Blå R1
Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Har som regel att köra om glidare på bakhjulet, iaf om det kan ske utan ngn större risk (utöver de vanliga riskerna med bakhjulsåkning och omkörning)..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Karhu skrev:2376615sen senare glider en gubbe fram till mig i mc ställ på jobbet o säger:
- du ska veta en sak
- vaddå?
-man åker inte förbi på bakhjulet särkilst inte andra mc cyklister
Janne_1956 skrev:2379012Kan hålla med om att det finns många "trafikpoliser" men samtidigt så verkar det finnas väldigt många på detta forum som tycker sig ha all rätt att köra som omogna fjortisar.
Detta kommer säkert att reta många och tycka att jag själv är en löjlig gubbe.
Men kan ju då berätta att jag själv har en skapligt snabb hoj och senast idag åkte c:a 200 så helt laglydig är inte jag heller
Men detta skedde på 90-väg och i stort sett bilfritt.
För er som inte förstår så vill jag förtydliga, efter att ha varit här på sporthoj några veckor nu och läst majoriteten av inläggen så har jag märkt att väldigt många tycker sig ha rätt att köra hur fan som helst samtidigt som samma personer kan beklaga sig i trådar när någon bilist gjort något som inte fallit dessa i smaken. Logik???
Nä inte helt mycket.
I sakfrågan i denna tråd så kan jag ju lite försynt undra varför det var nödvändigt att dra om två fordon på bakhjulet? Hatar jag bakhjulsåka nu? Nä inte alls om det sker så att inga andra fordon eller människor finns i närheten.
Nja Automan, håller inte helt med dig, dock delvisAutoman99 skrev:2380470Min bästa Herre . Att ungdomarna reagerar som dom gör kan de Ej råför .jag tror säkert att du hade samma attityd när du var 23 och kände dig odödlig och alla som inte tänkte som du vart helt blåsta i huvudet .Att dra om någon på Bakan verkar varken trafiksäkert eller moraliskt korrekt men att dra fram den stora moral tårtan hjälper föga för att förhindra beteendet .om något så spär det bara på föraktet mot dom äldre . man blir trots allt räddare hju äldre man blir så det bottnar i att man är avundsjuk på att man själv inte har Modet fast man inte vill erkänna det ..vi kan väl alla försöka att respektera varandras åsikter hur omoraliska och Tonnårsaktiga dom än verkar , vi är hju alla Hojbröder .![]()
Janne_1956 skrev:2380367Kul att det bara är andra som gör missar. Har det slagit dig att andra kanske måste kompensera för din idiotkörning?? Och att din fantastiska körning inte alltid är så säker för andra??![]()
Eas skrev:2376691Så länge omkörningen sker utan risk för andra så ska väl han skita i om det sker på bakhjulet!!
Det finns gott om folk som leker trafik-polis, inget att bry sig om!
![]()
Utrustad med röntgensyn är vi|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |