Headhunter
Jonas Bergdahl
så har redan ridhjälmar börjat konstrueras och tillverkas utifrån resultaten på KTH: MIPS.
Bra tips! Min sambo har ridhäst så den där firman ska jag hålla ögonen på. Den modell dom visar nu tror jag inte att Maria vill ha dock, den är för ful. Jag är glad över att jag lyckats övertyga henne om att alltid ha hjälm. Tyvärr far en del ridsportstjärnor runt utan hjälm utom just under tävlingsrundorna. Dåliga föredömen. Jag har även sett att vissa ryttare har hjälm men knäpper inte hakbandet, smart

Om bakslaget för hjälmföretaget: Ja det är ju en stor risk att starta upp ett märke från ingenting på en konkurrensutsatt marknad, men det är ju ett av de val man har om man vill slå mynt av sin upptäckt. Ett annat alternativ är att sälja sin idé till ett etablerat företag. Det bästa för mänskligheten vore väl om man släppte upptäckten fri att exploatera. Vet inte hur det skulle gå till, dock. Om man inte patenterar en idé själv så gör väl någon annan det när man publicerar idén. Om man för att förhindra det har skaffat sig patenträtten så har man väl kostader för anskaffandet att täcka. Kan man sälja licenser? Sen finns väl flera olika patentmarknader världen över...