EmiliosFantomen
Guest
Varför lyfter så pass många bort ena foten från pinnen inför en kurva när dom rejsar på TV?
Passar på att sträcka på sig lite?
Passar på att sträcka på sig lite?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

. skulle inte vara så skönt!.
Det har att göra med att man kör raceväxlat, inför en kurva växlar man ner genom att dra spaken uppåt med foten sen för man upp foten på fotpinnen när man har växlat klart.
Detta görs dock gaska yvigt ibland kan man tycka, vet inte om det har å göra med att de helt enkelt växlar ner senare och bromsar längre in i kurvorna än vad man själv gör![]()
eller så får man in / ner tyngdpunkten så att man klarar av att hålla
spåret bättre när det går lite fortare än beräknat. prova, det funkar![]()
Du menar att vi kommer få se fler "supermotardfötter" i MotoGp?
Vila/sträcka på lederna är det jag hört.
Nej, det är inte därför. Det är väl inga gamla kärringar med reumatism som är ute och vinglar runt i MotoGP![]()
Dom klarar 30 varv utan att sträcka ut och vila benen i varje kurva![]()
Som Slowmotion skrev så har det en viss inverkar på tyngdpunkten och vad jag läste mig till så ska företeelsen balansera upp kurvtagningen.
/Nitrous
Det har inget med balansen att göra alls utan det har med att man behöver byta blod i fötter och vader då man blir jäkligt stasad då man kör på tå hela tiden.
Det har lite med körstil också då inte alla gör så.
Själv så får jag börja flytta på mina fötter efter en tre fyra varv annars så börjar fötterna domna
MVH
Roffe![]()
om du provar att köra lite fortare ska du se att du har fel![]()

Det har att göra med att man kör raceväxlat, inför en kurva växlar man ner genom att dra spaken uppåt med foten sen för man upp foten på fotpinnen när man har växlat klart.
Detta görs dock gaska yvigt ibland kan man tycka, vet inte om det har å göra med att de helt enkelt växlar ner senare och bromsar längre in i kurvorna än vad man själv gör![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |