Måste dela med mig *stulet skinnställ*

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Som jag skrev på forumet för ett tag sen så hade jag inbrott i bilen här utanför bostaden. när jag upptäckte det och såg att rutan va krashad blev man ju klart som fan förbannad. dom hade snott stereon en nyare pioneer mp3, men sist men inte minst mitt skinnställ som jag *idiotiskt* nog hade knögglat ner bakom passagerarstolen när jag hade gjort ett snabbt fordonsbyte tidigare på dagen. tilllägga ett år gammalt dainese ställ för ca 9000 kr.
hur som helst så var bilen bara trafikförsäkrad så jag antog att jag inte skulle få ut ett skit såklart. men började därefter läsa igenom mina hemförsäkrings papper och mc försäkringspapper. och det skulle ju klart gå på både mc och hemförs kom jag fram till.

ringde till trygghansa och berätta hur fallet var och snälla lilla tanten där sa att jag skulle bara försöka hitta kvitton på stället. hitta jag kvittona skulle jag få ut 100% av vad jag betalt och annars bara 70%.
hmmm det kan finnas i föräldrahemmet men tror nog inte jag har kvar det.
aja jag åkte 40 mil för att vända upp och ner på mor o fars kåk för att hitta kvittona men det var förgäves.

snacka återigen med trygg hansa men nu var det minsann en annan inte så snäll liten tant utan hon sa att hade jag inte kvitto så kan jag fetglömma nån ersättning.

HELVETE OCKSÅ!!

jag hade köpt stället i 2 omgångar på beviks i linköping och hade lite halv koll på vilken tidpunkt det var, så jag ringde till beviks och hörde om dom kanske hade kvar fakturor och kvitton på allt dom säljer..

oooh jävlar, jo då det har vi men vi säljer ju altså 1000 tals skinnställ om året och det lär inte bli lätt att hitta, speciellt inte när det är köpt i 2 omgångar och du vet inte ens datum..

men jag beskrev precis vad jag köpt, med hjälm, skinnställ och buff för killen och gav honom mitt nummer, detta var på morgonen.

döm av min förvåning när det ringer en kille sent på eftermiddagen och berättar att han har hittat kopior på mina 2 kvitton i deras dator.. då har han altså suttit HELA DAGEN och letat för att kunna hjälpa mig med mitt försäkringsproblem..

Altså att det finns sånna killar :banana , så jävla underbart.

han skickade kopiorna till mig och nu har jag fått ut pengar från trygg hansa. och nästa gång jag är i östergötland ska jag tamefan åka till beviks med ett flak öl.. det minsta jag kan göra, all heder till honom :tummenupp

Vilken kille, vilken kille! :Bugar :tummenupp

Dom har iofs varit jävligt trevliga dom gånger jag varit inne där.

Ambitiöst att göra så, det hade inte vem som helst gjort.

Återigen för lite avrättningar och för lite avhuggna händer som resulterat i din tråkiga stöld, men du slapp iaf bli förödmjukad af FB också. Eller nästan, men det löste ju sig tack vare guld värda insatser... :)

Ta ett gott öl.... :yoparty

Tur som en tok....

Att lägga så mycket tid på att hitta dina kvitton är ju helt underbart.
självklart ska killen ha något för det. :tummenupp

Härligt, då tycker jag vi ger massa beröm till Beviks i linköping :banana

Jag har själv haft liknande erfarenheter där MC-kompaniet lagt en del tid åt mig och letat delar till en udda hoj som dom i slutändan knappt tjänade något på, en applåd till dom också :)

ja precis

wonderwizard skrev:
2185642 Tur som en tok....

Att lägga så mycket tid på att hitta dina kvitton är ju helt underbart.
självklart ska killen ha något för det. :tummenupp

grejen var att när jag ringde första gången så sa jag att han kunde få 1000 spänn lätt om han lyckades hitta det, var ju min sista chans och det skulle klart va värt de. men när jag sen fråga om jag skulle skicka pengarna sa han bara..

nävafan jag gjorde ju bara mitt jobb och hade ändå inte så mycke o göra :yoparty

Har beviks lyft ett finger för att hjälpa nån? låter otroligt :va

Snällt gjort iaf :)

RR_larsson skrev:
2185752 Har beviks lyft ett finger för att hjälpa nån? låter otroligt :va

Har alltid blivit mycket bra bemött på Beviks. Speciellt Johan på reservdelar/tillbehör. Han tipsade om alternativa lagningsmetoder ("svetsa" plast) till lillebror hoj, istället för att köpa svinigt dyra kåpor nya. Även lackerare som var väldigt prisvärda hjälpte han oss att få kontakt med. När jag behövde byta bakdäck på min hoj så fick jag ha min hoj i hans garage på depåställ (blev återigen billigare än att lämna in hela hojen). Ytterligare exempel finns. All heder åt i alla fall reservdelar/tillbehörsavdelningen på beviks.

/Oskar

Hoztic skrev:
2185807 Skicka en flaska skotskt mineralvatten till honom :hihi Riktigt hyggligt gjort! :tummenupp

Det är säkert uppskattat, jag jobbade med en snubbe tidigare som garanterat skulle gilla den presenten, en periodare, som kunde vara borta från jobbet i fjorton dar bara för att någon bjöd på en öl i busskuren när han skulle hem från jobbet....

Fast nånting ska snubben helt klart ha :yoparty

GuW skrev:
2185929 Det är säkert uppskattat, jag jobbade med en snubbe tidigare som garanterat skulle gilla den presenten, en periodare, som kunde vara borta från jobbet i fjorton dar bara för att någon bjöd på en öl i busskuren när han skulle hem från jobbet....

Fast nånting ska snubben helt klart ha :yoparty
Ja, alla presenter kan väl bli fel! Ger man honom ett wienerbröd så kanske han har kämpat mot sin övervikt i hela sitt liv, å börjar äta ihjäl sig istället.

Måste fråga hur det blir när man köpt spruttans nytt ställ på E-bay, och blir av med stället, är det bara att skriva ut Paypal-"kvittot" och Ebay-auktionen månntro?

Strongliquid skrev:
2186080 Måste fråga hur det blir när man köpt spruttans nytt ställ på E-bay, och blir av med stället, är det bara att skriva ut Paypal-"kvittot" och Ebay-auktionen månntro?

pengarna är väl dragna från ditt konto ? då räcker väl att gå till banken & få ett utdrag

Strongliquid skrev:
2186080 Måste fråga hur det blir när man köpt spruttans nytt ställ på E-bay, och blir av med stället, är det bara att skriva ut Paypal-"kvittot" och Ebay-auktionen månntro?

Fick saker köpta via eBay stulna ur min bil i våras, det gick fint med paypal-kvitto (TryggHansa).

det är nog inga problem

Strongliquid skrev:

tanten på trygg hansa krävde dock att jag skulle köpa ett nytt skinnställ för försäkringspengarna och kunna visa kvitton på det för att få ut sista tusenlappen och det gick hur bra som helst med ett handskrivet kvitto ifall jag skulle köpa nåt begagnat från blocket.. så det e nog inga problem :tummenupp

Skönt att höra att det finns hjälpsamma människor!

trist att höra om inbrottet i bilen, men skönt att det
löste sig så bra till sist!

Hoztic skrev:
2186066 Ja, alla presenter kan väl bli fel! Ger man honom ett wienerbröd så kanske han har kämpat mot sin övervikt i hela sitt liv, å börjar äta ihjäl sig istället.

HAHAHA, tror du knäppte Guw lite på näsan där :yoparty :hihi

btw. jävla hygglig kille :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back