Men ta dig i kragen nu Mackan. En jacka är en jacka. En lght är en lght. Om NK hade kunnat sälja fler jackor till högre pris med hjälp av budgivning hade det säkert också sett ut så.
Marknadsekonomi du vet? Du börjar låta lite commie nu tycker jag![]()
Men nu är det jag som blir besviken, jag tycker man ska få sälja sin jacka eller lägenhet eller zebra till vilket jädra pris man vill. Om man föredrar auktion, fast pris eller gissningslek eller lotto är en högst privat angelägenhet för säljaren. Men, om man på sin jacka, lägenhet eller zebra annonserar ett pris så bör det vara ett pris som man kan tänka sig att sälja den för. Man sätter inte ut sin zebra på Blocket för 12.000 och vägrar att sälja den för 14.000 om det blir budgivning. Om NK vill ha budgivning på jackorna så är det helt okej, men då skall de ju vara tydliga med vad man kan få köpa den för också. Jag var på vapenauktionstitt här om helgen, förtjänar en tråd för sig själv för övrigt, och där står det utropspriser på alla varor och alla fattar väl att det kan bli dyrare. Men om ingen bjuder över utropspriset och någon erbjuder 7000 för lejonpälsen så kommer de fan sälja den för det också. De kommer inte börja åla sig när man kommer med lädret och mumla om att säljaren tycker egentligen att lejonfällen är värd 8000, i så fall hade de haft 8000 som utropspris.
Jag är för övrit ytterst inkonsekvent i mitt tänk häör då min girighet vida överträffar mina (höga) ideal så när jag sålde min lägenhet i maj så var jag i högsta gad en del av detta helvetesförfarande, jag skyller på att jag inte kan förändra världen själv.
Å andra sidan är jag högst tveksam till att ett lågt pris drar rätt folk, man riskerar att få in en massa lodisar som tror att de ska få handla och sedan blir arga medan de med flis inte orkar gå och frottera sig med kreti och pleti. Själv ser jag gärna ett högt men rimligt pris på utgångspriset och då med förhoppning att få handla.