Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:Om jag såg en sådan spindel skulle jag springa ut i trapphuset och ligga där i fosterställning och gråta i några timmar. Sen skulle jag ringa flyttkillarna. Även om någon kommer och dödar den åt mig så finns risken att den har lagt ägg så det kommer future childs och dödar mig när jag sover.
Kevorkian skrev:En sån där hade jag i badhanduken en morgon & mosade in den i trosan på mig själv![]()
![]()
Markus skrev:Skumt. Killade det skönt sen?![]()
Solan skrev:Häromdagen hade jag en nära döden upplevelse! Jordens största spindel kröp över golvet när jag låg och glodde på tv, sen försvann den spårlöst.
Igår kväll så stötte jag på honom och fick panik. Det enda jag kunde komma på var att slänga över en kartong....men nu vet jag inte vad jag ska göra....jag hoppas bara den är kvar där under för det är enda sättet för mig att våga vara kvar hemma.
Solan skrev:Häromdagen hade jag en nära döden upplevelse! Jordens största spindel kröp över golvet när jag låg och glodde på tv, sen försvann den spårlöst.
Igår kväll så stötte jag på honom och fick panik. Det enda jag kunde komma på var att slänga över en kartong....men nu vet jag inte vad jag ska göra....jag hoppas bara den är kvar där under för det är enda sättet för mig att våga vara kvar hemma.
Mavve skrev:Räkna ut hur många gänger större du är än den lilla spindeln och fråga dig om det verkligen är motiverat att vara så rädd att du upplever det som en näradödenupplevelse....
Mavve skrev:Näradödenupplevelse som du dessutom hann fotografera? Oj, duktigt - föddes du med inbyggd kamera? De flesta saker har ju kamera idag så jag bara undrar.
Räkna ut hur många gänger större du är än den lilla spindeln och fråga dig om det verkligen är motiverat att vara så rädd att du upplever det som en näradödenupplevelse....
Markus skrev:Lyft och kolla.![]()
Kevorkian skrev:Sätt på Carolas "Håll mitt hjärta" på stereon. Efter ca 2 min är den förlamad och du kan lugnt lyfta ut den!![]()
Markus skrev:Du, få rädslor är rationella - om ens någon. Låt mig gissa, du har ett sånt där "No Fear" linne i gymmet va?
Varför är folk rädda för ormar, att flyga, vargar mm?
Solan skrev:Nej någon inbyggd kamera har jag inte...men däremot en med zoom... om den skulle anfall mig så har jag ju en bild på den och kan få rätt motgift...![]()
Mavve skrev:Eller ska man vara rädd TROTS att de inte kan ha ihjäl en på det mest plågsamma sättet?
Gustav1 skrev:Brr...
Mavve skrev:...men om man läser en liten bok om svenska spindlar så kan man ju sluta vara rädd. De är ju inte farliga.
...
Markus skrev:Ja, det är väl gulligt?![]()
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |