märklig grejj

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
kanske inte ja som fattat de än men men tar de från början

några dagar sen ute o glider tror de va till jobbet ja skulle...glider 55 på en 70 väg tänker de håller inte måste om, fritt fram slangar ja förbi en bil o en mc glidare (mjo fel ställe ja vet men wtf)... inge mer me de gick smärt fritt...sen senare glider en gubbe fram till mig i mc ställ på jobbet o säger:

- du ska veta en sak
- vaddå?
-man åker inte förbi på bakhjulet särkilst inte andra mc cyklister
- nehe :S
- de e respekt löst mot andra mc åkare
- jaha de har ja inte tänkt på
- jag har åkt i 30 år och visar alltid respekt för andra, de kan ligga en 125cc framför mig ja ligger bakom han tills man kan köra om normalt...fast ja kan köra förbi snabbt
(tänkte då för mig själv han måste va avis lr nått :yoparty
aja kan ju itne börja härja på jobbet så)
- jaha men visste inte de va så noga me sån respekt
- det är det bara för man har snabbt cykel ska man inte köra sådär
- :S ne sant det är ju dumt, men ska försätta jobba nu hej...

visst ska man ta de lugnt i trafiken men bara för man möter en glidare behöver man väll inte låta sin egen hojj gå som en påse skit...lr:va
aldrig hört iaf har ni

Last edited:
Karhu skrev:
2376615 -man åker inte förbi på bakhjulet särkilst inte andra mc cyklister
- nehe :S
- de e respekt löst mot andra mc åkare
- jaha de har ja inte tänkt på
- jag har åkt i 30 år och visar alltid respekt för andra, de kan ligga en 125cc framför mig ja ligger bakom han tills man kan köra om normalt...fast ja kan köra förbi snabbt
:confused: :confused: :confused:

Gubben måste vara galen. Ringa någon som kan köra han till ett tryggt ställe.

låter väl rimligt.. :va

NÄÄÄEEE!!! uuiiillaa så fort du ser han i framtiden :P
Glöm inte att berätta för honom att det är respektlöst att ligga och mota tillbaka sportåkare..

Så länge omkörningen sker utan risk för andra så ska väl han skita i om det sker på bakhjulet!!
Det finns gott om folk som leker trafik-polis, inget att bry sig om!

:tummenupp

griniga gubbar, fan blir jag sån hoppas jag att nån skjuter mig direCkt!

oftast e dom bara sura o vill reta sig på nån..
stog ivägen för ett förråd häromdagen.(visste ej att de användes)
skitsur gubbe säger skitbra att ni ställer bilarna här..
jag säger, jo men de e ju bara o säga till så flyttar jag på den..
han, jaha ok..jo men nu gick de ju bra ändå..
..

han var säkert bara avundsjuk för att du har kraften att wheela och inte han.
typp som när man står i en lång kö med mc och glider förbi ,vissa som kör bil kan ju få galnabilsjukan:D

/Blommen

Äsch. Är fedt att köra om på bakhjulet.
Att köra om motorcyklar är ju busenkelt, det finns ju gott om plats bredvid dom.

Kan hålla med om att det finns många "trafikpoliser" men samtidigt så verkar det finnas väldigt många på detta forum som tycker sig ha all rätt att köra som omogna fjortisar.
Detta kommer säkert att reta många och tycka att jag själv är en löjlig gubbe.
Men kan ju då berätta att jag själv har en skapligt snabb hoj och senast idag åkte c:a 200 så helt laglydig är inte jag heller ;)
Men detta skedde på 90-väg och i stort sett bilfritt.

För er som inte förstår så vill jag förtydliga, efter att ha varit här på sporthoj några veckor nu och läst majoriteten av inläggen så har jag märkt att väldigt många tycker sig ha rätt att köra hur fan som helst samtidigt som samma personer kan beklaga sig i trådar när någon bilist gjort något som inte fallit dessa i smaken. Logik???

Nä inte helt mycket.

I sakfrågan i denna tråd så kan jag ju lite försynt undra varför det var nödvändigt att dra om två fordon på bakhjulet? Hatar jag bakhjulsåka nu? Nä inte alls om det sker så att inga andra fordon eller människor finns i närheten.

Janne_1956 skrev:
2379012
I sakfrågan i denna tråd så kan jag ju lite försynt undra varför det var nödvändigt att dra om två fordon på bakhjulet? Hatar jag bakhjulsåka nu? Nä inte alls om det sker så att inga andra fordon eller människor finns i närheten.

För de e fedt!
Kör som fan i trafiken men försöker alltid ha lite marginal så man kan kompensera för andras missar.

Men ibland så känns det tamejfan som om folk siktar på en, och då kokar det över ibland. Men men, synd att vi inte alla kan kramas i trafiken.

Förstår om folk kan bli förbannade ibland om man drar om som fan, men att dom blir förbannade för att man inte visar respekt för att dom har en slö hoj... duh?! Gubben är avis så det skriker om det. Moona honom nästa gång :arsele

Lorge skrev:
2379145 För de e fedt!
Kör som fan i trafiken men försöker alltid ha lite marginal så man kan kompensera för andras missar.

Men ibland så känns det tamejfan som om folk siktar på en, och då kokar det över ibland. Men men, synd att vi inte alla kan kramas i trafiken.
Kul att det bara är andra som gör missar. Har det slagit dig att andra kanske måste kompensera för din idiotkörning?? Och att din fantastiska körning inte alltid är så säker för andra?? ;)

Wonderboy skrev:
De flesta glidåkare jag stöter på vinkar ju inte ens.. vad är det för "respekt"
Och vad har en vinkning med trafiksäkerhet och trafikvett att göra???

avfartsgatan skrev:
Förstår om folk kan bli förbannade ibland om man drar om som fan, men att dom blir förbannade för att man inte visar respekt för att dom har en slö hoj... duh?! Gubben är avis så det skriker om det. Moona honom nästa gång
23 år och kan varken läsa inlägg eller visa viss form av folkvett!!!! Om du läser startinlägget så handlar det väl inte om gubbens "slöa" hoj eller hans avundsjuka.

Återigen, omogenheten hos vissa i det här forumet är märklig. JAG har ALLTID rätt att göra vad jag vill mot alla andra men fan ta DEN som råkar göra något så att JAG måste göra någon form av undanmanöver när jag kommer i 180 blås!!!
Hej och hå.
Och återigen, gasa på där det är läge och där det inte finns andra i trafiken som kan påverkas.

Wonderboy skrev:
2379919 De flesta glidåkare jag stöter på vinkar ju inte ens.. vad är det för "respekt" :4skrika

Håller med, ingen kromsläde/glidare hälsar tillbaka...

Är det för att alla glidare körs av griniga gamla gubbar som avskyr allt vad skrevraketer innebär el ?

Jag försöker hälsa på alla mc folk jag ser...
Det är tycker jag en gemenskap att åka hoj, oavsett vad man kör...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back