Lumpen

Blev ingen Lumpen för mig :(

För få befattningar kvar så jag är inte inkallad till mönstring och går inte att överklaga :(

Last edited:
prulle skrev:
2660781
inte en chans föresten jag suger på att simma.

Men det går väl att göra något åt det, om viljan finns?:tummenupp

Sedan behöver man inte vara elitsimmare, inte ens för A-dyk även om det kan vara en fördel. (Detta påstående kommer från en A-dykare som ganska nyligen muckat.)

Själv är jag också kass på att simma, men ska satsa stenhårt nu efter jul så att jag klarar FJS extramönstring, om jag nu får komma.:katt

AxlySM skrev:
2669746 Men det går väl att göra något åt det, om viljan finns?:tummenupp

Sedan behöver man inte vara elitsimmare, inte ens för A-dyk även om det kan vara en fördel. (Detta påstående kommer från en A-dykare som ganska nyligen muckat.)

Själv är jag också kass på att simma, men ska satsa stenhårt nu efter jul så att jag klarar FJS extramönstring, om jag nu får komma.:katt
Just det den inte gör :hihi

prulle skrev:
2660702 Fan verkar trist, men då får du väll c kort iaf?

Jag får det gratis om jag klarar allt på första försöket, men det är det inte värt ändå.

Last edited:
En rekomendation till er som fyller sent. Försök få mönstra tidigare om ni vill in i lumpen dvs.

Lundgren skrev:
2670210 En rekomendation till er som fyller sent. Försök få mönstra tidigare om ni vill in i lumpen dvs.

Sent :va Jag fyller i slutet av Juli...
Ska jag gå och be om att få mönstra i april eller vadå?

Kalle_rs skrev:
2670479 Sent :va Jag fyller i slutet av Juli...
Ska jag gå och be om att få mönstra i april eller vadå?
Nej för dig är det ingen fara. Men de som fyller i typ November och december får mönstra med första gruppen av nästa generation. Och då kan du ju tänka dig hur mycket det finns kvar. Så försök få mönstra med höstgruppen i så fall om ni fyller så pass sent.

Lundgren skrev:
2670542 Nej för dig är det ingen fara. Men de som fyller i typ November och december får mönstra med första gruppen av nästa generation. Och då kan du ju tänka dig hur mycket det finns kvar. Så försök få mönstra med höstgruppen i så fall om ni fyller så pass sent.
En kompis till mig mönstra i oct/november trots att han fylde igår) Han kom in dock som bevakningssoldat :hihi (trååååååkiga linjen har jag för mig)

vad sak man göra om man fick ett brev där det står att man inte är behörig?

jag vill mönstra..

Mr EmCom skrev:
2675167 vad sak man göra om man fick ett brev där det står att man inte är behörig?

jag vill mönstra..

sätter in 1000 spänn på mitt konto och tar min plats :tummenupp aldrig i hellvete att jag ska göra lumpen

får väll säga att jag skiter på mig och är alkis på mönstringen

lasse kongo skrev:
2675189 sätter in 1000 spänn på mitt konto och tar min plats :tummenupp aldrig i hellvete att jag ska göra lumpen

vafan, det är ju en prövning som en pojk behöver för at bli man :fakta

:rolleyes:

Vafaan, får alla brev om att dem inte får göra lumpen?

Jag fick papper om att jag är uttagen för mönstring:tummenupp

Mr EmCom skrev:
2675216 vafan, det är ju en prövning som en pojk behöver för at bli man :fakta

Det ligger faktiskt nåt i de, många behöver göra lumpen för att mogna till ordentligt! Sen får man faktiskt lära sig mycket nyttigt även om man inte tror det!

blir ingen lumpen för min del...:)

Kan bero på att jag gjorde allt för att slipa den också:D

lasse kongo skrev:
2675189 sätter in 1000 spänn på mitt konto och tar min plats :tummenupp aldrig i hellvete att jag ska göra lumpen

Säger dom att du ska göra lumpen så kan du inte göra ett skit.
Jo om du vägrar får du antingen 2 veckor i fängelse eller fotboja.

Slappa skrev:
2675428 Det ligger faktiskt nåt i de, många behöver göra lumpen för att mogna till ordentligt! Sen får man faktiskt lära sig mycket nyttigt även om man inte tror det!

Mmm speciellt många fuckon behöver gå där ett tag för att se hur det går till i riktiga livet.

Last edited:
Jösse skrev:
2676644 Säger dom att du ska göra lumpen så kan du inte göra ett skit.

Mmm speciellt många fuckon behöver gå där ett tag för att se hur det går till i riktiga livet.
Är inte som det var förr :rolleyes: Nu kan du säga att du inte vill så slipper du.

Jösse skrev:
2676644 Säger dom att du ska göra lumpen så kan du inte göra ett skit.

Tror tom det är 3månader man kan få för brott mot pliktlagen.

Lundgren skrev:
2676746 Är inte som det var förr :rolleyes: Nu kan du säga att du inte vill så slipper du.
Visst är det ofta så. Men det är fortfarande en plikt du har som svensk medborgare. Säger dom att du måste göra lumpen har du inte mycket val.

Jag ska mönstra och det e jag jävligt glad för! Har drömt om lumpen sen jag var liten så nu gäller det att börja träna :näsblod

Ni som ska mönstra men inte vill in i lumpen: säg inget dumt för allt skrivs upp o hamnar i registret, FÖR ALLTID!

Wargen skrev:
2697882 Jag ska mönstra och det e jag jävligt glad för! Har drömt om lumpen sen jag var liten så nu gäller det att börja träna :näsblod

Så ska det låta! :yoparty
För mig är lumpen en självklarhet. No doubt!

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back