Lumpen

Jag lyckades kryssa i fel ruta så de trodde att jag skulle gå i skolan under inryckningen så jag skulle få lämna in nya mönstringspapper nästa år. Fast jag har påpekat detta till pliktverket och hoppas få mönstra i år.

Själv fick man frisedel. Diabetes och bullerskada ska tydligen inte vara poulärt om man ska komma in

kleinealf skrev:
2698130 Själv fick man frisedel. Diabetes och bullerskada ska tydligen inte vara poulärt om man ska komma in

Hade en snubbe på min pluton som hade astma, fattar inte hur han kunde komma in med de fast sen höll de ju inte i längden heller.

De tar ju liksom ut sin rätt.

Hade en snubbe på min pluton som hade astma, fattar inte hur han kunde komma in med de fast sen höll de ju inte i längden heller.

De tar ju liksom ut sin rätt.

Ne, det låta lite konstigt:confused:
Jag vet att jag aldrig skulle klara av att gå i lumpen därför som jag knappt klarar av en gympalektion innan jag blir dålig.:huvet

Lite snabbt lyft av tråden, jag rycker in som motorcykelordonnans KS900 januari 2008 i Livgardet (kungsängen) men om ni nu är så tveksamma på att jag får köra KTM så kör jag hellre gammelmopparna i boden. Bor ju i sthlm så man vill ju komma bort men helt klart värt att köra ktm.
Lite synd att jag redan tagit kortet bara, eller inte :) får ju köra i sommar ;)

Ja, nu har jag fått det slutgiltiga beskedet om vad jag ska få göra i lumpen. Fick mitt tredjehandsval, det som jag inte var direkt sugen på... Fordonsmekaniker i Umeå. :huvet
Men jag ska försöka få min tjänst ändrad, så jag antingen får mitt första- eller andrahandsval. Liten chans att det går igenom, dock.

Last edited:
Ja, nu har jag fått det slutgiltiga beskedet om vad jag ska få göra i lumpen. Fick mitt tredjehandsval, det som jag inte var direkt sugen på... Fordonsmekaniker i Umeå. :huvet
Men jag ska försöka få min tjänst ändrad, så jag antingen får mitt första- eller andrahandsval. Liten chans att det går igenom, dock.

Kan vara mycket svårt men jag hoppas det går bra ändå. Om det är någon annan som har bestämt sig för att han inte vill ha sin plats eller något eller om han skadar sig påvägen så bör det kunna gå att byta.

2700516 Ne, det låta lite konstigt:confused:
Jag vet att jag aldrig skulle klara av att gå i lumpen därför som jag knappt klarar av en gympalektion innan jag blir dålig.:huvet
Allt handlar om vilja, Jag sprang 1 mil på 48 min mendå hade jag en puls på 210 med... (mer än max..)

Allt handlar om vilja, Jag sprang 1 mil på 48 min mendå hade jag en puls på 210 med... (mer än max..)

Om du läser 2 inlägg högre upp så ser du att det inte var angående konditionen jag inte kan göra lumpen eller längre joggingturer:tummenupp

2758295 Om du läser 2 inlägg högre upp så ser du att det inte var angående konditionen jag inte kan göra lumpen eller längre joggingturer:tummenupp
Sorry va ännu värre än jag brukar på grund av alcohol förtäring. Men då förstår jag!

(desutom ska det vara 51 minuter..)

Ja men tycker rökning/snusning är värre.

När ja låg inne så sa alltid befälen rök ej men snusa gärna, givetvis för 99,9% av alla befäl snusade!
Var även förbjudet att röka på regementsområdet dock var de givetvis vissa som rökte i smyg.

Var 3 st på enbart min pluton under gu:n som la ner rökandet pga detta, ganska bra faktiskt!

2759228 När ja låg inne så sa alltid befälen rök ej men snusa gärna, givetvis för 99,9% av alla befäl snusade!
Var även förbjudet att röka på regementsområdet dock var de givetvis vissa som rökte i smyg.

Var 3 st på enbart min pluton under gu:n som la ner rökandet pga detta, ganska bra faktiskt!
Mm riktigt bra, onödig vana. Ja snus tål jag inte (där av mitt nick)

Finns det nån bra sida där det finns mycket info, och vad för olika val man kan göra? (dock nåt år kvar) till det är dax för mig men ändå.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman