Luftströmmning/flöde - insug och evakuering av varmluft?


Ja, där verkar ju någon ha ägnat sig åt att (någorlunda) vetenskapligt mäta dom temperaturer som är aktuella.

Det som verkar vettigt enligt den tråden är ju en isolerande spacer mot motorn, och kanske att förlänga intagsröret till en kallare plats.

Jag skulle linda avgassystemet med värmebandage om jag verkligen ville reducera temperaturen i motorutrymmet, eller keramspruta första biten om det vore väldigt viktigt.

Vad jag också ser är att skillnaderna han får fram egentligen är så marginella att det inte är värt att lägga några pengar på, utan gör det du kan med eget arbete
 
Det spelar ingen roll, poängen var att personer upplever "kan inte hålla handen på" temperaturer väldigt olika, och att det är ett värdelöst mätvärde att utgå ifrån i den här (och alla andra) diskutionen.

Det betyder att tempen ligger över ca 55 grader, med viss individuell variation kan du lägga plus eller minus 5 grader.

För sammanhanget är det tillräckligt noga och säger vad vi behöver veta, insugsröret är alldeles för varmt för optimal fyllnadsgrad.

Och att plocka ägg ur en kastrull är inte samma sak som att hålla kvar fingrarna där.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top