Märkliga fysiska åkommor

Nu kände jag mig plötsligt väldigt frisk!!
Låter som du ska vara glad att du vaknar på morgonen.....:gnissla

En kaputt axel som krasar som ett trasigt lager när jag håller handen i höjd med huvudet och rör den fram och tillbaka. Får tics när jag är trött. Allt från ett fladdrande ögonlock till armar som hoppar fram och tillbaka nån decimeter.
Jag kan (eller kunde iaf) knaka med allt utstickande på kroppen. Och lite saker som inte är utstickande (som bröstbenet). Ja, det inkluderar näsa, öron och uuh... Ja. :)
Jag får ont som fan i ögonen av solljus. Känns som om någon hackar i ögonen/hjärnan med lång spik eller nåt.
Jag får en stark obehagskänsla i trakten av gallan av att sitta ner med 90 graders vinkel mellan ben/bål, det är ett släktdrag som kommer från farsan.
Jag vaknar inte av att man slår på mig när jag sover. (Iofs är det pga en flickvän som slogs i sömnen.) Samt att jag har sömnapné så jag brukar få varna töser att jag kan sluta andas när jag sover, och att jag inte vaknar när de knuffar/slår på mig beror inte på att jag dött... Har vaknat några gånger med lätt panikslagna töser bredvid i sängen. Heh.

Att det knakar, krasmar och låser sig i lederna är helt normalt.
Jag är mer bekymrad över att andningen eller hjärtat lägger av på mig när jag blir nedkyld.
Blivit inbogserad till land tre gånger när kroppen slutar fungera.
Djävligt jobbigt.

Vi kan ju lägga till resten med =)
Jag har lite skev bröstkorg.
Alvöron (Är visst gulligt)
Fick en jatteböld i armhålan en gång och fick operera den, resultatet av det är att jag numera måste gå på provtagning på sjukhuset varje år för att se om MRSA bakterierna är under styr.
Blev diagnostiserar med något som kallas Tietzes syndrom så jag kan få en akut värk i bröstbenet pga inflammation mellan revbenen och bröstplattan.
Samtidigt som ovan fick jag även reda på att jag hade ett hjärtfel som kallades WPW-syndom.
Den månaden för 2 årsedan var rätt ångestfylld

Jippie

Tar jag eller någon annan i min absoluta närhet i bomull så kreverar jag, samma sak att gå i kall knirrande snö:confused:

Bomull är lugnt, men olackat slipat trä är... huuuu! Smörknivar, osthyvelskaft och sån skit i trä - då kastar jag mig över marmeladen istället.

Om jag trycker på ögat (inåt mot näsan) dyker det upp en svart prick i motsatta hörnet av ögat...

Beror, om jag minns rätt, på att receptorerna i näthinnan är rätt tryckkänsliga och slutar fungera då det blir lite extra tryck på dem. Skall vara ofarligt.

Jag får ont i ryggen när jag äter pommes, det känns liksom som att jag sväljer med ryggraden och att den är för trång...känns sjukt konstigt.

Happ, samma här! Och nästan bara just med pommes. Märklig mat.

Jag var till läkaren i förra veckan och fick veta att jag gått och skadat/knäckt ett ben i foten. Hur jävla lätt är det att förklara för folk när man gått och skadat ett sesamben? Inte en käft har en aning om vad det är, att det finns eller vad det gör! Inte jag heller. Förutom att det gör ont när man har sönder dem, då.

Det försämrar kraftigt mina möjligheter att dra martyrnytta av mitt lidande.

"Kan du hämta kaffe åt mig? Jag har knäckt ett sesamben..."

"Ett vaddåsaru?!"

Och redan där har de empatihämmade jävlarna glömt allt om mitt kaffe.

Last edited:
Tar jag eller någon annan i min absoluta närhet i bomull så kreverar jag, samma sak att gå i kall knirrande snö:confused:

Nästa gång du är och handlar, prova att nypa lite på ett paket potatismjöl!

Det ger samma knirrande, multiplicerat med hundra.....

Intressant hur vissa reagerar med obehag på ljud / känsla av viss mat...
Kom på att jag HATAR det kluckande ljudet när vin hälls upp....stör mig något så förbannat!

Vaknade en morgon med att det luktade kostigt...vände mig om o fann ett 30 x 4 cm stort öppet sår på underbenet Visade sig vara sjukhussjuka och det som luktade var var som fastnat i lakanet :
3 månader på kryckor och massor med omläggningar i x antal lager dagligen.

Har jäkligt små händer, pinsamt som sjutton att köpa vantar som är till 4-7 åringar :gnissla

Last edited:
Men fyfan!! uppstår sånt över en natt alltså? :gnissla

Vaknade en morgon med att det luktade kostigt...vände mig om o fann ett 30 x 4 cm stort öppet sår på underbenet :skrämd Visade sig vara sjukhussjuka och det som luktade var var som fastnat i lakanet ::död
3 månader på kryckor och massor med omläggningar i x antal lager dagligen.

Men fyfan!! uppstår sånt över en natt alltså? :gnissla

Bakterier kan vara riktigt otäcka :död Man vet inte ursprungsorsaken, kan ha varit en hårsäck (rakat) som det har kommit bakterier i och sedan har det gått fort. En läkare trodde att det kom genom näsan o spridit sig neråt men den teorin tror jag inte på..konstigt att bara benet skulle ha blivit infekterat då :va

Bakterier kan vara riktigt otäcka :död Man vet inte ursprungsorsaken, kan ha varit en hårsäck (rakat) som det har kommit bakterier i och sedan har det gått fort. En läkare trodde att det kom genom näsan o spridit sig neråt men den teorin tror jag inte på..konstigt att bara benet skulle ha blivit infekterat då :va

Du kanske nös i knävecket istället för armvecket en dag? Vanlig miss.

Intressant hur vissa reagerar med obehag på ljud / känsla av viss mat...
Kom på att jag HATAR det kluckande ljudet när vin hälls upp....stör mig något så förbannat!

Folk som smaskar när de äter eller/och sörplar i sig drickat. :machinegu

Folk som smaskar när de äter eller/och sörplar i sig drickat. :machinegu

:fakta

Fan du hann före mig! Tänkte precis skriva det.

Jag hatar det så innihelvete mycket att jag skulle vilja nita den jäveln som smaskar när jag sitter vid samma bord.
Det är liksom inte att man tänker "men då, kan du sluta är du snäll", utan mera "nu jävlar stänger du igen käften innan jag go bananas på dig".

Samt att ett lätt illamående infinner sig på direkten.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra