gör....så länge den är där under så kan jag överleva...skulle den inte vara där så är den ju på fri fot i min lägenhet... och den vetskapen vore värre.

Kevorkian skrev:
Sätt på Carolas "Håll mitt hjärta" på stereon. Efter ca 2 min är den förlamad och du kan lugnt lyfta ut den! :banana

Risken finns att även jag blir förlamad..

Brr...

Bifogat

• DSC00068.JPG
    DSC00068.JPG
    39.4 KB · Visningar: 240
  • DSC00048.JPG
    DSC00048.JPG
    100.1 KB · Visningar: 237
  • DSC00055.JPG
    DSC00055.JPG
    81.6 KB · Visningar: 227
Markus skrev:
Du, få rädslor är rationella - om ens någon. Låt mig gissa, du har ett sånt där "No Fear" linne i gymmet va? ;)
Varför är folk rädda för ormar, att flyga, vargar mm?

jag vet varför man är rädd för spindlar o andra farliga giftiga djur, det sitter i sen långt tillbaka ja men om man läser en liten bok om svenska spindlar så kan man ju sluta vara rädd. De är ju inte farliga.
Eller ska man vara rädd TROTS att de inte kan ha ihjäl en på det mest plågsamma sättet?
För mig obegripligt.

Har ingenting med "No Fear" att göra alls.....

Solan skrev:
Nej någon inbyggd kamera har jag inte...men däremot en med zoom... om den skulle anfall mig så har jag ju en bild på den och kan få rätt motgift... :)

Anfalla dig :rofl

Biter den dig så händer precis INGENTING. Det känns säkert om du inte är okänslig dvs.
Sen kan du trampa ihjäl den eller slå den med en sko om du måste.

Du kommer inte dö och din vävnad kommer inte att smälta bort sakta och det kommer inte att vara plågsamt alls för dig.

DU ÄR STÖRRE ÄN DEN!!!

Mavve skrev:
...men om man läser en liten bok om svenska spindlar så kan man ju sluta vara rädd. De är ju inte farliga.
...

Det är ju inte så enkelt. Det tror jag du förstår. Dom flesta blir inte av med en fobi genom att läsa en bok.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing