Som jag skrev på forumet för ett tag sen så hade jag inbrott i bilen här utanför bostaden. när jag upptäckte det och såg att rutan va krashad blev man ju klart som fan förbannad. dom hade snott stereon en nyare pioneer mp3, men sist men inte minst mitt skinnställ som jag *idiotiskt* nog hade knögglat ner bakom passagerarstolen när jag hade gjort ett snabbt fordonsbyte tidigare på dagen. tilllägga ett år gammalt dainese ställ för ca 9000 kr.
hur som helst så var bilen bara trafikförsäkrad så jag antog att jag inte skulle få ut ett skit såklart. men började därefter läsa igenom mina hemförsäkrings papper och mc försäkringspapper. och det skulle ju klart gå på både mc och hemförs kom jag fram till.
ringde till trygghansa och berätta hur fallet var och snälla lilla tanten där sa att jag skulle bara försöka hitta kvitton på stället. hitta jag kvittona skulle jag få ut 100% av vad jag betalt och annars bara 70%.
hmmm det kan finnas i föräldrahemmet men tror nog inte jag har kvar det.
aja jag åkte 40 mil för att vända upp och ner på mor o fars kåk för att hitta kvittona men det var förgäves.
snacka återigen med trygg hansa men nu var det minsann en annan inte så snäll liten tant utan hon sa att hade jag inte kvitto så kan jag fetglömma nån ersättning.
HELVETE OCKSÅ!!
jag hade köpt stället i 2 omgångar på beviks i linköping och hade lite halv koll på vilken tidpunkt det var, så jag ringde till beviks och hörde om dom kanske hade kvar fakturor och kvitton på allt dom säljer..
oooh jävlar, jo då det har vi men vi säljer ju altså 1000 tals skinnställ om året och det lär inte bli lätt att hitta, speciellt inte när det är köpt i 2 omgångar och du vet inte ens datum..
men jag beskrev precis vad jag köpt, med hjälm, skinnställ och buff för killen och gav honom mitt nummer, detta var på morgonen.
döm av min förvåning när det ringer en kille sent på eftermiddagen och berättar att han har hittat kopior på mina 2 kvitton i deras dator.. då har han altså suttit HELA DAGEN och letat för att kunna hjälpa mig med mitt försäkringsproblem..
Altså att det finns sånna killar
, så jävla underbart.
han skickade kopiorna till mig och nu har jag fått ut pengar från trygg hansa. och nästa gång jag är i östergötland ska jag tamefan åka till beviks med ett flak öl.. det minsta jag kan göra, all heder till honom
hur som helst så var bilen bara trafikförsäkrad så jag antog att jag inte skulle få ut ett skit såklart. men började därefter läsa igenom mina hemförsäkrings papper och mc försäkringspapper. och det skulle ju klart gå på både mc och hemförs kom jag fram till.
ringde till trygghansa och berätta hur fallet var och snälla lilla tanten där sa att jag skulle bara försöka hitta kvitton på stället. hitta jag kvittona skulle jag få ut 100% av vad jag betalt och annars bara 70%.
hmmm det kan finnas i föräldrahemmet men tror nog inte jag har kvar det.
aja jag åkte 40 mil för att vända upp och ner på mor o fars kåk för att hitta kvittona men det var förgäves.
snacka återigen med trygg hansa men nu var det minsann en annan inte så snäll liten tant utan hon sa att hade jag inte kvitto så kan jag fetglömma nån ersättning.
HELVETE OCKSÅ!!
jag hade köpt stället i 2 omgångar på beviks i linköping och hade lite halv koll på vilken tidpunkt det var, så jag ringde till beviks och hörde om dom kanske hade kvar fakturor och kvitton på allt dom säljer..
oooh jävlar, jo då det har vi men vi säljer ju altså 1000 tals skinnställ om året och det lär inte bli lätt att hitta, speciellt inte när det är köpt i 2 omgångar och du vet inte ens datum..
men jag beskrev precis vad jag köpt, med hjälm, skinnställ och buff för killen och gav honom mitt nummer, detta var på morgonen.
döm av min förvåning när det ringer en kille sent på eftermiddagen och berättar att han har hittat kopior på mina 2 kvitton i deras dator.. då har han altså suttit HELA DAGEN och letat för att kunna hjälpa mig med mitt försäkringsproblem..
Altså att det finns sånna killar
, så jävla underbart. han skickade kopiorna till mig och nu har jag fått ut pengar från trygg hansa. och nästa gång jag är i östergötland ska jag tamefan åka till beviks med ett flak öl.. det minsta jag kan göra, all heder till honom

Riktigt hyggligt gjort! 
