whitebeard
Ny medlem
Vad på mässan,kollade in hjälmar.Provade en kolfiberhjälm som vägde 1000 gr från UVEX.Säljaren sa att det fanns lättare hjälm om ja hade strl small= 950gr. Vad väger konkurrenterna? Trött att dra runt på massa x vikt på huvudet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var i Stockholm provade du hjälmen? Vad var priset? Jag letar också en kolfiberhjälm i 1000g klassen.Vad på mässan,kollade in hjälmar.Provade en kolfiberhjälm som vägde 1000 gr från UVEX.Säljaren sa att det fanns lättare hjälm om ja hade strl small= 950gr. Vad väger konkurrenterna? Trött att dra runt på massa x vikt på huvudet.
tar fram deras katalog,UVEX rs 750 carbon pris 4100 kr ,990-1120 gr
onyx carbon xs, s 950gr,m,l 1000gr,xl,xxl 1050gr pris i sverige 6300kr.kolla med Tour rent.se Gen agent i SVERIGE.
Frågar fortfarande om det finns andra hjälmar som kan komma ner i samma vikt
intressant om säkerheten blir sämre vid lättare hjälm,måste fan ringa snubben o prata om vikt -kontra -säkerhet,personligen tror inte ja på detta.Någonstans finns smärtgränsen men ja tror inte att vi är där än.
Alltså... Är det där något som man måste vara gammal gubbe för att märka av eller? Jag har aldrig haft ont i nacken efter att ha kört hoj. Trots att jag mestadels kört kåplösa hojar och normalt sett använder crosshjälm (och crosshjälmar är ungefär lika aerodynamiska som Palmeutredningen).Kör man några timmar i sträck så är det en viss skillnad mellan en lätt och en tung hjälm
Alltså... Är det där något som man måste vara gammal gubbe för att märka av eller? Jag har aldrig haft ont i nacken efter att ha kört hoj. Trots att jag mestadels kört kåplösa hojar och normalt sett använder crosshjälm (och crosshjälmar är ungefär lika aerodynamiska som Palmeutredningen).
Inte ens då jag körde från Östersund till Göteborg på en dag så fick jag det minsta ont i nacken. Vissa andra delar av kroppen kändes ganska så mörbultade, men inte nacken.
HJC AC-12 carbon och F-15 carbon ligger strax under 1,5kg för en storlek L, din väger nog lite mindre. Min X-lite väger 1350g.Själv har man en kolfiberhjälm från HJC i stolek S nån som vet ungefär vad denna väger?
Alltså... Är det där något som man måste vara gammal gubbe för att märka av eller? Jag har aldrig haft ont i nacken efter att ha kört hoj. Trots att jag mestadels kört kåplösa hojar och normalt sett använder crosshjälm (och crosshjälmar är ungefär lika aerodynamiska som Palmeutredningen).
Inte ens då jag körde från Östersund till Göteborg på en dag så fick jag det minsta ont i nacken. Vissa andra delar av kroppen kändes ganska så mörbultade, men inte nacken.

|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |